Volvo XC 40 T5 Recharge

Είμαι κάτοχος ενός Volvo XC 40 T5 Recharge από τον Απρίλιο του 2021 και έχω διανύσει σχεδόν 22.000 km μέχρι σήμερα. Το συγκεκριμένο αυτοκίνητο είναι εταιρικό, μέσω χρονομίσθωσης (leasing).  Επιλέχθηκε αναμεσά από άλλες ‘εταιρικές’ προτάσεις γιατί συνδυάζει ασφάλεια, μεγάλη ισχύ, χαμηλή κατανάλωση καυσίμου, καλούς χώρους για μια τετραμελή οικογένεια και το σημαντικό για τους εταιρικούς χρήστες, μηδενικό φόρο χρήσης.

Αποτελεί την κορυφαία έκδοση T5, που συνδυάζει τον τρικύλινδρο 1.500άρη τούρμπο των 180 ίππων με ηλεκτροκινητήρα 82 ίππων. Η συνολική απόδοση φτάνει τα 262 άλογα όταν επιλέξεις το πρόγραμμα οδήγησης ‘Power’, που βάζει σε λειτουργία το θερμικό και τον ηλεκτροκινητήρα ταυτόχρονα.

Διαβάστε την πάντα αυστηρή κριτική του CarTalk.gr: Volvo XC40 T5 Recharge Inscription

Από πλευράς εξωτερικής εμφάνισης, δείχνει από μακριά Volvo, με την επιβλητική τετράγωνη σχεδίαση, τη μεγάλη μάσκα εμπρός και τα χαρακτηριστικά φώτα να κερδίζουν τις εντυπώσεις.

Με εξαίρεση την τάπα στο εμπρός αριστερό φτερό για τη φόρτιση, το Recharge δεν διαφέρει σε τίποτα από τα υπόλοιπα XC40. Το μολυβί χρώμα του αυτοκίνητου μου και οι 18άρες ζάντες, πιστεύω ότι αποτελούν ένα από τους καλύτερους αισθητικά συνδυασμούς.

Στο εσωτερικό κυριαρχεί η minimal και high tech φιλοσοφία της Volvo που σε συνδυασμό με την καλή ηχομόνωση δημιουργεί μια ξεκούραστη, easy living κάψουλα μετακίνησης.

Η αίσθηση premium είναι παντού εμφανής και ενισχύεται από τον ψηφιακό πίνακα οργάνων-οθόνη. Η πρακτικότητα είναι πολύ καλή, καθώς υπάρχουν οι απαιτούμενες θήκες για μικροαντικείμενα, για μπουκάλια νερού, τηλέφωνα, φορητούς υπολογιστές. Σημαντικό μείον για ένα αυτοκίνητο αξίας πάνω από 50.000€, είναι η έλλειψη στον εργοστασιακό εξοπλισμό της εφαρμογής συνδεσιμότητας με smartphone, apple carplay & android auto.

Οι πέντε επιβάτες της οικογένειας μου, (2 ενήλικες, 2 παιδιά κι η σκυλίτσα μας) βολεύονται μια χαρά και ταξιδεύουν με άνεση, Ο χώρος αποσκευών τώρα, λόγω των μπαταριών, από τα 460 λίτρα πέφτει στα 405, αλλά τουλάχιστον έχει εκμεταλλεύσιμο σχήμα.

Στο δρόμο, το αυτοκίνητο XC40 θυμίζει GTi με τα γκάζια του! Τα 100 χλμ/ώρα από στάση, έρχονται πολύ γρηγορά με τον ηλεκτροκινητήρα να βοηθάει τις εξίσου καλές ρεπρίζ, κάνοντας το προσπέρασμα στην εθνική μια ασφαλή συνοπτική διαδικασία. Με την μπαταρία πλήρως φορτισμένη, το αυτοκίνητο  ανεβάζει ακούραστα μέχρι τα 185 χλμ./ώρα, που είναι ηλεκτρονικά περιορισμένη τελική του αυτοκίνητου.

Από αυτονομία τώρα, η μπαταρία των 10.7 kWh παρέχει δυνατότητα κίνησης μόνο με το ρεύμα έως 56 χλμ στα χαρτιά, ενώ εγώ δεν έχω κάνει ποτέ πάνω από 45. Επίσης το ρεζερβουάρ των 49 λίτρων δίνει άλλα περίπου 700 χιλιόμετρά, με μέση μικτή κατανάλωση 6,2 λίτρα/100 χλμ. Θεωρώ ότι μια ηλεκτρική αυτονομία της τάξης των 60 – 70 χλμ, θα τελειοποιούσε το υβριδικό πακέτο.

Καθημερινά σε κίνηση μέσα στην πόλη, η μέση τιμή ανεβαίνει μέχρι στα 6.9 λίτρα/100 χλμ. Με την μπαταρία πλήρως φορτισμένη, το μεγαλύτερο κομμάτι της οδήγησης μπορεί να  γίνεται ηλεκτρικά αν δεν επιταχύνεις απότομα. Έτσι μπορείς να δεις στο trip μέχρι και 4,5 λίτρα/100 χλμ. μέση κατανάλωση. Όσο βέβαια η μπαταρία αδειάζει, τόσο συχνότερα εμπλέκεται το θερμικό μοτέρ και ανεβαίνει η κατανάλωση. Όπως σε όλα τα plug-in, σημαντικό είναι να φορτίζεται σωστά και τακτικά η μπαταρία.

Στο ταξίδι, το T5 Recharge διακρίνεται για την ποιότητα κύλισης κι όταν κινείται μόνο με το ρεύμα, η ησυχία που επικρατεί στην καμπίνα είναι παροιμιώδης. Ακόμα κι όταν λειτουργεί ο βενζινοκινητήρας πάντως, τα επίπεδα θορύβου παραμένουν χαμηλά, ευνοούμενα από την έλλειψη κραδασμών και την πολιτισμένη λειτουργία του κινητήρα που μόνο όταν ανεβεί πάνω από τις 4.000 στροφές ακούγεται σαν τρικύλινδρος. Οι αλλαγές σχέσεων στο 7άρι αυτόματο διπλού συμπλέκτη είναι smooth και δε γίνονται αντιληπτές. Μόνο σε κάποια ανηφορικά κομμάτια η αλλαγή από 6η σε 7η ‘κρεμάει’ λίγο.

Η ανάρτηση είναι μεν σφιχτή, ωστόσο η άνεση κι η απορροφητικότητα παραμένουν σε υψηλά επίπεδα. Οι κλίσεις είναι περιορισμένες και τα φαρδιά ελαστικά παρέχουν μπόλικη πρόσφυση, η οποία θα ξεπεραστεί μόνο με απότομο γκάζι μέσα στη στροφή ή δυνατή κοφτή τιμονιά. Το ESP είναι πανταχού παρόν και σχετικά βίαια επαναφέρει την πρόσφυση.

Σημείο προς βελτίωση είναι η αίσθηση των φρένων. Το πεντάλ χαρακτηρίζεται από μια σπογγώδη αίσθηση που απαιτεί στην αρχή κάποιο χρόνο εξοικείωσης. Η αποτελεσματικότητα  πάντως των φρένων, είναι πολύ καλή.

Συνοπτικά:

(+)

Επιδόσεις

Λειτουργία υβριδικού συστήματος

Ποιότητα κατασκευής

Χαμηλή κατανάλωση (αν το φορτίζεις συχνά)

Άνεση

Απόσταση από το έδαφος  (211 χιλιοστά, άριστη για crossover)

(-)

Αίσθηση φρένων

Μικρή ηλεκτρική αυτονομία.

Ελλείψεις στον standard εξοπλισμό (για αυτοκίνητο των +50.000 €)

 

(Αν θέλετε κι εσείς να παρουσιάσετε το καμάρι σας, στείλτε μας στην παρακάτω διεύθυνση: dimitrios.sampaziotis@cartalk.gr)

Περισσότερα Άρθρα