
Κόντρα: Ferrari 296 GTB προσπαθεί αλλά χάνει από ηλεκτρικό Golf
Ένα από τα πλεονεκτήματα της κατοχής ενός από τα νέα plug-in hybrid υπεραυτοκίνητα είναι ότι μπορεί να οδηγηθεί και πλήρως ηλεκτρικά. Εξαιρετικά χρήσιμο όταν θέλετε να μπείτε ή να βγείτε από το γκαράζ χωρίς να ξυπνήσετε όλη τη γειτονιά, αλλά πλέον ανακαλύψαμε και μια ακόμα χρησιμότητα που λογικά δεν είχε σκεφτεί κανείς από τους τεχνικούς της Ferrari: να κάνετε κόντρες με οχήματα που δεν είχατε καν σκεφτεί ότι θα μπορούσε να έχει πλάκα να διαγωνιστείτε εναντίον τους. Θέλετε λοιπόν να χαζολογήσετε με ένα μοντέλο όπως το ηλεκτρικό Golf; Απλώς επιλέγετε τη λειτουργία EV στη Ferrari σας κι απολαμβάνετε μια κόντρα στο αθόρυβο και σε αργή κίνηση. Χωρίς να προκαλείτε και χωρίς να κινδυνεύετε από το μακρύ χέρι του Νόμου!
Ο δημοσιογράφος Jason Cammisa (τον γνωρίζετε από τα καταπληκτικά βίντεο του καναλιού Hagerty) δημοσίευσε την κόντρα στη σελίδα του στο Instagram, με τα δύο αυτοκίνητα να εκκινούν από χαμηλή ταχύτητα και το Golf να τερματίζει σαφώς μπροστά. «Κανένας εγωισμός δεν τραυματίστηκε κατά τη διάρκεια αυτού του αγώνα. Και κανένα καύσιμο δεν κάηκε», διαπιστώνει ο Jason, αφήνοντας να εννοηθεί ότι ο twin-turbo V6 του αριστουργήματος του Maranello δεν επιστρατεύτηκε για τη διαμάχη. Θα τον ακούγαμε άλλωστε κατά τη διάρκεια της κόντρας, τέτοιοι κινητήρες δεν περνούν απαρατήρητοι! Αφήστε που το Golf θα είχε εξαφανιστεί από το οπτικό πεδίο του οδηγού σε κλάσματα του δευτερολέπτου.
Η Ferrari αναφέρει ότι η ηλεκτρική ισχύς της 296 GTB είναι 167 ίπποι, οι οποίοι προστίθενται στους 663 ίππους του θερμικού κινητήρα για να αθροίσουν 830. Η θεωρητική αυτονομία είναι μόλις 25 χιλιόμετρα ηλεκτρικής κίνησης, οπότε καταλαβαίνετε ότι η πραγματική είναι σημαντικά μικρότερη, ενώ η τελική ταχύτητα περιορίζεται στα 135 χλμ/ώρα. Το έβδομης γενιάς VW e-Golf αποδίδει 136 ίππους, οπότε είναι λίγο παράξενο το ότι έφυγε τόσο μπροστά από την 296.
Κι όμως, υπάρχει εξήγηση: απλώς ο Jason δεν πατούσε τέρμα το γκάζι. Εξηγούμε: σε όσα plug-in hybrid έχουμε δοκιμάσει στο CarTalk.gr, αν έχεις επιλέξει να κινείσαι ηλεκτρικά αλλά το γκάζι πατηθεί τέρμα, τότε ενεργοποιείται κι ο βενζινοκινητήρας. Μοναδική εξαίρεση είναι το Suzuki Across, που έχει αρκετά ισχυρό ηλεκτροκινητήρα (182 ίππους και 270 Nm ροπής), οπότε δε ντρέπεται να κινηθεί πλήρως ηλεκτρικά, ακόμα και με τέρμα γκάζι. Στην περίπτωση της 296, ο Jason προφανώς δεν εξάντλησε τη διαδρομή του γκαζιού, γιατί τότε θα έβγαινε το θηρίο από το κλουβί του και θα χαλούσε το πάρτι. Τόσο απλά!