Zenvo Aurora: V12, τέσσερα turbo, 1.850 ίπποι, τελική 450 χλμ/ώ!

  • Quad-turbo V12 6.6 λίτρων, συν από ένας έως και τρεις ηλεκτροκινητήρες με απόδοση έως 1.850 ίππους
  • 0-100 σε 2.3 δευτερόλεπτα, τελική ταχύτητα έως 450 χλμ/ώρα
  • Διατίθεται σε δύο εκδόσεις: την πιστάδικη Agil και την ταξιδιάρικη Tur
  • Περιορίζεται σε 100 μονάδες, η παραγωγή ξεκινά το 2026

Σας συστήνουμε το ολοκαίνουριο hypercar Zenvo Aurora. Προέρχεται από τη δανική αυτοκινητοβιομηχανία Zenvo, διαθέτει έναν V12 6.6 λίτρων quad-turbo (ναι, αυτό σημαίνει τέσσερις τουρμπίνες) που παράγει 1.250 ίππους, επαυξημένους από ένα υβριδικό σύστημα για συνδυαστική απόδοση έως 1.850 ίππους. Αυτή η επιπλέον βοήθεια προέρχεται είτε από έναν είτε από τρεις ηλεκτροκινητήρες, ο καθένας από τους οποίους παράγει 200 ​​ίππους. Στη βασική έκδοση, ο V12 συμπληρώνεται από έναν μόνο ηλεκτροκινητήρα, τοποθετημένο στο κιβώτιο των επτά σχέσεων, αλλά προαιρετικά στο μοντέλο Agil και στάνταρ στο Tur, θα τοποθετούνται επιπλέον δύο κινητήρες, ένας σε κάθε μπροστινό τροχό. Αυτό σημαίνει ότι μπορείτε να έχετε το Zenvo Aurora είτε σε πισωκίνητη διαμόρφωση 1.450 ίππων είτε σε τετρακίνητη εκδοχή 1.850 ίππων. Το πρώτο διαθέτει 1.400 Nm ροπής, ενώ το δεύτερο έχει 1.700 κι active torque vectoring μπροστά. Ο κόφτης βρίσκεται στις 9.800 σαλ.

Με τέτοια νούμερα, οι επιδόσεις που ανακοινώνουν οι Δανοί κόβουν την ανάσα: 0-100 σε μόλις 2.3 δευτερόλεπτα, 0-200 σε 4.6″ (άρα 100-200 σε 2.3″ !!!), 0-300 σε 9″ και 0-400 σε 17″ (άρα είναι περισσότερο από τρία δευτερόλεπτα γρηγορότερο από το Koenigsegg Regera που κατέχει το ρεκόρ στο 0-400-0), ενώ η τελική ταχύτητα φτάνει τα 450 χλμ/ώρα. Σε περίπτωση που επιλέξετε την πιο αδύναμη έκδοση, η τελική ταχύτητα είναι 365 χλμ/ώρα, ενώ το 0-300 διαρκεί ένα δευτερόλεπτο παραπάνω. Το βάρος είναι στα 1.300 κιλά στην ελαφρύτερη μορφή του, ενώ η τετρακίνητη παραλλαγή ζυγίζει 1.450 (αμφότερα τα βάρη είναι χωρίς τα απαραίτητα υγρά).

Σχεδιασμένο από τον Christian Brandt, το Aurora βασίζεται στο ολοκαίνουριο modular monocoque ZM1 της Zenvo, το οποίο η εταιρία λέει ότι σχεδιάστηκε στα πρότυπα της Formula 1 και προσφέρει ακαμψία 63.000 Nm/deg, ενώ ζυγίζει μόλις 120 κιλά. Είναι το ελαφρύτερο μοντέλο που έχει κατασκευάσει ποτέ η Zenvo. Ομοίως, ο κινητήρας που αποτελεί τη βάση και για τα δύο μοντέλα είναι επίσης εξαιρετικά ελαφρύς.

Ενώ κι οι δύο εκδόσεις μοιράζονται το ίδιο κιβώτιο ταχυτήτων επτά ταχυτήτων, ο προγραμματισμός  των αλλαγών ταχυτήτων διαφέρει. Το πιστάδικο Agil, για παράδειγμα, συμπεριφέρεται περισσότερο σαν ένα σειριακό κιβώτιο κι οι αλλαγές του βγάζουν περισσότερη μηχανική αίσθηση, ενώ η ρύθμιση του κιβωτίου ταχυτήτων στο Tur είναι πολύ πιο ομαλή. Και στις δύο περιπτώσεις, μπορείτε να προσαρμόσετε την βαναυσότητα των αλλαγών από το εσωτερικό της καμπίνας.

Στις φωτογραφίες βλέπετε το κόκκινο Agil, το οποίο συνδυάζεται με μια τεράστια αεροτομή που βοηθά να αναπτύξει 880 κιλά downforce στα 250 χλμ/ώρα, με τα υπόλοιπα να προέρχονται από το βελτιστοποιημένο αεροδυναμικά αμάξωμα που μας θυμίζει την Aston Martin Valkyrie.

Valkyrie: η τυπική της συντήρηση κοστίζει 464.000 $ στα 3 χρόνια!

Η έκδοση Tur (touring) φαίνεται λιγότερο επιθετική, με πιο λείες επιφάνειες αμαξώματος, απλούστερο προφυλακτήρα, μικρότερο σπόιλερ, ενώ απουσιάζει πλήρως η τεράστια πίσω πτέρυγα. Λογικό αφού στοχεύει σε υπερηπειρωτικές περιηγήσεις με μεγαλύτερη άνεση και πολυτέλεια σε σχέση με τη σκληροπυρηνική αδερφή της.

Μόνο 100 Zenvo Aurora θα κατασκευαστούν, 50 σε κάθε προδιαγραφή, με την παραγωγή να ξεκινά το 2026 και να κοστίζει περί τα 2.6 εκατομμύρια ευρώ. «Ξεκινήσαμε από λευκό χαρτί για να κατασκευάσουμε το καλύτερο driver’s car χωρίς κανέναν περιορισμό», δήλωσε ο Jens Sverdrup, Πρόεδρος του Διοικητικού Συμβουλίου της Zenvo. Θυμίζουμε ότι η εταιρία παράγει και το TSR-S, ένα supercar με 1.160 ίππους και 100-200 σε 4 δευτερόλεπτα. Διαβάστε περισσότερα εδώ.

Περισσότερα Άρθρα