Porsche: τα EV μοντέλα αφήνουν περισσότερο κέρδος από τα ΜΕΚ

Οι επικεφαλείς της παγκόσμιας αυτοκινητοβιομηχανίας προειδοποιούσαν για χρόνια για τις επιπτώσεις που θα είχε στα περιθώρια κέρδους η δαπανηρή μετάβαση στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Ωστόσο, η Porsche καθησυχάζει τους επενδυτές της, λέγοντας ότι τα EV θα τη βοηθήσουν να γίνει πιο κερδοφόρα. Η κατασκευάστρια σπορ αυτοκινήτων που ανήκει στον Όμιλο Volkswagen βλέπει περισσότερες δυνατότητες να αυξήσει τις τιμές των ηλεκτρικών της μοντέλων σε σχέση με αυτά που χρησιμοποιούν κινητήρες εσωτερικής καύσης, δήλωσε ο Chief Financial Officer Lutz Meschke κατά τη διάρκεια της ημέρας κεφαλαιαγορών της Porsche στις αρχές αυτής της εβδομάδας.

Ο Meschke βλέπει τα περιθώρια κέρδους EV του κατασκευαστή να φτάνουν στα ίδια επίπεδα με αυτά των οχημάτων εσωτερικής καύσης σε δύο χρόνια από τώρα και στη συνέχεια να επεκτείνονται επειδή οι πελάτες θα είναι πρόθυμοι να πληρώσουν περισσότερα για τη νέα τεχνολογία, αναφέρει δημοσίευμα στο Automotive News.

Oκτώ στις δέκα Porsche που θα πωλούνται μέχρι το τέλος αυτής της δεκαετίας θα λειτουργούν με ηλεκτρική ενέργεια και τα EV θα αντιπροσωπεύουν το ήμισυ της αγοράς πολυτελών αυτοκινήτων το 2031. «Στόχος μας είναι να επεκτείνουμε επιλεκτικά τα τμήματα με υψηλότερα περιθώρια κέρδους και να αξιοποιήσουμε τις ευκαιρίες τιμολόγησης ηλεκτρικών οχημάτων», δήλωσε ο Διευθύνων Σύμβουλος της Porsche, Oliver Blume.

Η Porsche είναι πολύ μπροστά από τους ομολόγους της, όπως η Ferrari κι η Aston Martin, όσον αφορά τον εξηλεκτρισμό της γκάμας της. Όμως, ενώ η Taycan ξεπέρασε τις πωλήσεις της εμβληματικής 911 πέρσι, η μάρκα εξακολουθεί να παράγει πολύ λιγότερα EV από την Tesla. Μια μαζική αύξηση των ηλεκτρικών μοντέλων της θα απαιτήσει τη γενική τροποποίηση των εργοστασίων, την επανεκπαίδευση του προσωπικού και την εξασφάλιση ολοένα και πιο σπάνιων πρώτων υλών για μπαταρίες.

Κι εκτός από την αβεβαιότητα σχετικά με το πώς θα διαμορφωθεί η κερδοφορία όταν οι κρίσεις της εφοδιαστικής αλυσίδας εξασθενίσουν, η παραγωγή ομαλοποιηθεί κι οι αυτοκινητοβιομηχανίες ξεκινήσουν σοβαρά τη μετάβαση στα EV, δεν είναι επίσης σαφές τι θα συμβεί με τις τιμές των EV όταν αυτά πλέον δε θα φαίνονται στο κοινό τόσο πρωτοποριακά και καινοτόμα όσο σήμερα.

Η Volvo ανακοίνωσε πρόσφατα ότι τα ηλεκτρικά μοντέλα της εταιρίας – τα οποία ήταν 12% πιο ακριβά από τα μοντέλα εσωτερικής καύσης – είχαν μικτό περιθώριο κέρδους 15% το δεύτερο τρίμηνο του έτους, λιγότερο από το 21% για τα οχήματα ΜΕΚ.

Η αποκλειστικά θερμική 911 παραμένει το πιο κερδοφόρο μοντέλο της Porsche. Η μάρκα ετοιμάζεται να παρουσιάσει μια ηλεκτρική έκδοση του δημοφιλούς SUV της Macan. Το πλήρως ηλεκτρικό crossover είναι πιθανό να κοστίζει πολύ πάνω από τα περίπου 60.000 $ που απαιτεί η βασική έκδοση βενζίνης στις ΗΠΑ. Η Porsche σχεδιάζει επίσης ένα νέο ηλεκτρικό πολυτελές SUV τοποθετημένο πάνω από την Cayenne. Η Macan έχει καθυστερήσει και δε θα βγει στις εκθέσεις πριν το 2024 λόγω προβλημάτων λογισμικού.

Ο Blume λέει ότι η Porsche είναι μοναδική, επειδή ανήκει στις πολυτελείς μάρκες ενώ ταυτόχρονα επωφελείται κι από οικονομίες κλίμακας – στο κάτω-κάτω, πούλησε 27 φορές περισσότερα αυτοκίνητα από τη Ferrari πέρσι. Ωστόσο, η διατήρηση αυτού του είδους της απόδοσης κατά τη διάρκεια της αλλαγής στην ηλεκτρική ενέργεια και τα αυξανόμενα περιθώρια κέρδους ταυτόχρονα θα αποδειχθεί μια πρόκληση.

Περισσότερα Άρθρα