VW: εκτός Γερμανίας η παραγωγή λόγω έλλειψης φυσικού αερίου
Η Volkswagen εξετάζει το ενδεχόμενο να απομακρύνει την παραγωγή αυτοκινήτων από τη Γερμανία εάν τα τρέχοντα προβλήματα με τον εφοδιασμό φυσικού αερίου επεκταθούν και στο 2023. Το παραπάνω σενάριο είναι ένα από τα πολλά που συζητούνται στο Wolfsburg και θα μπορούσε ενδεχομένως να οδηγήσει σε μετάβαση της παραγωγής της Volkswagen από τα εργοστάσια της στη Γερμανία και την Ανατολική Ευρώπη σε άλλα εργοστάσια του Ομίλου VW στο Βέλγιο, την Πορτογαλία και την Ισπανία, αναφέρει το Bloomberg.
Όπως πολλές εταιρίες της Βόρειας Ευρώπης, έτσι κι η VW πλήττεται από την απόφαση της Ρωσίας να περιορίσει τις εξαγωγές φυσικού αερίου. Η Ρωσία είναι η κύρια πηγή φυσικού αερίου στη Γερμανία και πρόσφατα διέκοψε τον αγωγό Nord Stream 1. Το κλείσιμο αρχικά διαφαινόταν ότι θα είναι προσωρινό κι ότι τέθηκε σε εφαρμογή για να επιτρέψει την πραγματοποίηση επισκευών, αλλά αργότερα παρατάθηκε επ’ αόριστον. Η απόφαση πιστεύεται ευρέως ότι είναι μια πολιτική κίνηση που αποσκοπεί στο να τιμωρήσει τις δυτικές χώρες για την επιβολή κυρώσεων στη Ρωσία για την εισβολή της στην Ουκρανία και θα προκαλέσει σοβαρές ελλείψεις φυσικού αερίου από τον Ιούνιο του 2023 εάν η γραμμή δεν ανοίξει ξανά, λέει η VW.
«Ως μεσοπρόθεσμες εναλλακτικές, εστιάζουμε σε μεγαλύτερη τοπική προσαρμογή, μετεγκατάσταση παραγωγικής ικανότητας ή τεχνικές εναλλακτικές λύσεις, παρόμοιες με ό,τι είναι ήδη κοινή πρακτική στο πλαίσιο των προκλήσεων που σχετίζονται με τις ελλείψεις ημιαγωγών κι άλλες πρόσφατες διακοπές της αλυσίδας εφοδιασμού», δήλωσε η Volkswagen.
Η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία ισχυρίζεται ότι ενδέχεται να μπορέσει να διατηρήσει την παραγωγή για τους επόμενους έξι μήνες, εάν η Γερμανία συνεχίσει να γεμίζει τα αποθέματα φυσικού αερίου, τα οποία είναι σχεδόν πλήρη κατά 90%, αλλά ο αριθμός αυτός θα μπορούσε να μειωθεί δραστικά τον χειμώνα. Η Volkswagen έχει ήδη δεσμευτεί να μειώσει την κατανάλωση φυσικού αερίου κατά τουλάχιστον τον στόχο του 20% που έχει θέσει η γερμανική κυβέρνηση.
Το Bloomberg αναφέρει ακόμα ότι η Volkswagen ανησυχεί επίσης για την ικανότητα των προμηθευτών της να χειρίζονται τις αυξήσεις των τιμών της ενέργειας και τον πιθανό αντίκτυπο στην παραγωγή αυτοκινήτων εάν αυτοί οι προμηθευτές αναγκαστούν να μειώσουν ή ακόμα και να σταματήσουν τις δικές τους γραμμές παραγωγής.