Urus Performante: μια πιστάδικη έκδοση για το ιταλικό super-SUV

Performante, ονομασία απόλυτα ταιριαστή σε μια Huracan αλλά άκρως παράταιρη σε ένα βαρύ και ψηλό SUV. Έχετε όμως καμία αμφιβολία ότι θα ξεπουλήσει, ειδικά στον αραβικό κόσμο και σε πλούσια πορτοφόλια στη Δύση; H τιμή της στις ευρωπαϊκές αγορές είναι 218.487 €, με τον Stephan Winkelmann, CEO της Lamborghini, να θεωρεί ότι περισσότερες από τις μισές Urus που θα πωλούνται θα είναι Performante.

Ο twin-turbo V8 των 4.0 λίτρων έχει ρυθμιστεί ώστε να αποδίδει πλέον 666 ίππους, 16 περισσότερους από την απλή Urus, και 850 Nm ροπής. Επιταχύνει από στάση στα 100 χλμ/ώρα σε 3.3″ (0.3″ ταχύτερα από την απλή Urus), διαφορά που στο 0-200 φτάνει τα 1.3″. Η τελική ταχύτητα αγγίζει τα 306 χλμ/ώρα. Η βελτιωμένη απόδοση οφείλεται, εν μέρει, στον «μεγαλύτερο αριθμό εξαρτημάτων από ανθρακονήματα στην κατηγορία του Performante». Βοηθούν στη μείωση του βάρους του crossover κατά 47 κιλά (σταγόνα στον ωκεανό δηλαδή, αφού πριν ζύγιζε 2.200), αλλά τα καλά νέα είναι πέρα από τους ψυχρούς αριθμούς.

Ένα βελτιωμένο σύστημα διεύθυνσης υπόσχεται πιο «ακριβή αίσθηση και πιο άμεσες αντιδράσεις». Διαθέτει επίσης νέο κεντρικό διαφορικό Torsen για περισσότερο πισωκίνητη κατανομή της ροπής, καθώς κι ανανεωμένες λειτουργίες οδήγησης, μία εκ των οποίων είναι η Rally που υπόσχεται ατελείωτο κέφι σε χωμάτινο τάπητα. Όχι πως θα υστερεί στην άσφαλτο: στην ανάβαση του Pikes Peak, η Perfomante χρειάστηκε 10’32″064, σχεδόν 18″ λιγότερα από τα 10’49″902 της Urus.

Θα την ξεχωρίσετε από έναν επιθετικής σχεδίασης μπροστινό προφυλακτήρα κι ένα αεριζόμενο καπό από ανθρακονήματα. Το τελευταίο διατίθεται πλήρως βαμμένο ή με ορατό ανθρακονήματα για πιο μερακλήδες ιδιοκτήτες. Αν εκτός από μεράκι, έχουν και βαθιές τσέπες, τότε μπορούν να παραγγείλουν μια οροφή από ανθρακονήματα αντίστοιχη αυτής στην Huracán Performante και στη Super Trofeo. Από το ίδιο υλικό είναι και το μπροστινό σπόιλερ κι οι μαύρες εισαγωγές αέρα, που παρέχουν επιθετική εμφάνιση και βελτιωμένη ψύξη του κινητήρα. Οι θόλοι των τροχών είναι επίσης από ανθρακονήματα, ενώ μια μεγαλύτερη αεροτομή συμβάλλει στην αύξηση της αεροδυναμικά παραγόμενης κάθετης δύναμης στο πίσω μέρος κατά 38%.

Η εξάτμιση από τιτάνιο της Akrapovič ενισχύει το ηχητικό δράμα, όχι ότι η απλή Urus υστερεί στον συγκεκριμένο τομέα. Η Performante δε χρησιμοποιεί την αερανάρτηση των μικρότερων εκδόσεων, αλλά διατηρεί τις ηλεκτρομηχανικά ελεγχόμενες αντιστρεπτικές δοκούς.

Περισσότερα Άρθρα