Η Citroën τερματίζει την παραγωγή του C1
Η Citroën ανακοίνωσε το τέλος της παραγωγής για το αυτοκίνητο πόλης C1, μετά από μια περίοδο 17 ετών και περίπου 1.2 εκατομμύρια πωλήσεις, αφήνοντας την αυτοκινητοβιομηχανία χωρίς εκπροσώπηση στο A segment.
Σύμφωνα με τη γαλλική εταιρία, η απόφαση ελήφθη λόγω των «νέων προκλήσεων κινητικότητας» που αντιμετωπίζει η κατηγορία των micro city-car, παράλληλα με τη «μεγάλη αλλαγή όσον αφορά τις συνθήκες κυκλοφορίας στις πόλεις και την επιτάχυνση της ενεργειακής μετάβασης». Η αλήθεια είναι ότι οι αυστηροί κανονισμοί εκπομπών καυσαερίων και τα υψηλά πρότυπα ασφαλείας των σύγχρονων αυτοκινήτων έχουν δυσκολέψει τις αυτοκινητοβιομηχανίες να προσφέρουν ένα προσιτό μοντέλο με θερμικό κινητήρα στις μικρότερες κατηγορίες. Αυτό εκδηλώθηκε αρχικά με την κατάργηση των πετρελαιοκινητήρων στην κατηγορία και τώρα με την ολική απομάκρυνση των θερμικών συνόλων.
Η πρώτη γενιά του Citroën C1 παρουσιάστηκε το 2005 ως τριάδα μαζί με το Peugeot 107 και το Toyota Aygo, έχοντας όλα το ίδιο πλαίσιο, κινητήρα, εσωτερικό και το μεγαλύτερο μέρος του εξωτερικού τους. Η τριπλέτα ανανεώθηκε το 2009 και στη συνέχεια ξανά το 2012, πριν δώσει τη θέση της στη σημαντικά αναβαθμισμένη δεύτερη γενιά το 2014. Το 2018, ο Όμιλος PSA και η Toyota ανακοίνωσαν ότι θα τερματίσουν την κοινή παραγωγή στο εργοστάσιο Kolin στην Τσεχική Δημοκρατία στο το τέλος του κύκλου ζωής του μοντέλου τους.
Η Citroën και η Peugeot, μέλη πλέον της ευρύτερης οικογένειας Stellantis, αποφάσισαν να μην αναπτύξουν μια νέα γενιά βενζινοκίνητων οχημάτων A segment. Η Toyota αποφάσισε να το κάνει μόνη της, λανσάροντας πρόσφατα το ολοκαίνουργιο Aygo-X, το οποίο βασίζεται στην πλατφόρμα TNGA-B. Αν κι A segment συρρικνώνεται, δε θα πρέπει να αποκλείσουμε μια μελλοντική επιστροφή των γαλλικών αυτοκινήτων πόλης σε πλήρως ηλεκτρική μορφή, καθώς θα μπορούσαν να μοιράζονται τις πλατφόρμες της Stellantis με την επόμενη γενιά του Fiat Panda.
Παρά τις φήμες, η Citroën είπε ότι δεν υπάρχουν σχέδια για άμεσο διάδοχο – τουλάχιστον βραχυπρόθεσμα. Η γαλλική αυτοκινητοβιομηχανία ελπίζει ότι οι αγοραστές αυτοκινήτων πόλης θα επιλέξουν είτε το μικροσκοπικό ηλεκτρικό Ami, είτε το μεγαλύτερο και πιο πρακτικό supermini C3, οπότε και τα δύο θα χρησιμεύουν ως έμμεσοι αντικαταστάτες του C1.