Aston Martin: σταματά τους θερμικούς κινητήρες από το 2026
Η Aston Martin μόλις παρουσίασε το εκτός δρόμου DBX707 με τον διτούρμπινο V8, ενώ ετοιμάζει το τελευταίο V12 Vantage, όμως οι μέρες των θερμικών κινητήρων είναι μετρημένες. Από το 2026, η βρετανική εταιρεία θα προσφέρει είτε υβριδικά είτε πλήρως ηλεκτρικά κινητήρια σύνολα.
Όπως αναφέρουν οι Financial Times , ο Lawrence Stroll, συνιδιοκτήτης της Aston Martin F1 Team, δήλωσε βέβαιος ότι το 100% των αγοραστών της Aston Martin επιθυμούν τη μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση. Ωστόσο, πρόσθεσε ότι η μετάβαση στην πλήρη εξηλεκτρισμό θα γίνει σταδιακά, αφού θα προσφέρονται κι υβριδικά μοντέλα για ένα ορισμένο χρονικό διάστημα.
Το τέλος της εποχής των αμιγώς θερμικών κινητήρων σημαίνει ότι ο θρυλικός εύηχος V12 κινητήρας της Aston Martin θα καταργηθεί σταδιακά έως το 2026 – τουλάχιστον στην τρέχουσα μορφή του. Οι αυστηρότεροι κανονισμοί εκπομπών ρύπων Euro 7 δυσκολεύουν τους κατασκευαστές υπεραυτοκίνητων να διατηρήσουν τα δωδεκακύλινδρα κινητήρια σύνολα στη γκάμα τους, αν και κάποια μορφή ηλεκτροκίνησης θα μπορούσε να τα κρατήσει ζωντανά για μερικά ακόμη χρόνια, όπως σχεδιάζει να κάνει η Lamborghini.
Από την άλλη, οι κινητήρες V6 και V8 που προέρχονται από τη Mercedes-AMG θα περάσουν στην υβριδική εποχή. Αφήνοντας κατά μέρος το Rapide E περιορισμένης παραγωγής που ήταν πλήρως ηλεκτρικό, το πρώτο υβριδικό μοντέλο που φέρει το σήμα της Aston Martin είναι το DBX, το οποίο πρόσφατα απέκτησε έναν υπερτροφοδοτούμενο ήπιο υβριδικό εξακύλινδρο σε σειρά 3.0 λίτρων για την κινεζική αγορά. Φήμες λένε ότι το SUV θα προσφέρεται επίσης σε plug-in έκδοση από το 2024, όταν αναμένεται να γίνει λίφτινγκ. Ένα άλλο υβριδικό μοντέλο για το εγγύς μέλλον είναι το επερχόμενο Valhalla, εξοπλισμένο με διτούρμπινο V8 4.0 λίτρων στο κέντρο και δύο ηλεκτροκινητήρες συνολικής απόδοσης 950 ίππων.