KTM X-Bow GT-XR: αγωνιστικό πίστας με πινακίδες κυκλοφορίας

Η απόλυτη παραλλαγή δρόμου του KTM X-Bow αποκαλύφθηκε επίσημα κι ονομάζεται το διόλου εύηχο GT-XR. Μοιάζει πολύ με τα αγωνιστικά αυτοκίνητα GTX και GT2 που κατασκευάζει η αυστριακή εταιρία. Κοστίζει 284.900 € (ούτε καν 285 δηλαδή) και μόλις 100 παραδείγματα αναμένεται να παράγονται ετησίως.

Η βάση του X-Bow GT-XR είναι ένα μονοκόκ αμάξωμα από ανθρακονήματα κι ένα σωληνωτό πλαίσιο από χάλυβα υψηλής αντοχής που συμβάλλει στο βάρος των 1.130 κιλών. Μπορεί να σας φαίνεται ελαφρύ για κλειστό όχημα, αλλά είναι αρκετά βαρύτερο από το ξεσκέπαστο X-Bow στο οποίο βασίζεται, οπότε η ΚΤΜ επέλεξε κάτι ισχυρότερο από τους 300 ίππους που έχει η ανοιχτή έκδοση. Ένας υπερτροφοδοτούμενος πεντακύλινδρος 2.5 λίτρων της Audi αποδίδει 500 ίππους στις 6.350 σαλ. και 581 Nm ροπής στις 5.550 σαλ. και στέλνει την ισχύ στους πίσω τροχούς, μέσω ενός επτατάχυτου κιβωτίου διπλού συμπλέκτη κι ενός διαφορικού περιορισμένης ολίσθησης.

Τα 100 χλμ/ώρα από στάση έρχονται σε μόλις 3.4″ κι η τελική ταχύτητα φτάνει τα 280 χλμ/ώρα. Ενώ η μεγιστοποίηση της απόδοσης στην πίστα ήταν προφανώς προτεραιότητα για την KTM κατά την εξέλιξη του X-Bow GT-XR, λέει ότι είναι «εξαιρετικό ως καθημερινό αυτοκίνητο» χάρη στο μεγάλο ρεζερβουάρ καυσίμου 96 λίτρων, το προοδευτικό υδραυλικό τιμόνι με ηλεκτρική υποβοήθηση και την επιλογή ενός υδραυλικού συστήματος ανύψωσης 9 εκατοστά. Προφανώς εννοεί στους ευρωπαϊκούς δρόμους.

Η KTM σημειώνει ότι έχει δοθεί ιδιαίτερη προσοχή στην αεροδυναμική. Εκτός από τα προφανή εξαρτήματα παραγωγής κάθετης δύναμης όπως η τεράστια πίσω αεροτομή, ο πίσω διαχύτης και το μπροστινό σπόιλερ, το X-Bow GT-XR διαθέτει επίσης δάπεδο που έχει σχεδιαστεί έτσι ώστε να μεγιστοποιεί το ground effect, καθώς το μπροστινό σπόιλερ σπρώχνει τον αέρα γύρω από το πάτωμα, δημιουργώντας αρνητική πίεση κάτω από το αυτοκίνητο.

Οκταπίστονες δαγκάνες αναλαμβάνουν την πέδηση, ενώ οι πελάτες που αναζητούν την απόλυτη απόδοση μπορούν να επιλέξουν κεραμικά φρένα. Η ανάρτηση του αυτοκινήτου προέρχεται από τη Sachs, ενώ οι πιο μερακλήδες θα τικάρουν το κουτάκι για τους center-lock τροχούς.

Στην καμπίνα του X-Bow GT-XR βρίσκεται ένα αφαιρούμενο τιμόνι από ανθρακονήματα που φιλοξενεί τον ψηφιακό πίνακα μετρητών, η θέση οδήγησης είναι σταθερή και ρυθμίζονται τα πεντάλ, προαιρετικά διατίθεται σύστημα κάμερας οπισθοπορείας, ηχοσύστημα με Bluetooth, φωτισμός LED, κλιματισμός, ακόμη κι ένα μικρό ντουλαπάκι.

Περισσότερα Άρθρα