bZ4X: απογοητευτική αυτονομία 215 χλμ. σε δοκιμή στη Δανία
Πολύπαθο bZ4X, μια φορά να είσαι στα πρωτοσέλιδα για κάτι θετικό! Όλα τα μοντέλα παρουσιάζονται σε φαντασμαγορικές εκδηλώσεις, τα οδηγούν οι δημοσιογράφοι και γράφουν διθυράμβους, παρελαύνουν στις τοπικές αντιπροσωπείες απαστράπτοντα και συρρέει ο κόσμος, πώς θα ζήλευε την καριέρα τους το πρώτο ηλεκτρικό μοντέλο της Toyota… Δεν έχει νόημα να απαριθμήσουμε όλο τον τρικυμιώδη βίο του μέχρις στιγμής, πάντως από τη στιγμή που λύθηκε το πρόβλημα μετά τα μπουλόνια και τα δημοσιογραφικά bZ4X άρχισαν να δίνονται στα μέσα για δοκιμή, οι αρνητικές κριτικές δεν έχουν τελειωμό.
Πριν από ούτε τρεις εβδομάδες είχαμε τη δοκιμή νορβηγικής σελίδας που αποκάλυψε ότι το Toyota έχει σημαντικά μικρότερη ωφέλιμη χωρητικότητα μπαταρίας από αυτή που δηλώνει επίσημα η εταιρία και μάλιστα είχε ως αποτέλεσμα τη μικρή αυτονομία. Τώρα, ένα άλλο μέσο από τη Σκανδιναβία (τη Δανία συγκεκριμένα) έρχεται να δοκιμάσει την αυτονομία του και να διαπιστώσει ότι δε βγάζει ούτε τα μισά χιλιόμετρα από τα επίσημα. Πρόκειται για το δανικό FDM που δοκίμασε τις δικίνητες και τετρακίνητες εκδόσεις του ηλεκτρικού SUV της Toyota κι αμφότερες πέτυχανμ εμβέλεια κάτω του 50%. Το δικίνητο bZ έχει επίσημη αυτονομία WLTP 504 χιλιομέτρων, αλλά κατάφερε να διανύσει μόνο 246 πριν χρειαστεί φόρτιση, πράγμα που σημαίνει ότι παρείχε λιγότερο από το 49% της θεωρητικής αυτονομίας του. Η τετρακίνητη έκδοση τα πήγε ακόμη χειρότερα, καθώς σταμάτησε στα 215 χιλιόμετρα, όταν τα στοιχεία WLTP της Toyota κάνουν λόγο για 461! Αυτό ισοδυναμεί με λιγότερο από το 47%!
Προφανώς κανένα ηλεκτρικό μοντέλο δεν μπορεί να επαληθεύσει τα επίσημα νούμερα του WLTP ταξιδεύοντας με 110 χλμ/ώρα κι εξωτερική θερμοκρασία 3-7 βαθμούς Κελσίου, αλλά το σημαντικό είναι ότι τα Toyota είχαν χειρότερη απόδοση σε σχέση με τα υπόλοιπα EV μοντέλα που δοκιμάστηκαν από το περιοδικό σε παρόμοιες συνθήκες. Ένα Tesla Model Y Long Range, για παράδειγμα, μετρήθηκε στα 355 χιλιόμετρα έναντι των επίσημων 507, που σημαίνει ότι επαλήθευσε το 70% της ονομαστικής του χιλιομετρικής απόστασης WLTP. Και τόσο η Mercedes EQA, όσο και το Volkswagen ID.4 δεν έμειναν πολύ πίσω, με 67% έκαστο.
Τι λέει η Toyota;
Το Carscoops επικοινώνησε με την Toyota GB, η οποία δήλωσε ότι η Toyota Europe και τα κεντρικά στην Ιαπωνία διενεργούν έρευνα για το ζήτημα, που έχει προκύψει κι από άλλες δοκιμές σε σουηδικά μέσα ενημέρωσης, αλλά κι από Σκανδιναβούς πελάτες που ήδη βιώνουν τον σκληρό χειμώνα και πώς (ελλιπώς) ανταποκρίνεται το bZ4x σε αυτόν.