bZ4x κι ελαττωματικά μπουλόνια: η Toyota το αγοράζει πίσω !!!

H Toyota ήταν εξαρχής επικριτική στα ηλεκτρικά οχήματα, παρά τη μακρά παράδοση της στα υβριδικά. Φυσικά, βλέποντας τους υπόλοιπους να δρέπουν τις πωλήσεις, αναγκάστηκε να μπει κι εκείνη στον χορό, έστω κι αργοπορημένα. Και μάλλον βιαστικά, αφού η πρώτη της προσπάθεια στέφθηκε από παταγώδη αποτυχία. Μπορεί να μπήκε στον χορό με τυμπανοκρουσίες, ως το πρώτο ηλεκτρικό μοντέλο που πρόσφερε εγγύηση 1.000.000 χιλιομέτρων για την μπαταρία, σύντομα όμως φάνηκε ότι ο βασιλιάς ήταν γυμνός!

Αρχικά, είχε σχολιαστεί πολύ αρνητικά ο αργός ρυθμός φόρτισης. Η μέγιστη ισχύ φόρτισης για το τετρακίνητο bZ4x ήταν μόλις 100 kW, όταν πολλά ανταγωνιστικά μοντέλα (που είχαν παρουσιαστεί μάλιστα πρωτύτερα) ξεπερνούσαν τα 200 (Huyndai Ioniq5, Kia EV6, Tesla Model Y).

Στη συνέχεια, αποκαλύφθηκε ότι είχε πολύ αργή φόρτιση όσο η θερμοκρασία πλησίαζε στους 0 βαθμούς και σταματούσε να φορτίζει σε ακόμα χαμηλότερες θερμοκρασίες. Κι αν κάποιος αντιτείνει ότι λίγη σημασία έχει αυτό στον κάτοικο της Αττικής, μην ξεχνάμε ότι οι μεγαλύτερες ηλεκτρικές αγορές είναι βουτηγμένες στο ψύχος (Νορβηγία, Καναδάς, βόρειες πολιτείες των ΗΠΑ). Αλλά ούτε σε ελληνικές θερμοκρασίες μπορούσε να φορτίσει φυσιολογικά, όπως διαβάσατε στο CarTalk.gr πριν ενάμιση μήνα. Με 18 βαθμούς Κελσίου κι άδεια και ζεστή μπαταρία μετά από 45′ οδήγησης, η φόρτιση δεν ξεπέρασε τα 65 kW.

Σα να μην έφθαναν όλα τα παραπάνω, προέκυψε πρόβλημα με τα μπουλόνια των τροχών, που χαλάρωναν μετά από λίγες εκατοντάδες χιλιόμετρα, με κίνδυνο να φύγουν οι τροχοί εν κινήσει! Ακούγεται εύκολο στη λύση, αλλά η Toyota δεν έχει βρει ακόμα πώς θα επιδιορθώσει το πρόβλημα. Αφού λοιπόν ανακάλεσε το πρώτο της ηλεκτρικό μοντέλο κι ενόσω έχει ακινητοποιήσει πολλές εκατοντάδες αυτοκίνητα παγκοσμίως, φοβούμενη τις αντιδράσεις των αγοραστών προχωράει στο επόμενο βήμα: τους προτείνει να τα αγοράσει πίσω! H επιστολή προσφέρει στους πελάτες τη δυνατότητα να πουλήσουν το όχημά τους στην Toyota. Δεν υπάρχει συγκεκριμένο ποσό αποζημίωσης, αφού “οι όροι για την επαναγορά μπορεί να διαφέρουν, ανάλογα με την κατάσταση και τις ιδιαίτερες συνθήκες”. Βέβαια, σε μία αγορά που οι παραδόσεις νέων οχημάτων απαιτούν ιώβεια υπομονή, το ενδεχόμενο να πάρεις απλώς τα χρήματά σου πίσω, μάλλον σε αφήνει στα κρύα του λουτρού, παρά σου λύνει το πρόβλημα της μετακίνησης. Αν ήμαστε στη δυσάρεστη θέση των αγοραστών του bZ4x, μάλλον θα επιλέγαμε τη λύση της πληρωμής των καυσίμων του οχήματος αντικατάστασης και της πίστωσης 5.000 δολαρίων.

Το bZ4x προσφέρεται και με τα σήματα της Subaru, με την ονομασία Solterra, αλλά καθώς αυτά δεν έχουν παραληφθεί από τους κατόχους τους, υπάρχει μόνο παράταση του χρόνου παράδοσης.

Περισσότερα Άρθρα