Alfa Romeo “Spiata” ή “Miatini”: το ΜΧ-5 που φοβήθηκαν οι Ιταλοί

Μεγαλώσαμε με τις εικόνες από πισωκίνητες Alfa Romeo να στρίβουν με το γκάζι κι όχι με το τιμόνι. Με το πέρασμα των ετών, η κίνηση μεταφέρθηκε μπροστά κι οι μνήμες έσβησαν. Όμως, ακριβώς πριν από 10 χρόνια, η ιταλική φίρμα ανακοίνωσε ότι θα ανέπτυσσε από κοινού με τη Mazda μια νέα Spider που θα βασιζόταν στο ακόμα ακυκλοφόρητο MX-5 τέταρτης γενιάς (2014-). Ήταν ένα λαμπρό σχέδιο, με την Alfa να εκπληρώνει την υπόσχεση του πανέμορφου πρωτότυπου μοντέλου 2uettotanto του 2010.

Αλλά ήταν ένα σχέδιο που κατέρρευσε ταχύτατα. Αντί να δημιουργήσει μια σέξι διθέσια σπορ πισωκίνητη Alfa, που πραγματικά ποθούσε ο κόσμος και νομίζουμε ότι θα ξεπουλούσε, η τότε μητρική εταιρία της Alfa, η FCA, επέλεξε να κατασκευάσει το Fiat/Abarth 124 Spider. Αυτό θα πρέπει να ήταν σχεδόν τόσο ενοχλητικό για την Alfa, όσο το φετινό μπουρδούκλωμα με τη Dodge που πουλάει μια Tonale με άλλα σήματα, απλώς 9 χιλιάρικα φθηνότερα.

Στα χρόνια που μεσολάβησαν, είδαμε renderings που έδειχναν πώς θα μπορούσε να ήταν μια Spider με βάση το ND, μέχρι που κάποιος αποφάσισε να φτιάξει στην πραγματικότητα αυτό που η FCA δεν τόλμησε: καλωσορίστε την Alfa Romeo “Spiata” (ή δανειζόμενοι λίγη ονοματοδοσία από τη Lancia: “Miatini”)

Δε γνωρίζουμε πολλά για τη διαδικασία κατασκευής πίσω από αυτήν τη μετατροπή Spider, η οποία εντοπίστηκε στο Ηνωμένο Βασίλειο και κοινοποιήθηκε από τους καλούς ανθρώπους στο MX-5 Owners Club που ήταν τόσο μπερδεμένοι όσο εμείς. Ωστόσο, ένας διαδικτυακός έλεγχος του αριθμού κυκλοφορίας, μας αποκάλυψε ότι ηSpider ξεκίνησε τη ζωή της ως MX-5 του 2019 με τον βασικό ατμοσφαιρικό κινητήρα 1.5 λίτρων των 132 ίππων.

Το μπροστινό μέρος του Mazda έχει αλλάξει ελάχιστα, με τις αλλαγές να περιορίζονται σε ένα κλασικό μοτίβο Alfa στη μάσκα, με το σήμα τής ιταλικής αυτοκινητοβιομηχανίας να αντικαθιστά αυτό της Mazda, ενώ δύο μικρά προβολάκια εκατέρωθεν εξιταλίζουν περαιτέρω το μπροστινό μέρος. Θυμίζουμε ότι αντίστοιχη μετατροπή έχει κάνει κάποιος μερακλής και σε BMW Z4

Οι ζάντες με τη σχεδίαση των πέντε οπών βροντοφωνάζουν Alfa, ενώ η εγκοπή στο φτερό μιμείται αυτή της 8C του 2008. Ο πίσω προφυλακτήρας (πιθανώς από fiberglass) ανεβάζει την πινακίδα κυκλοφορίας ακριβώς κάτω από το καπό του πορτ-μπαγκάζ. Τα κυκλικά πίσω φώτα μάλλον έχουν αποσπαστεί από κάποια Mito και δείχνουν απόλυτα ταιριαστά στη Miatini. Δεν μπορούμε να δούμε το εσωτερικό της Spiata, αλλά υποθέτουμε ότι εκτός από κάποια σήματα της Alfa Romeo, θα είναι ένα τυπικό εσωτερικό Miata. Αχ Alfa, έχεις ξεχάσει το παρελθόν σου…

Περισσότερα Άρθρα