Πρωτότυπο απορροφά διοξείδιο του άνθρακα καθώς το οδηγείτε!
Αν και τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα δεν εκπέμπουν ρύπους κατά την κίνησή τους, κανένα όχημα δεν είναι ολοκληρωτικά απαλλαγμένο από τις εκπομπές ρύπων, αν λάβουμε υπόψη μας πώς παράγεται το ηλεκτρικό ρεύμα και βέβαια, τη διαδικασία παραγωγής. Όμως, μια ομάδα φοιτητών από το Τεχνολογικό Πανεπιστήμιο του Eindhoven στην Ολλανδία προσπαθεί να πλησιάσει το μηδέν. Η ομάδα έχει δημιουργήσει το ZEM, ή Zero Emissions Vehicle, που είναι όσο το δυνατόν πιο κοντά στις μηδενικές εκπομπές. Αυτό σημαίνει ότι τόσο στην κατασκευή του αυτοκινήτου όσο και κατά την κίνησή του, έχουν χρησιμοποιήσει νέες τεχνολογίες για να μειώσουν τον αντίκτυπό του στον πλανήτη.
«Αυτό το αυτοκίνητο κατασκευάστηκε με στόχο να ελαχιστοποιήσει το CO2 που εκπέμπεται κατά τη φάση της κατασκευής, τη φάση λειτουργίας και τη φάση του τέλους ζωής», είπε στο EuroNews ο Jens Lahaije, μέλος της ομάδας Τεχνολογίας του Πανεπιστημίου του Eindhoven.
Για το σκοπό αυτό, έχει κατασκευαστεί χρησιμοποιώντας μεγάλο ποσοστό ανακυκλωμένου πλαστικού που έχει εκτυπωθεί 3D στο σωστό σχήμα. Αυτό περιλαμβάνει το μονοκόκ πλαίσιο και τα πάνελ του αμαξώματος και διασφαλίζει ότι μαζί με τη χρήση ανακυκλωμένων υλικών, ουσιαστικά δεν υπάρχουν απορρίμματα.
Το pièce de resistance του αυτοκινήτου όμως είναι ένα ειδικό φίλτρο που δεσμεύει το CO2 καθώς κινείται. Σύμφωνα με την ομάδα, μπορεί να δεσμεύσει έως και 2 κιλά αερίων του θερμοκηπίου κάθε 30.000 χιλιόμετρα. Ναι, δεν είναι σοβαρή ποσότητα, θα χρειάζονταν 10 από αυτά τα αυτοκίνητα για να ισοφαρίσουν ένα δέντρο, αλλά εάν το φίλτρο χρησιμοποιούταν σε μεγάλη κλίμακα, ο αντίκτυπος θα ήταν σημαντικός. Τώρα, η ομάδα σκοπεύει να κατοχυρώσει με δίπλωμα ευρεσιτεχνίας το νέο της φίλτρο μέσω του οποίου ρέει ο εξωτερικός αέρας.
«Αυτή τη στιγμή είναι απλώς ένα πρωτότυπο, αλλά θα μπορούμε να αυξήσουμε τη χωρητικότητα του φίλτρου τα επόμενα χρόνια», δήλωσε η επικεφαλής της ομάδας Louise de Laat σε ανακοίνωση του Πανεπιστημίου. «Η δέσμευση CO₂ αποτελεί προϋπόθεση για την αντιστάθμιση των εκπομπών κατά την παραγωγή και την ανακύκλωση». Η ομάδα οραματίζεται ένα μέλλον στο οποίο τα φίλτρα θα μπορούν εύκολα να αδειάσουν στους σταθμούς φόρτισης την ώρα που φορτίζονται οι μπαταρίες. Μέχρι στιγμής, το φίλτρο γεμίζει αρκετά γρήγορα και πρέπει να αδειάζει κάθε 320 χιλιόμετρα. Αλλά η ομάδα ζητά τώρα τη βοήθεια της αυτοκινητοβιομηχανίας για να εξελίξει περαιτέρω το έργο της.
«Καλούμε τη βιομηχανία να σηκώσει το γάντι κι είμαστε φυσικά στην ευχάριστη θέση να συνεργαστούμε μαζί τους», δήλωσε η Nikki Okkels, υπεύθυνη Εξωτερικών Σχέσεων του πανεπιστημίου. «Προσκαλούμε εγκάρδια τους κατασκευαστές αυτοκινήτων να έρθουν και να ρίξουν μια ματιά.»