Model S Plaid χάνει τα φρένα του με 270+ λόγω υγρού φρένων

Το Tesla Model S Plaid είναι αναμφισβήτητα ένα από τα ταχύτερα οχήματα παραγωγής στον κόσμο. Παρ’ όλα αυτά, στο παρελθόν υπήρξε κάποια κριτική για το σύστημα πέδησής του. Ακόμη και με ένα αναβαθμισμένο σύνολο εξαρτημάτων πέδησης, ένας YouTuber ανακάλυψε πώς είναι όταν αστοχούν τελείως στα 270+ χλμ/ώρα – αν και για να αναφέρουμε το προφανές, δεν τράκαρε με αυτή την ταχύτητα, με το EV να επιβραδύνει σημαντικά πριν χτυπήσει σε τοίχο από λάστιχα.

Ο Cheyenne Lord είναι ο άνθρωπος πίσω από το κανάλι Chillin with Chet στο YouTube, όπου μοιράζεται αυτοκινητιστικό περιεχόμενο. Πρόσφατα τοποθέτησε στο Model S Plaid ένα σετ φρένων της Unplugged Performance. Μπροστά, έχει εγκαταστήσει νέους κεραμικούς δίσκους με μεγαλύτερες δαγκάνες, ενώ άλλαξε τα σωληνάκια φρένων με μεταλλικά. Ο Lord προέβη στις παραπάνω αλλαγές γιατί προηγούμενες επισκέψεις στην πίστα είχαν υπερθερμάνει τα εργοστασιακά φρένα. Δυστυχώς όμως δεν άλλαξε το υγρό των φρένων.

Ο Lord αναφέρει ότι το υγρό φρένων που χρησιμοποιεί το Plaid από το εργοστάσιο είναι DOT 3 και δεν το αναβάθμισε παρά τη σημαντική βελτίωση της πέδησης. Τελικά, μπορεί να είναι ακριβώς αυτή η επιλογή που ευθύνεται για τη συντριβή. Σε σχόλιό του στο βίντεο ανέφερε το εξής:

«Τα DOT 3 έβρασαν. Θα σας εξηγήσω αναλυτικά σε επόμενο βίντεο. Η Tesla επίσης ισχυρίζεται ότι αυτό είναι ένα επιβατικό sedan που δεν προορίζεται για χρήση σε πίστα… έχει κι ήταν σε “Track Mode“. Εάν αυτό το αυτοκίνητο δεν έχει θέση σε μια πίστα, τότε γιατί να υπάρχει “Track Mode”; Πρέπει να γίνει μια ανάκληση τώρα προτού τραυματιστούν και τελικά σκοτωθούν άνθρωποι από το DOT 3 υγρό φρένων.”

Αυτή η ιστορία θα έχει ψωμί, αφού κάποια πράγματα απλώς δεν έχουν και πολλή λογική. Πρώτον, πώς είναι δυνατόν να χρησιμοποιείται μια τόσο ξεπερασμένη επιλογή όπως το DOT 3 υγρό φρένων σε μια τόσο γρήγορη κατασκευή. Δεύτερον, πώς υπερθερμάνθηκε αφού ο οδηγός αναφέρει στο βίντεό του ότι πατάει ελάχιστο φρένο, λόγω της πανίσχυσης πέδησης που προσφέρει η ανάκτηση ενέργειας του κινητήρα; Πάντως, ο Lord δεν είναι πρωτάρης στις πίστες και ξέρει τι αίσθηση αφήνουν τα φρένα όταν ζεσταίνονται κι αρχίζουν να υπολειτουργούν. Επιπλέον, στο βίντεο λέει συγκεκριμένα «τα φρένα είναι πολύ ζεστά» ακριβώς πριν το τρακάρισμα. Ευτυχώς, γλίτωσε με τραύματα που δεν ήταν απειλητικά για τη ζωή του, ένα κάταγμα στο γόνατο και πολλά σπασμένα πλευρά, αλλά τα πράγματα θα μπορούσαν να ήταν πολύ, πολύ χειρότερα.

Περισσότερα Άρθρα