GR Yaris 300 ίππων: έρχεται ελαφρύτερο, χωρίς πίσω καθίσματα
Μπορεί εμείς οι Ευρωπαίοι να θρηνούμε για τη μη έλευση της GR Corolla στην ευρωπαϊκή αγορά, όμως η Toyota εξελίσσει μια ακόμα πιο σκληροπυρηνική έκδοση του λατρεμένου μικρού GR Yaris. Όλα στον βωμό της ταχύτητας: με τον κινητήρα της Corolla και 300 ίππους, αλλά χωρίς πίσω καθίσματα για περαιτέρω ελάφρωμα! Tο ευρωπαϊκών προδιαγραφών GR Yaris τροφοδοτείται από τον υπερτροφοδοτούμενο τρικύλινδρο G16E-GTS των 1.6 λίτρων που αποδίδει 272 ίππους και 370 Nm ροπής. Όπως αναφέρει το βρετανικό Autocar, τώρα θα χρησιμοποιηθεί η έκδοση του κινητήρα των 300 ίππων και 400 Nm ροπής που έκανε το ντεμπούτο της στην Corolla Morizo και δανείζεται το αγωνιστικό ψευδώνυμο του Διευθύνοντος Συμβούλου της Toyota, Akio Toyoda.
Αυτό θα πρέπει να επιφέρει μείωση τουλάχιστον 0.5 δευτερολέπτου στον χρόνο 0-100 χλμ/ώρα του εργοστασιακού μοντέλου (5.5″), ίσως και παραπάνω ανάλογα με το πόσο επιθετική θα είναι η Toyota στην εξοικονόμηση βάρους. Όπως ki η Corolla Morizo, το πιο καυτό Yaris θα χάσει τα πίσω του καθίσματα, αλλά θα διατηρήσει το ηχοσύστημα και το σύστημα κλιματισμού, αναφέρει ο αρχιμηχανικός της Gazoo Racing, Naoyuki Sakamoto. Αν κάτι σας θυμίζει το όνομα, είναι επειδή πριν δύο μέρες μάς εξηγούσε πώς δουλεύει το σύστημα τετρακίνησης του ιαπωνικού μοντέλου. Επίσης, από την GR Corolla Morizo θα μεταφερθεί το κλειστής διάταξης μηχανικό κιβώτιο έξι σχέσεων, αλλά προφανώς, δεν υπάρχει χώρος για την τριπλή απόληξη της εξάτμισης.
Toyota GR Corolla: πώς ακριβώς λειτουργεί η τετρακίνησή της;
Ωστόσο, οι λειτουργίες launch control και drift που έχουν γίνει κοινές σε αυτοκίνητα επιδόσεων με τετρακίνηση, δε θα υπάρχουν σε μελλοντικά μοντέλα GR. «Εμμένουμε στον φυσικό έλεγχο του οχήματος», είπε ο Sakamoto. «Εάν το όχημα είναι αρκετά καλό για έλεγχο, δεν χρειάζεται να προετοιμάσουμε κάποια ειδική λειτουργία». Την περασμένη εβδομάδα αποκαλύφθηκε ότι η Toyota δοκίμαζε κάμποσες GR86 με τον κινητήρα G16E-GTS της GR Corolla στη θέση του συνηθισμένου τετρακύλινδρου ατμοσφαιρικού κινητήρα boxer. Τα αυτοκίνητα δημιουργήθηκαν για να αγωνιστούν στη σειρά αγώνων Super Taikyu της Ιαπωνίας, αν κι ο Sakamoto δεν απέκλεισε το ενδεχόμενο παραγωγής αυτοκινήτων στο μέλλον.