VW: πουλάει μερίδιο της Porsche για χάρη της ηλεκτροκίνησης
Η Volkswagen έδωσε το πράσινο φως για την πώληση μεριδίου της Porsche στο χρηματιστήριο της Φρανκφούρτης, αργότερα τον Σεπτέμβριο ή στις αρχές Οκτωβρίου. Η εισαγωγή, σύμφωνα με τους Financial Times, θα αφορά ένα μέρος μόνο της μάρκας. Συγκεκριμένα, η VW θα προσφέρει το 12.5% της εταιρίας σε νέους επενδυτές, ενώ οι οικογένειες Porsche-Piëch, που είναι βασικοί μέτοχοι της VW, θα αγοράσουν άλλο ένα 12.5% της Porsche. Η δημόσια εγγραφή θα μπορούσε να αποτιμήσει την Porsche μεταξύ 60 και 85 δισεκατομμυρίων ευρώ κι ο οικονομικός διευθυντής της VW είπε νωρίτερα αυτή την εβδομάδα ότι τα μετρητά που θα προκύψουν θα βοηθήσουν στην επιτάχυνση της μετάβασης του Ομίλου στην ηλεκτρική ενέργεια και θα διοχετευτούν κυρίως στην κατασκευή εργοστασίων μπαταριών.
Porsche: θα κατασκευάζουμε 80.000 ηλεκτρικές Macan κάθε χρόνο
“H αρχική δημόσια προσφορά [IPO] είναι μια κίνηση-κλειδί για τον Όμιλο, καθώς τα πιθανά έσοδα θα μας έδιναν μεγαλύτερη ευελιξία για να επιταχύνουμε περαιτέρω τον μετασχηματισμό μας”, δήλωσε ο CFO Arno Antlitz.
Η σταθερή κερδοφορία κι η ισχυρή εικόνα της Porsche έχουν προσελκύσει πολλούς επενδυτές κι η γερμανική εταιρία δήλωσε πρόσφατα ότι είχε ήδη περισσότερες προπαραγγελίες για μετοχές από όσες θα υπάρχουν διαθέσιμες. Μόνο η Επενδυτική Αρχή του Qatar έχει εκδηλώσει ενδιαφέρον για την αγορά σχεδόν του 2.5% του 12.5% της Porsche που θα διατεθεί.
Αλλά δεν είναι όλοι στον οικονομικό κόσμο τόσο ενθουσιώδεις. Ορισμένοι παραπονέθηκαν ότι δεν προσφέρονται μετοχές με δικαίωμα ψήφου κι εξέφρασαν ανησυχίες ότι η VW θα έχει υπερβολική επιρροή στις επιχειρήσεις της Porsche μετά την πώληση. Η VW ανακοίνωσε πρόσφατα ότι ο Διευθύνων Σύμβουλος της Porsche, Oliver Blume, θα γίνει επίσης αφεντικό του Ομίλου VW, έχοντας ταυτόχρονα διπλές υποχρεώσεις, μια απόφαση που ορισμένοι επενδυτές πιστεύουν ότι μπορεί να οδηγήσει σε σύγκρουση συμφερόντων.
Porsche: τα EV μοντέλα αφήνουν περισσότερο κέρδος από τα ΜΕΚ
Άλλοι δυνητικοί επενδυτές έχουν επίσης εκφράσει αμφιβολίες για την πιστότητα της Porsche ως πραγματικής μάρκας πολυτελείας με βάση τον πολύ μεγαλύτερο αριθμό αυτοκινήτων που παράγει σε σύγκριση με τη Ferrari, ενώ ορισμένοι ενεργούν προσεκτικά λόγω των επιπτώσεων που έχει ο πληθωρισμός, οι τιμές ενέργειας κι ο πόλεμος στην Ουκρανία στις χρηματοπιστωτικές αγορές.