Supra vs Supra: ένα παππού να σου δείξω τα αμπελοχώραφά σου
Από τότε που κυκλοφόρησε η Toyota Supra πέμπτης γενιάς το 2019, δεν έλειψαν οι συγκρίσεις με τη θρυλική τέταρτη γενιά που προηγήθηκε. Για να ανακαλύψει ποια είναι καλύτερη, το Top Gear αποφάσισε να βάλει μία βελτιωμένη Mk4 σε αντιπαράθεση με την εργοστασιακή Mk5 στην πίστα δοκιμών τους.
Αυτό σημαίνει ότι η Mk4 έχει επιπλέον 180 ίππους και 140 Nm ροπής για 90 κιλά υψηλότερο απόβαρο, ενώ το αυτόματό της έχει τις μισές σχέσεις και προφανώς πολύ πιο αργή λειτουργία από το σύγχρονο. Έτσι, η Mk5 έχει το πλεονέκτημα των σύγχρονων εξελίξεων στην τεχνολογία μετάδοσης κίνησης, πλαισίου κι ανάρτησης, επομένως είναι πιθανό να αξιοποιήσει τη δύναμή της πολύ πιο αποτελεσματικά.
Από τη μία, καταλαβαίνουμε γιατί αυτή η σύγκριση έγινε κατ΄αυτόν τον τρόπο. Και τα δύο είναι αυτόματα Supra με παρόμοιων προδιαγραφών κινητήρα και το παλαιότερο έχει επιπλέον ισχύ για να αντισταθμίσει την ηλικία του. Αλλά στην πραγματικότητα, μία απόλυτα εργοστασιακή Mk4 έναντι της stock Mk5 θα αποκάλυπτε σαφέστερα την τεχνολογική πρόοδο που έχει συντελεστεί. Το θέμα είναι ότι οι απόλυτα εργοστασιακές Supra είναι σπανιότατες κι η συντριπτική πλειοψηφία αυτών, βρίσκεται σε κάποια ιδιωτική συλλογή με ελάχιστα χιλιόμετρα, οπότε δεν πρόκειται να την παραχωρούσαν στο Top Gear για να της πετάξει τα μάτια έξω.
Οπότε ναι, επιφανειακά αυτή η σύγκριση μπορεί να φαίνεται άδικη, αλλά τελικά η πρόσθετη ισχύς της γηραιάς Supra δεν ήταν αρκετή για να καλύψει τις ελλείψεις της που σχετίζονται με την ηλικία της. Η διάδοχος βγήκε νικητής, γυρνώντας την πίστα κατά 10.1″ γρηγορότερα από την προκάτοχό της, μια τεράστια διαφορά.