5.000 € κοστίζει η αυτόνομη οδήγηση επιπέδου 3 για EQS/S-Class

Γνωστό ως Drive Pilot, το σύστημα θα είναι διαθέσιμο για παραγγελία στη Γερμανία από τις 17 Μαΐου, όπου θα κοστίζει 5.000 €  για την S-Class και την EQS. Ωστόσο, η τελευταία απαιτεί από τους πελάτες να αγοράσουν επίσης το Driver Assistance Package Plus προς 2.430 €.

Αν και το σύστημα δεν είναι φθηνό, είναι σίγουρα φθηνότερο από το FSD της Tesla. Επιτρέπει τον «αυτοματισμό υπό όρους» κι αυτό σημαίνει ότι «το σύστημα χειρίζεται όλες τις πτυχές της οδήγησης ενώ εσείς είστε διαθέσιμοι να αναλάβετε την οδήγηση εάν σας ζητηθεί». Το πιο σημαντικό, όπως σημειώνει η SAE International, οι οδηγοί δεν απαιτείται πλέον να επιβλέπουν συνεχώς το όχημα υπό ορισμένες προϋποθέσεις.

Στην περίπτωση του Drive Pilot, αυτές οι συνθήκες είναι «καταστάσεις πυκνής κυκλοφορίας ή συμφόρησης σε κατάλληλα τμήματα αυτοκινητοδρόμων στη Γερμανία με ταχύτητα ως 60 χλμ/ώρα.» Αυτές είναι συνήθως μερικές από τις πιο αγχωτικές καταστάσεις οδήγησης, αλλά οι ιδιοκτήτες Mercedes θα μπορούν να χαλαρώνουν, να παίζουν παιχνίδια ή ακόμα και να εργάζονται ενώ το αυτοκίνητο οδηγεί μόνο του. 

Για να γίνει αυτό, τα οχήματα είναι εξοπλισμένα με αισθητήρες LiDAR, κάμερες, ραντάρ κι υπερήχους, καθώς και έναν χάρτη υψηλής ακρίβειας με ακρίβεια εκατοστού. Όλες αυτές οι πληροφορίες επιτρέπουν στο όχημα να γνωρίζει ακριβώς πού βρίσκεται και ποια εμπόδια βρίσκονται κοντά.

Δεδομένου ότι η ασφάλεια είναι πρωταρχικής σημασίας όταν πρόκειται για αυτοματοποιημένα οχήματα, υπάρχουν πολλές δικλείδες ασφαλείας για την αντιμετώπιση πιθανών δυσλειτουργιών. 

Το βασικότερο είναι ότι ακόμα κι αν παρουσιαστεί κάποια δυσλειτουργία, το σύστημα αναλαμβάνει να παραδώσει με ασφάλεια τον έλεγχο του οχήματος στον οδηγό. Εάν αυτός δεν ανταποκριθεί εντός δέκα δευτερολέπτων, το σύστημα θα σταματήσει αυτόματα το αυτοκίνητο με τρόπο που να είναι ασφαλής τόσο για το όχημα, όσο και για τους υπόλοιπους οδηγούς.

Ενώ το σύστημα είναι σίγουρα πρωτοποριακό, ένα βίντεο που κυκλοφόρησε από την εταιρεία αποκάλυψε ότι λειτουργεί μόνο σε λίγα περισσότερα από 13.000 χιλιόμετρα των γερμανικών αυτοκινητοδρόμων. Αυτό δεν είναι πολύ, αλλά η ικανότητα του συστήματος πιθανότατα θα επεκταθεί στο μέλλον κι η Mercedes σημείωσε ότι στοχεύει να λάβει ρυθμιστική έγκριση για τη χρήση του Drive Pilot στην Καλιφόρνια και τη Νεβάδα των ΗΠΑ μέχρι το τέλος του έτους.

Περισσότερα Άρθρα