500€ πρόστιμο στην Imola για το θορυβώδες μονοθέσιο του Vettel

Τα μονοθέσια της F1 δεν είναι πια όπως παλιά. Αυτό είναι το μάθημα που πήρε η πίστα της Imola, αφότου επέτρεψε σε μια Red Bull Racing RB9 του 2013 να μπει στην πίστα τον Οκτώβριο. Το μονοθέσιο, που κατασκευάστηκε για το τελευταίο έτος που οι κανονισμοί επέτρεπαν ατμοσφαιρικούς κινητήρες V8, ήταν τόσο θορυβώδες ώστε η ιταλική πίστα υποχρεώθηκε να πληρώσει ένα μικρό πρόστιμο, αναφέρει το motorsportweek.com .

«Στις 12 Οκτωβρίου, η Red Bull εμφανίστηκε με ένα παλιότερο μονοθέσιο κι ήταν ζήτημα μερικών γύρων το να υπερβεί τα όρια θορύβου», είπε στα ΜΜΕ η Elana Penazzi, εκπρόσωπος της πίστας. «Η εκδήλωση της Red Bull ήταν η μόνη περίπτωση στην οποία το Autodrome υπερέβη το προβλεπόμενο επίπεδο θορύβου κατά την περασμένη χρονιά, παρά τις πολλές δραστηριότητες που πραγματοποιήθηκαν». Αυτό που προκαλεί ίσως έκπληξη είναι ότι η Imola βρίσκεται στο καλεντάρι της Formula 1 τα τελευταία χρόνια και δε χρειάστηκε να πληρώσει πρόστιμο για κανέναν αγώνα, στους οποίους γυρίζουν ταυτόχρονα 20 σύγχρονα μονοθέσια της F1, ενώ τα Grand Prix πλαισιώνουν και μια σειρά ακόμα από αγωνιστικές δραστηριότητες.

Το πρόστιμο είναι μια υπενθύμιση του πόσο πιο βροντερά ήταν τα παλιά ατμοσφαιρικά μοτέρ. Όποιος έχει παρακολουθήσει από κοντά Grand Prix, τόσο στη σύγχρονη εποχή, όσο και στη V8 εποχή, μπορεί να σας διαβεβαιώσει ότι τα παλαιότερα μονοθέσια δεν αντέχονται χωρίς ωτοασπίδες. Για πολλούς λόγους, τα σύγχρονα αγωνιστικά είναι πιο αθόρυβα, σύμφωνα με το The Race. Χάρη στους υπερσυμπιεστές τους, οι κινητήρες παρέχουν μέγιστη ισχύ περίπου στις 11.000-12.000 σαλ., ενώ οι παλαιότεροι κινητήρες μπορούσαν να φτάσουν κοντά στις 20.000 σαλ. Την ίδια στιγμή, ο υπερσυμπιεστής λειτουργεί κι ως σιγαστήρας, κάνοντας τα αυτοκίνητα ακόμα πιο ήσυχα σε σχέση με τα παλαιότερα.

Προφανώς το πρόστιμο των 500 € είναι απλώς χάδι για μια πίστα με τα οικονομικά μεγέθη της Imola. Όσο για τη RB9, την οδήγησε ο Sebastian Vettel σε Παγκόσμιο Πρωτάθλημα το 2013 κι ήταν το τελευταίο μονοθέσιο που κατέκτησε τίτλο για μια επταετή ξηρασία που έληξε από τον Max Verstappen και την RB16 το 2021.

Περισσότερα Άρθρα