Wrangler Rubicon: Δημιουργώντας την απόλυτη off-road εκδοχή ενός θρύλου

Αποτελώντας τη διασημότερη, αλλά και δυσκολότερη εκτός δρόμου διαδρομή στον κόσμο, το Rubicon Trail στις Η.Π.Α., συγκεντρώνει κάθε χρόνο χιλιάδες φίλους της εκτός δρόμου οδήγησης, ενώ αποτελεί και το απόλυτο πεδίο δοκιμών της Jeep. Καθόλου τυχαία η Αμερικανική μάρκα επέλεξε να ονομάσει με το όνομα αυτής της διαδρομής την κορυφαία εκτός δρόμου έκδοση του θρυλικού Wrangler, εφοδιάζοντας παράλληλα το μοντέλο με μια σειρά ειδικών χαρακτηριστικών στο βασικό του εξοπλισμό.

 

Μιλώντας για εκτός δρόμου διαδρομές, είναι δύσκολο κανείς να σκεφτεί πιο διάσημο όνομα από εκείνο του Rubicon Trail. Είκοσι δύο μίλια διαδρομής (περίπου 35,5χλμ.) μέσα στην οροσειρά της Σιέρρα Νεβάδα, εκ των οποίων περίπου τα μισά αποτελούν μια ακραία off-road εμπειρία. Χώμα, λάσπη, πέτρες και όγκοι από γρανίτη αποτελούν την απόλυτη πρόκληση και απαιτούν οδηγούς και οχήματα με εξαιρετικές ικανότητες. Η Jeep δε θα μπορούσε παρά να έχει επιλέξει τη συγκεκριμένη διαδρομή για να δοκιμάζει τα οχήματα της, με τους ανθρώπους της εταιρείας να περνούν αρκετούς μήνες κάθε χρόνο στο Rubicon Trail, ενώ οι φανατικοί φίλοι της μάρκας συχνά πραγματοποιούν εκδηλώσεις στην περιοχή με τα αγαπημένα τους Jeep.

Η απαιτητική διαδρομή χαρίζει το όνομά της και στην απόλυτη off-road έκδοση του Wrangler, ενός μοντέλου που σε όλες τις εκδοχές του αποτελεί το μέτρο σύγκρισης στις εκτός δρόμου δυνατότητες. Σχεδιασμένο για ακραίες απαιτήσεις, οι μηχανικοί της Jeep εφοδίασαν το νέο Plug-in Hybrid Wrangler 4xe Rubicon με μια σειρά χαρακτηριστικών -στο βασικό του εξοπλισμό – που του επιτρέπουν να ανταποκριθεί σε κάθε διαδρομή, όπως:

 

  • Ηλεκτρονική απεμπλοκή της εμπρός αντιστρεπτικής ράβδου με στόχο την κορυφαία ελευθερία άρθρωσης των τροχών, στοιχείων που διασφαλίζει την επαφή των ελαστικών με το έδαφος ακόμα και σε εξαιρετικά ανώμαλο έδαφος (μεγάλες πέτρες, «νεροφαγώματα», κτλ.)
  • Κοντύτερη σχέση μετάδοσης σε σχέση με τα υπόλοιπα Wrangler (4:1 αντί 2,72:1) και σύστημα κατ’ επιλογή τετρακίνησης ROCK-TRACK αντί του SELEC-TRACK. Η κοντύτερη σχέση επιτρέπει στο Wrangler 4xe Rubicon να κινείται με εξαιρετικά χαμηλές ταχύτητες και παράλληλα να έχει κορυφαία επίπεδα ελκτικής δύναμης σε κάθε έδαφος.
  • Ηλεκτρονικό «κλείδωμα» εμπρός και πίσω διαφορικών, Tru-Lock, έτσι ώστε ο οδηγός ανά πάσα στιγμή να μπορεί να εξασφαλίσει ότι στον τροχό με την καλύτερη πρόσφυση θα μεταφερθεί ικανό επίπεδο ροπής ώστε να κινηθεί το αυτοκίνητο.
  • Άξονες Dana 44 3ης γενιάς και υδραυλικά bump-stops για μέγιστη αντοχή και παράλληλα εξαιρετική απορρόφηση κραδασμών.
  • Ελαστικά off-road LT 255/75 R17, τα οποία τοποθετούνται σε ειδικές ζάντες ελαφρού κράματος διαμέτρου 17 και πλάτους 7,5 ιντσών, προσφέροντας αξεπέραστα επίπεδα πρόσφυσης και παράλληλα αντοχή στις σκληρές επιφάνειες χάρη στις ενισχύσεις στο πέλμα και στο προφίλ.
  • Ακόμα μεγαλύτερη απόσταση από το έδαφος (252χλστ. αντί 242χλστ. της έκδοσης Sahara) και αντίστοιχα μεγαλύτερες γωνίες off-road (προσέγγισης/διαφυγής/ράμπας) 36ο αντί 35,4ο / 31,4ο αντί 30,7ο και 20,8ο αντί 20,0ο.
  • Παρμπρίζ από Gorilla Glass που προσφέρει αυξημένη αντοχή στη φθορά και θραύση που μπορούν να προκαλέσεις κλαδιά, μικρές πέτρες και άλλα ξένα αντικείμενα κατά την κίνηση σε εντός και εκτός δρόμου διαδρομές.

Υπάρχει όμως και ένα στοιχείο εξοπλισμού που απουσιάζει στην έκδοση Rubicon σε σχέση με την έκδοση Sahara. Αυτό δεν είναι άλλο από τα πλευρικά σκαλοπάτια, χαρακτηριστικό που διευκολύνει σημαντικά τη διαδικασία εισόδου-εξόδου από το όχημα, όμως μειώνει –έστω και λίγο- την απόσταση από το έδαφος και έτσι αφαιρέθηκε από την έκδοση Rubicon που δεν «ανέχεται» κανένα συμβιβασμό όσον αφορά στις εκτός δρόμου επιδόσεις.

 

Τα παραπάνω χαρακτηριστικά που βρίσκονται στο βασικό εξοπλισμό της έκδοσης Rubicon, συμπληρώνει –όπως σε κάθε Wrangler 4xe- το καινοτόμο Plug-in Hybrid σύστημα 4xe, το οποίο συνδυάζει ένα αποδοτικό 2λιτρο Turbo κινητήρα και δύο ηλεκτροκινητήρες με συνολική απόδοση 380 ίππους και 637Nm ροπής. Η μετάδοση γίνεται μέσω του αυτόματου κιβωτίου των 8 σχέσεων και ένα μηχανικό σύστημα κατ’ επιλογή τετρακίνησης που διαθέτει και κιβώτιο υπο-πολλαπλασιασμού («κοντές» σχέσεις).

Η απόλυτη εκτός δρόμου έκδοση του νέου Plug-in Hybrid Wrangler 4xe, είναι διαθέσιμη με 83.900 ευρώ, ενώ καλύπτεται με τετραετή εργοστασιακή εγγύηση με ισχύ έως 160.000χλμ. και αντίστοιχης διάρκειας υπηρεσία οδικής βοήθειας. Παρά την υψηλή απόδοση και τις κορυφαίες εκτός δρόμου δυνατότητες, το Wrangler 4xe Rubicon, διαθέτει δυνατότητα αμιγούς ηλεκτρικής κίνησης για περισσότερα από 50χλμ, απαλλάσσεται από την καταβολή τελών κυκλοφορίας, ενώ κυκλοφορεί χωρίς περιορισμούς στο δακτύλιο.

 

Περισσότερα Άρθρα