Oletha Coupe: αμερικανός αναβιώνει τη Z8 σε κλειστή έκδοση
Ήσαστε από αυτούς που θαυμάζατε τη BMW Z8 κι απορούσατε γιατί δεν έβγαινε σε κλειστή έκδοση, παρά μόνο σε ξεσκέπαστη; Η SVE (Smith Vehicle Engineering) από την άλλη πλευρά του Ατλαντικού αναλαμβάνει να κάνει αυτό που δεν τόλμησε η γερμανική εταιρία: να κυκλοφορήσει μια κλειστή Ζ8! Το λογικό θα ήταν ότι η Oletha Coupe να βασιζόταν στην Ζ8, αλλά καθώς αυτές είναι σπάνιες κι ακριβές, προτίμησαν να τη χτίσουν πάνω στην Ζ4 Ε86.
Το αποτέλεσμα είναι σαγηνευτικό κι αγέραστο, παρ’ ότι το αρχικό σχέδιο μετράει ήδη δύο δεκαετίες. Μέχρι τώρα, το restomod μοντέλο ήταν διαθέσιμο αποκλειστικά με τον ατμοσφαιρικό V8 S65 των 4.4 λίτρων, τον κινητήρα που φοράει η E92 M3 GTS κι αποδίδει ισχύ άνω των 450 ίππων. Τώρα όμως, θα μπορεί να παραγγελθεί με τον λατρεμένο εξακύλινδρο S54 που φορούσε η Μ3 Ε46, που όλοι αγαπήσαμε. Δεν έχουν ανακοινωθεί ακριβή τεχνικά χαρακτηριστικά για τις βελτιώσεις που κάνει ο Smit στον S54, εκτός από τον υπερκυβισμό από τα 3.2 λίτρα στα 3.4. Γνωρίζουμε επίσης ότι ο κινητήρας είναι εξοπλισμένος με ανθρακονημάτινη εισαγωγή κι ότι η ισχύς έχει σκαρφαλώσει στους 400 ίππους, δηλαδή σχεδόν 60 ίππους περισσότερο (57 για την ακρίβεια) από το αρχικό μοντέλο. Στροφάρει μέχρι τις 8.000 σαλ. και συνδυάζεται με χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων.
Ο Smit δηλώνει ότι με τον μικρότερο κινητήρα, η Oletha ζυγίζει λιγότερο από 1.360 κιλά, περίπου 45 κιλά κάτω από την έκδοση που κινείται με τον V8. Μια πληθώρα άλλων εξαρτημάτων, εκτός από τον κινητήρα, κάνουν την Oletha Coupe ξεχωριστή. Για παράδειγμα, διαθέτει two-way ρυθμιζόμενη ανάρτηση της KW και φρένα της AP Racing, ενώ οι monoblock ζάντες φορούν ελαστικά Michelin Pilot Sport 4S. Η μεγάλη Oletha είχε μια βαρβάτη τιμή αγοράς, ξεκινώντας από τα 450.000 ευρώ, αλλά δεν έχει ανακοινωθεί ακόμα η τιμή εκκίνησης για τη μικρή έκδοση. Το Top Gear είχε δοκιμάσει την έκδοση με τον V8 στο παρακάτω βίντεο: