15 ώρες για 286 χλμ με ηλεκτρικό, τώρα γράφει βιβλίο για τα EV

Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα πολλαπλασιάζονται με γοργούς ρυθμούς, σε ορισμένες μάλιστα χώρες αφορούν την πλειοψηφία των πωλήσεων. Κι όμως, υπάρχουν αγοραστές που ταλαιπωρούνται αφόρητα με τη διαδικασία της φόρτισης, ενώ ανακαλύπτουν με τον σκληρό τρόπο τις ελλείψεις στις υποδομές. Ένας νέος ιδιοκτήτης EV από το Colorado φαίνεται ότι δυσανασχέτησε τόσο πολύ, ώστε να έχει περάσει πλέον στο στρατόπεδο των αρνητών. Παρ’ όλο που, κατά τη δική του παραδοχή, έκανε κι ο ίδιος διάφορα σφάλματα, έφταιξαν εξίσου η υποτίμηση της υπάρχουσας υποδομής φόρτισης κι η υπέρμετρη εμπιστοσύνη στην επίσημη αυτονομία που δηλώνει ο κατασκευαστής.

Ο Alan O’Hashi αγόρασε ένα Nissan Leaf (διαβάστε εδώ την αναλυτική μας δοκιμή) ως το πρώτο του ηλεκτρικό αυτοκίνητο κι αποφάσισε να το δοκιμάσει πραγματοποιώντας ένα οδικό ταξίδι 4.000+ χιλιομέτρων στο Wyoming. Η χαρά του δεν κράτησε πολύ, αφού για να διανύσει τα πρώτα 286 χιλιόμετρα, του πήρε 15 ώρες! Μία διαδρομή η οποία κανονικά θα διαρκούσε κάτι περισσότερο από δυόμισι ώρες. Ο O’Hashi δήλωσε ότι έμαθε με τον άσχημο τρόπο «ότι η φόρτιση δεν είναι τόσο γρήγορη όσο θα σας κάνουν να πιστέψετε οι πωλητές στην αντιπροσωπεία», σε μια συνέντευξη στο Fox Business.

Κάτι αντίστοιχο είχε κινδυνέψει να πάθει και το CarTalk.gr: διαβάστε για το πώς είναι η ζωή με την μπαταρία στο 0% !!!

Αποφασιστικός κι αλτρουιστής χαρακτήρας, καταπώς φαίνεται, αποφάσισε να βοηθήσει τους υπόλοιπους οδηγούς να μην την πατήσουν, δημοσιεύοντας τις ταξιδιωτικές του δυσάρεστες εμπειρίες στο βιβλίο «On the Trail: Electrical Vehicle Anxiety», το οποίο ασχολείται με τη δυσκολία των ηλεκτρικών οχημάτων στην πραγματοποίηση μεγάλων αποστάσεων. Τη στιγμή της συγγραφής του άρθρου μας, το βιβλίο είχε μόνο πέντε κριτικές στο Amazon, με κάποιον να επικρίνει τον O’Hashi για την αγορά του «λάθους ηλεκτρικού αυτοκινήτου». Η αλήθεια είναι ότι αν είχε διαβάσει το άρθρο του CarTalk.gr για την προβληματική συμπεριφορά του Leaf στα ταξίδια (την υπερθέρμανση της μπαταρίας που μειώνει δραματικά τον ρυθμό φόρτισης), ίσως είχε αποφύγει όλη αυτή την ταλαιπωρία. Μάλλον δεν το διάβασε ούτε ο Αυστραλός που αντάλλαξε το Skyline R34 GT-R του με ένα καινούριο Nissan Leaf!

Ωστόσο, η περίπτωση του O’Hashi δεν είναι η μόνη. Η Rachel Wolfe, ρεπόρτερ από τη Wall Street Journal, είναι μια ακόμη ατρόμητη ταξιδιώτης που βγήκε στο δρόμο για να εξερευνήσει τα όρια των EV. Αφού νοίκιασε ένα ολοκαίνουριο Kia EV6, αποφάσισε να ταξιδέψει από τη Νέα Ορλεάνη στο Σικάγο και πίσω. Υπολόγισε ότι θα χρειαζόταν τέσσερις ημέρες με περίπου επτάμισι ώρες οδήγησης κάθε μέρα με βάση την επίσημη αυτονομία των 500 χιλιομέτρων.

Αθήνα-Βελιγράδι, 2.800 χλμ με ηλεκτρικό αυτοκίνητο. Γίνεται ή όχι;

Παρ ‘όλα αυτά, η Wolfe κατέληξε να ξοδεύει περισσότερες ώρες φορτίζοντας το αυτοκίνητο από όσες για να κοιμηθεί η ίδια. Στο άρθρο της ανέφερε ότι «για να θεωρηθεί γρήγορος ένας φορτιστής, πρέπει να έχει ισχύ πάνω από 24 kW. Οι ταχύτεροι φορτιστές μπορούν να αντλήσουν έως και 350 kW», αλλά ανακάλυψε ότι παρά τη θεωρητική τους ισχύ, κάποιοι από αυτούς πάσχιζαν να πιάσουν τα 20 kW στην πράξη.

Περισσότερα Άρθρα