Αθήνα-Βελιγράδι, 2.800 χλμ με ηλεκτρικό αυτοκίνητο. Γίνεται ή όχι;
Οι συνάδελφοι του Auto Τρίτη επιχείρησαν κάτι που μοιάζει με εφιάλτη, τουλάχιστον για όποιον δεν έχει επιχειρήσει κάτι αντίστοιχο με ηλεκτρικό αυτοκίνητο. Να ξεκινήσουν από την Αθήνα και να μεταβούν στο Βελιγράδι για να παρακολουθήσουν την προσπάθεια του μπασκετικού Ολυμπιακού στο φετινό Final Four. Διαβάσαμε με ενδιαφέρον το άρθρο τους και σας προτείνουμε να κάνετε το ίδιο.
Εστιάζουμε κι αντιγράφουμε τα συμπεράσματά τους:
- “Το ταξίδι με ηλεκτρικό μπορεί να γίνει υπό τις εξής δύο προϋποθέσεις: Να έχεις αυτοκίνητο με μπαταρία τουλάχιστον 70 kWh που έχει αυτονομία σε αυτοκινητόδρομο κοντά στα 350 χλμ. κι εκεί που θα πας, να μπορείς να φορτίσεις. Oι 77.4 kWh του Kia EV6 αποδείχθηκαν αρκετές για το βαλκανικό δίκτυο.
- Προγραμματισμός το Α και το Ω. Δεν ξεκινάς ταξίδι αν δεν έχεις σχεδιάσει ακριβώς που θα φορτίσεις. Δύο σχετικές συμβουλές είναι πρώτον πως θα πρέπει να έχεις και εναλλακτικό πλάνο, αν π.χ. κάποιος φορτιστής δεν λειτουργεί και δεύτερον υπολόγισε τις χρεώσεις ώστε να μην βγεις εκτός μπάτζετ.
Ταξιδεύοντας με ηλεκτρικό αυτοκίνητο! Μην ξεκινήσετε πριν το διαβάσετε.
3. Να υπολογίσεις το χρόνο της φόρτισης. Υπολογίστε συν μια ώρα για κάθε στάση κατά μ.ο.. Δεν είναι τόσο, αλλά μπορεί φορτίζει άλλος πριν από εσένα. Συμβουλή: Αν δεις άλλο ηλεκτρικό όχημα στο δρόμο, θα θέλει να φορτίσει σίγουρα. Προσπέρασέ το να προλάβεις τον φορτιστή.
Στη Μονεμβασιά με το VW ID.3 (αυτό που δεν έφτανε στη Σπάρτη)
4. Κέρδισε χρόνο με τρεις τρόπους. α. Επέλεξε όσο πιο μεγάλους φορτιστές που θέλουν λιγότερο χρόνο. Στον 150άρη γεμίζεις, σε πιο μικρούς μπορείς απλά να συμπληρώνεις. β. Εφόσον σε παίρνει φόρτισε μέχρι το 80%. Το ήξερες ότι για να φορτίσεις από το 10 έως το 80% θέλεις λιγότερο χρόνο απΆ ότι από το 80 στο 100%; γ. Όταν ξέρεις ότι το επόμενο σημείο φόρτισης είναι κοντά, τότε μπορείς να το «πατήσεις» περισσότερο.”