Crash test: τα SUV τραυματίζουν θανάσιμα τα χαμηλά οικογενειακά

Η νέα δοκιμή έχει σχεδιαστεί για να αντικατοπτρίζει καλύτερα ό,τι συμβαίνει στους πραγματικούς δρόμους και στα πραγματικά ατυχήματα, επομένως η προσομοίωση του IIHS (Insurance Institute for Highway Safety) αφορά την πλάγια σύγκρουση ενός οχήματος που ζυγίζει 1.900 κιλά με μπροστινό μέρος που μοιάζει σε SUV. Οι δοκιμές εκτελούνται πλέον σε υψηλότερες ταχύτητες, 60 χλμ/ώρα αντί για 50, όπως συνέβαινε μέχρι πρόσφατα.

Με τα ψηλά οχήματα να αποτελούν πλέον τις πιο καλοπουλημένες κατηγορίες στον Δυτικό κόσμο, όσοι έχουν μοντέλα που είναι χαμηλότερα, υποφέρουν στις πλάγιες συγκρούσεις και κινδυνεύουν στον δρόμο. Από τα επτά οικογενειακά μοντέλα που δοκίμασε πρόσφατα ο IIHS, μόλις ένα κέρδισε την υψηλότερη βαθμολογία κι αυτό επειδή ήταν ψηλότερη από τα υπόλοιπα (το Subaru Outback του 2022). Τα Hyundai Sonata και το Volkswagen Jetta, εν τω μεταξύ, κέρδισαν βαθμολογία “Αποδεκτή” και το Honda Accord “Οριακή”.

Τα Toyota Camry, Nissan Altima και Chevrolet Malibu, εν τω μεταξύ, απέσπασαν «Κακή» βαθμολογία. Και στα τρία μοντέλα, ο IIHS αναφέρει ότι υπήρχε σημαντικός κίνδυνος τραυματισμού στο κεφάλι καθώς το κεφάλι του ανδρείκελου γλίστρησε κάτω από τον αερόσακο κουρτίνας κι ήρθε σε επαφή με το παράθυρο.

Αυτή είναι μια από τις μεγαλύτερες διαφορές μεταξύ των αυτοκινήτων που είχαν κακή απόδοση κι εκείνων που είχαν την καλύτερη απόδοση. Το IIHS τονίζει ότι όλα τα χαμηλά μοντέλα βρίσκονται σε μειονεκτική θέση έναντι των υψηλότερων SUV. Αυτός μάλιστα είναι ο λόγος που ξεχώρισε το Outback: έχει υψηλότερη θέση οδήγησης κι επομένως, έχει φυσικό πλεονέκτημα. Παλιότερες δοκιμές επιβεβαίωσαν ότι τα μεσαίου μεγέθους SUV τα πήγαν καλύτερα σε αυτή τη δοκιμή από αυτά τα sedan μεσαίου μεγέθους.

 

«Με οχήματα που κάθονται χαμηλότερα στο έδαφος, ο εχθρικός προφυλακτήρας χτυπά ψηλότερα στην πόρτα», λέει ο πρόεδρος του IIHS, David Harkey. «Αυτό θέτει δυνητικά τα sedan και τα station σε μειονεκτική θέση σε αυτήν την αξιολόγηση, αλλά αντικατοπτρίζει τι συμβαίνει σε ένα πραγματικό ατύχημα όταν αυτά τα οχήματα χτυπηθούν από ένα pick-up ή ένα SUV».

Το ενημερωμένο τεστ εισήχθη τον Οκτώβριο του 2021 και φέτος εκτελείται μόνο για ενημερωτικούς σκοπούς. Ως εκ τούτου, τα αποτελέσματα δεν περιλαμβάνονται στα κριτήρια απονομής IIHS, αλλά από το 2023, θα απαιτείται βαθμολογία «Αποδεκτή» για ένα όχημα για να κερδίσει το βραβείο Κορυφαίας Επιλογής Ασφάλειας κι η βαθμολογία «Καλή» για ένα όχημα που κερδίστε ένα βραβείο Top Safety Pick+.

Περισσότερα Άρθρα