Lotus Eletre: πολύ πιο γρήγορη από την Urus, κοστίζοντας τα μισά
Η ανακοίνωση ενός ηλεκτρικού SUV από τη Lotus σόκαρε τόσο πολύ τους σκληροπυρηνικούς φίλους της, που σίγουρα θα τους έφυγε το τσάι από το στόμα όταν διάβασαν την είδηση. Αλλά τώρα που τα τεχνικά χαρακτηριστικά κι η τιμολόγησή του είδαν το φως της δημοσιότητας, είναι η σειρά των αντιπάλων της Lotus να τρομοκρατηθούν επειδή η Eletre κάνει μοντέλα όπως η Lamborghini Urus να φαίνονται αργά και πανάκριβα. Σύμφωνα με την επίσημη Lotus, η κορυφαία Eletre R θα κοστίζει 120.000 £ στο Ηνωμένο Βασίλειο (150.990 ευρώ στη Γερμανία), θα αποδίδει 905 ίππους και 985 Nm ροπής, επιταχύνοντας από στάση στα 100 χλμ/ώρα σε 2.95″, έχοντας ρεπρίζ 80-120 σε λιγότερο από 1.9″, με τελική ταχύτητα 265 χλμ/ώρα κι αυτονομία 490 χιλιόμετρα από την μπαταρία των 112 kWh.
Η οπτικά οργισμένη Urus Performante παράγει μόνο 666 ίππους, χρειάζεται 3.3″ για την ίδια επίδοση και κοστίζει 209.000 £ (218.487 € στην Ιταλία), υπερτερώντας μόνο στην ανώτερη τελική ταχύτητα των 306 χλμ/ώρα. Ούτε η Porsche θα περάσει εύκολες στιγμές, γιατί εκτός από το ότι η Eletre προσφέρει περισσότερη ιπποδύναμη για λιγότερα χρήματα από την κορυφαία Cayenne, την Turbo GT, η εισαγωγική Eletre έρχεται αντιμέτωπη με τις μεσαίες εκδόσεις της Cayenne, οι οποίες όμως δεν είναι ηλεκτροκίνητες αλλά υβριδικές.
Τόσο η Eletre των 89.500 λιρών (95.990 € στη Γερμανία), όσο κι η Eletre S των 104.500 λιρών (120.990 €) είναι εξοπλισμένες με ένα πιο ήπιο σύστημα μετάδοσης κίνησης που αποδίδει 603 ίππους και 710 Nm, κάνοντας το 0-100 σε 4.5″ και προσφέροντας τελική ταχύτητα στα 258 χλμ/ώρα. Υπερτερούν όμως στην αυτονομία (600 χιλιόμετρα με μία φόρτιση), αφού φορούν την ίδια μπαταρία και καταναλώνουν λιγότερο. Η φόρτιση από το 10 ως το 80% διαρκεί 20′ και στα τρία μοντέλα, εάν είναι συνδεδεμένα σε κατάλληλο ταχυφορτιστή.
Όλες οι Eletre έχουν στον βασικό εξοπλισμό την ενεργή αερανάρτηση, torque vectoring, προβολείς LED matrix, ζάντες 22 ιντσών, ασύρματη φόρτιση τηλεφώνου, ηλεκτρικά καθίσματα που ρυθμίζονται σε 12 κατευθύνσεις, τετραζωνικό κλιματισμό, ηχοσύστημα 1.380 W με 15 ηχεία της KEF HiFi και τεχνολογία LIDAR για να είναι συμβατές με την αυτόνομη οδήγηση, όταν επιτραπεί. Ανεβαίνοντας στην Eletre S, ο εξοπλισμός περιλαμβάνει ενεργή πίσω αεροτομή, διαμορφώσιμο φωτισμό περιβάλλοντος κι ένα ακόμα πιο δυνατό ηχοσύστημα, ενώ η ναυαρχίδα R διαθέτει πιο επιθετικές ρυθμίσεις στο στήσιμο, επένδυση από ανθρακονήματα, μαύρες ζάντες και λογότυπα, καθώς κι ελαστικά υψηλών επιδόσεων. Αλλά με σχεδόν ατελείωτες επιλογές εξατομίκευσης κι έξτρα όπως τα κεραμικά φρένα και τα δύο ανεξάρτητα πίσω καθίσματα, όρεξη να έχετε και πιστωτική κάρτα και τα διαθέσιμα πακέτα εξοπλισμού είναι μόνο η αρχή.
Η Lotus προσπαθεί να καθησυχάσει τους επίδοξους αγοραστές που φοβούνται για τα προβλήματα αναξιοπιστίας (που στο παρελθόν ταλάνιζαν τις Elise κι Esprit), λέγοντας ότι όλα αυτά ανήκουν πλέον στο παρελθόν. Η Eletre θα κατασκευάζεται σε ένα υπερσύγχρονο εργοστάσιο που ανήκει στην Geely στη (διάσημη από τον COVID-19) Wuhan της Κίνας και συνοδεύεται από πενταετή εγγύηση 160.000 χιλιομέτρων.