288 GTO Evoluzione: μία από τις πιο σπάνιες κι άσχημες Ferrari

Η συμμετοχή της Ferrari στο Group B είναι ένα τεράστιο what if, καθώς η κατάργηση της συγκεκριμένης κατηγορίας αγώνων, δεν της επέτρεψε να ξεδιπλώσει το ταλέντο της και σε αυτή τη μορφή motorsport. Αλλά αυτό ακριβώς το μοντέλο, η Ferrari 288 GTO Evoluzione του 1987 είναι μια υπενθύμιση ότι η αυτοκινητοβιομηχανία ήθελε να ενταχθεί στην πιο ακραία αγωνιστική κατηγορία της δεκαετίας του ’80. Πρόκειται για μία από τις μόλις πέντε που υπάρχουν κι αποτελεί εξέλιξη της 288 GTO. Η Ferrari έπρεπε  να κατασκευάσει 20 μοντέλα για να πάρει homologation, αλλά η κατάργηση του Group B ματαίωσε τα σχέδιά της. Αν και δεν είχε ποτέ την ευκαιρία να αγωνιστεί πραγματικά, πρόκειται για ένα εντυπωσιακό κτήνος.

Ο κινητήρας Tipo F114 CK απέδιδε 660 ίππους, 60% περισσότερο από την 288 GTO, και με βάρος μόλις 940 κιλά, είχε αδιανόητα χαμηλή αναλογία κιλών ανά ίππο κι ήταν σε θέση να φτάσει τα 370 χλμ/ώρα. Το αμάξωμα είναι σχεδιασμένο από τον Pininfarina αλλά μην περιμένετε ένα αριστούργημα. Κατασκευασμένη από kevlar και fiberglass, η Evoluzione μοιάζει να δίνει προτεραιότητα στην απόδοση έναντι της αισθητικής. Φτιάχτηκε για να κερδίζει στους αγώνες, όχι σε καλλιστεία. Βάλτε τη δίπλα σε μια F40 και θα βρείτε πολλές ομοιότητες κι αυτό είναι απόλυτα λογικό, καθώς η 288 GTO Evoluzione αποτέλεσε τον άμεσο πρόγονό της.

Με αριθμό πλαισίου 79888, αυτή είναι η τέταρτη από τις πέντε κι αγοράστηκε για πρώτη φορά από τον Jean Blaton, έναν πλούσιο Βέλγο βιομήχανο που συμμετείχε σε αγώνες. Έχοντας αγωνιστεί στο Le Mans 15 φορές τις δεκαετίες του ’50, του ’60 και του ’70, οδήγησε μερικά από τα πιο εμβληματικά αυτοκίνητα της Ferrari, όπως η 250 Testa Rossa, η 250 LM, η 250 GTO κι η 330 P4, μεταξύ άλλων. Έκτοτε, έχει αλλάξει πολλά χέρια και τώρα ανήκει σε έναν Γερμανό που την πουλάει, αφού πρώτα την αναπαλαίωσε σε υπερβολικό βαθμό, ώστε να ντρέπεσαι να τη χρησιμοποιήσεις για να μην τη φθείρεις. Θα δημοπρατηθεί από τον οίκο RM Sotheby’s μεταξύ 19 και 21 Οκτωβρίου κι αν συνυπολογίσουμε τη σπανιότητά της, τη σημασία της για την αγωνιστική Ιστορία της Ferrari και την αψεγάδιαστη κατάστασή της, μην περιμένετε να πουληθεί φθηνά.

Περισσότερα Άρθρα