2023 Porsche 911 GT3 RS: 525 ίπποι αλλά αποκλειστικά αυτόματη
Η πιο ακραία ατμοσφαιρική 911 παραγωγής βασίζεται στην ήδη εξαιρετική GT3 992, αλλά κερδίζει την τιμημένη πρόσθετη ονομασία RS βελτιώνοντας λίγο ακόμα το άριστο. Καταφέρνει να εκμαιεύσει επιπλέον 15 ίππους από τους 510 του τετράλιτρου flat six της βασικής GT3 χάρη στους αγριότερους εκκεντροφόρους, αλλά αυτή είναι η πιο ασήμαντη από τις αναβαθμίσεις που φέρει.
Δυστυχώς, σε αντίθεση με την GT3, η RS δεν προσφέρει την επιλογή εξατάχυτου μηχανικού κιβωτίου, αλλά συνδυάζεται αποκλειστικά με το επτατάχυτο αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη PDK, ενώ τα νέα αεροδυναμικά βοηθήματα μειώνουν την τελική ταχύτητα από τα 319 χλμ/ώρα στα 296. Παίρνει όμως το αίμα της πίσω στην επιτάχυνση 0-100, όπου ο χρόνος μειώνεται κατά 0.2″ από τα 3.2″ που χρειάζεται η αυτόματη GT3.
Πέρα από το τι γίνεται στις ευθείες, η RS θα λάμψει στις στροφές κι αυτό οφείλεται σε μεγάλο βαθμό σε ένα απίστευτο οπλοστάσιο αεροδυναμικών αξεσουάρ που τοποθετούνται σχεδόν σε κάθε πάνελ του αμαξώματος. Ξεκινώντας από τα μπροστινά φτερά, ξεχωρίζει ένα ζευγάρι αεραγωγών σε σχήμα L, ενώ υπάρχουν μικρά πτερύγια μπροστά από τους μπροστινούς τροχούς κι ένα ακόμη μεγαλύτερο ζευγάρι κάθετα πτερύγια πίσω από αυτά, που καλύπτουν εν μέρει το τμήμα του μπροστινού φτερού που γυρίζει προς τα μέσα, όπως ακριβώς συμβαίνει και στο μικρό αδερφάκι της RS, την Cayman GT4 RS.
Τα εκτεταμένα μαρσπιέ φροντίζουν τον αέρα που τρέχει κατά μήκος του κάτω μέρους του αμαξώματος, ενώ υπάρχουν πρόσθετα βοηθήματα στο πάτωμα για τον αέρα που περνάει κάτω από το αμάξωμα. Ένα ζευγάρι πτερύγια που εκτείνονται από τις δύο πλευρές της οροφής βοηθούν στην καθοδήγηση του αέρα που περνάει από πάνω. Αλλά τα καλύτερα κρύβονται στο πίσω μέρος: το πιο προφανές χαρακτηριστικό της RS, εκτός βέβαια από τα τεράστια αυτοκόλλητα “GT3 RS” που τρέχουν κατά μήκος των θυρών, είναι μια γιγαντιαία πίσω αεροτομή δύο επιπέδων, της οποίας η ανώτερη βαθμίδα μπορεί να αλλάξει ηλεκτρικά γωνία (όπως το σύστημα DRS στην F1) μέσω ενός κουμπιού στο τιμόνι. Ανάλογα με το αν ο οδηγός χρειάζεται περισσότερη ή λιγότερη downforce.
Το πτερύγιο υψώνεται πάνω από μια μικρή αεροτομή ducktail ενσωματωμένη στο πίσω αμάξωμα κι ένας διαχύτης, που περιβάλλει τις δύο κεντρικά τοποθετημένες απολήξεις της εξάτμισης, ολοκληρώνουν την αεροδυναμική σουίτα. Η Porsche λέει ότι η RS παράγει συνολικά 409 κιλά κάθετης δύναμης στα 200 χλμ/ώρα, νούμερο διπλάσιο από αυτό του προκατόχου της και τριπλάσιο από αυτό της GT3. Στα 285, η RS ανεβάζει το νούμερο στα 860 κιλά.
Ανοίξτε τις ελαφριές πόρτες από ανθρακονήματα, οι οποίες έχουν μια έντονη πτυχή που συνεχίζεται από το μπροστινό φτερό, και θα συναντήσετε ένα ζευγάρι ανθρακονήματα bucket καθίσματα και (στις περισσότερες αγορές) ένα roll cage που συνοδεύουν το πλέον στάνταρ Club Sport πακέτο. Όπως κι οι αυτόματες GT3, αλλά σε αντίθεση με τις μικρότερες PDK 911, ο μοχλός αλλαγής ταχυτήτων είναι ένας πραγματικός μοχλός, όχι απλώς ένας διακόπτης στην κονσόλα. Αλλά ούτε καν η GT3 δε διαθέτει τέσσερις διαφορετικούς περιστροφικούς διακόπτες στο τιμόνι, όπως κάνει η RS, επιτρέποντας στον οδηγό να ελέγχει μεμονωμένα χαρακτηριστικά όπως η απόσβεση και το πίσω διαφορικό.
Οι center-lock ζάντες, διαστάσεων 20 ιντσών μπροστά και 21 ιντσών πίσω, είναι τυλιγμένες με ελαστικά Michelin που είναι φαρδύτερα από της βασικής GT3. Το μπροστινό ελαστικό έχει αυξηθεί από 255 σε 275, ενώ τα 315 πίσω έχουν πλέον πλάτος 335. Όλα τα παραπάνω βέβαια αποτυπώνονται και στη ζυγαριά. Παρά τις προσπάθειες περιορισμού του βάρους, αυτό ανέρχεται στα 1.450 κιλά, 20 κιλά περισσότερα από την προηγούμενη 991.2 GT3 RS και 15 κιλά πάνω από την GT3.
Ωστόσο, δεν έχουμε καμία αμφιβολία ότι η RS θα καταρρίψει αυτό το μειονέκτημα βάρους στην πίστα. Και για τους οδηγούς που θέλουν το βέλτιστο και την ελαφρύτερη δυνατή RS, υπάρχει πάντα το πακέτο Weissach. Το μπροστινό πορτ-μπαγκάζ κι η οροφή είναι πλέον από ανθρακονήματα, ενώ από το ίδιο υλικό κατασκευάζονται οι αντιστρεπτικές ράβδοι κι ορισμένα εξαρτήματα της ανάρτησης. Επίσης, οι ζάντες μαγνησίου εξοικονομούν άλλα 8 κιλά. Εισάγει επίσης αγωνιστική τεχνολογία μαγνητών στα χειριστήρια αλλαγής ταχυτήτων PDK για πιο ευκρινή κίνηση αλλαγής κι ένα πιο πωρωτικό κλικ. Η νέα 911 GT3 RS είναι διαθέσιμη για παραγγελία και ξεκινά από τα 229.517 € στη Γερμανία.