Θερμικό Megane: παίρνει σύνταξη μετά από 27 χρόνια και 4 γενιές;

Η Renault φέρεται να ολοκλήρωσε την παραγωγή του Megane με κινητήρα εσωτερικής καύσης, δίνοντας τη θέση του στο πλήρως ηλεκτρικό crossover Megane E-Tech. Αυτό σηματοδοτεί το τέλος του δημοφιλούς μοντέλου μετά από 27 χρόνια και τέσσερις γενιές από τότε που παρουσιάστηκε το 1996 αντικαθιστώντας το 19. Το οικογενειακό μοντέλο προσφέρθηκε σε μια ποικιλία αμαξωμάτων καθ ‘όλη τη διάρκεια της ζωής του, συμπεριλαμβανομένων των παραδοσιακών τρίθυρων και πεντάθυρων hatchback, τετράθυρων sedan, coupe, cabrio και station wagon, παράλληλα με τα μοντέλα RS με εστίαση στις επιδόσεις.

 

Το Autocar αναφέρει ότι οι γραμμές παραγωγής του Megane στην Ισπανία και στην Τουρκία έχουν σταματήσει να κατασκευάζουν νέα αυτοκίνητα, παρ’ όλο που η Renault δεν το έχει ακόμη επιβεβαιώσει. Όμως, ένα άλλο δημοσίευμα αναφέρει ότι η τουρκική εταιρία Karsan σχεδιάζει μια πενταετή παραγωγή του sedan Megane στην Τουρκία ξεκινώντας από τον Σεπτέμβριο του 2022, παίρνοντας τα ηνία από την Oyak Renault μετά την περσινή επίτευξη συμφωνίας.

Σε κάθε περίπτωση, ακόμη κι αν ισχύει το δημοσίευμα για τον θάνατο του θερμικού Megane, το compact μοντέλο αναμένεται να παραμείνει διαθέσιμο σε αρκετές αγορές όσο διαρκεί το τρέχον απόθεμα. Τον περασμένο μήνα, η Renault κυκλοφόρησε μια σειρά ειδικών εκδόσεων E-Tech των υβριδικών της μοντέλων στη Γαλλία, συμπεριλαμβανομένου του παλιού καλού Megane σε εκδόσεις hatchback κι estate.

Είναι ενδιαφέρον ότι το αυστραλέζικο CarExpert μίλησε με τη Renault Αυστραλίας, επιβεβαιώνοντας ότι το Megane RS θα συνεχίσει να προσφέρεται σε περιορισμένο αριθμό μέχρι το 2023. Λάβετε υπόψη σας, το γαλλικό hot hatch είναι το τελευταίο του είδους του, αφού το διάσημο τμήμα RenaultSport έχει μετονομαστεί σε Alpine, το οποίο έχει προγραμματιστεί να γίνει μια αποκλειστικά ηλεκτρική μάρκα.

Οι πωλήσεις του Renault Megane έχουν σημειώσει μείωση έναντι των πιο δημοφιλών αντιπάλων στο C-Segment, συμπεριλαμβανομένων των VW Golf, Ford Focus, Honda Civic, Toyota Corolla, Peugeot 308 κι Opel Astra. Σύμφωνα με το Autocar, πέρυσι η Renault πούλησε 793 μονάδες του μόνο υβριδικού Megane στο Ηνωμένο Βασίλειο, σε σύγκριση με 30.200 VW Golf και 21.800 Ford Focus. Οι παγκόσμιες πωλήσεις της τέταρτης γενιάς Renault Megane κορυφώθηκαν στις 168.000 μονάδες το 2017, πριν πέσουν στις λιγότερο εντυπωσιακές 70.000 το 2021, ενώ η πιο επιτυχημένη χρονιά για το μοντέλο ήταν το 2004, με 465.778 πωλήσεις.

Το Renault Megane E-Tech θα χρησιμεύσει ως αντικαταστάτης του μοντέλου που καταργήθηκε, υιοθετώντας ένα crossover αμάξωμα με ένα πλήρως ηλεκτρικό σύστημα μετάδοσης κίνησης χάρη στην πλατφόρμα CMF-EV που μοιράζεται με το Nissan Ariya. Το 2024, η Renault θα αποκαλύψει επίσης την έκδοση παραγωγής του Scenic που θα προσφέρεται αποκλειστικά σε μορφή EV με βάση τα ίδια μηχανικά μέρη. Οι αγοραστές που θέλουν ένα όχημα παρόμοιου μεγέθους με κινητήρα εσωτερικής καύσης μπορούν να επιλέξουν ένα μέλος της οικογένειας SUV της Renault, όπως το Captur, το Arkana και το Austral.

Περισσότερα Άρθρα