Lancia Stratos HF Stradale του 1974 θα πουληθεί για 700 χιλιάρικα
Μια Lancia Stratos HF Stradale του 1974 θα δημοπρατηθεί από την Gooding & Company σε εκδήλωση στο Amelia Island των ΗΠΑ, που θα πραγματοποιηθεί στις 2 και 3 Μαρτίου 2023. Η εκτιμώμενη τιμή κυμαίνεται μεταξύ 600.000 και 700.000 δολαρίων, η οποία είναι λογικά χρήματα για ένα εξαιρετικά σπάνιο αυτοκίνητο με τόσο ξακουστή αγωνιστική ιστορία . Οι πολλές νίκες της Stratos δεν πρέπει να αποτελούν έκπληξη, καθώς η Lancia τη σχεδίασε ειδικά για αγωνιστική χρήση. Η Stratos αντικατέστησε τη sedan Fulvia, την οποία η Lancia χρησιμοποίησε για να συμμετάσχει σε αγώνες την πρώτη φορά από τότε που έφυγε από τη F1 το 1955. Αναμενόμενα η Fulvia δυσκολεύτηκε, καθώς η βάση της ήταν ένα οικογενειακό αυτοκίνητο, οπότε η Lancia προχώρησε σε μια νέα πλατφόρμα, σχεδιασμένη εξαρχής για να κυριαρχήσει.
Στους αγώνες rally, το κράτημα είναι το παν. Αυτός ήταν ο λόγος που η Audi έγινε η κυρίαρχη δύναμη τη δεκαετία του 1980, αναγκάζοντας όλους τους άλλους να υιοθετήσουν ένα σύστημα τετρακίνησης. Αλλά η Stratos γεννήθηκε πριν από αυτό κι η Lancia χρησιμοποίησε διάταξη κινητήρα στο κέντρο τμήμα για να προσδώσει όσο το δυνατόν περισσότερη πρόσφυση στον πίσω άξονα. Το κιβώτιο ταχυτήτων ήταν χειροκίνητο πέντε ταχυτήτων. Είχε επίσης δισκόφρενα και στις τέσσερις γωνίες και πλήρως ανεξάρτητη ανάρτηση με αντιστρεπτικές ράβδους.
Ο κινητήρας είναι εντυπωσιακός ακόμα και με τα σύγχρονα δεδομένα. Πρόκειται για έναν ατμοσφαιρικό V6 2.4 λίτρων με τριπλά καρμπυρατέρ Weber που αποδίδει 190 ίππους στις 7.400 σαλ. Είναι μια αρκετά υψηλή ειδική ισχύς για έναν κινητήρα σχεδόν 50 ετών. Αλλά και πάλι, θα περιμένατε τίποτα λιγότερο από έναν κινητήρα δανεισμένο από τη Ferrari;
Η Stradale προς πώληση φοράει τα αρχικά της μηχανικά μέρη: κινητήρας, κιβώτιο ταχυτήτων, πλαίσιο και πάνελ του αμαξώματος είναι εντελώς πρωτότυπα, φινιρισμένα στο χρώμα Rosso Arancio. Είχε μόλις τρεις ιδιοκτήτες κι οι φωτογραφίες δείχνουν το οδόμετρο στα 72.556 χιλιόμετρα. Κατασκευάστηκαν μόνο 492 παραδείγματα, καθιστώντας την πιο σπάνια από τις Lamborghini Countach και Ferrari F40. Τα δύο υπεραυτοκίνητα αξίζουν εύκολα πάνω από ένα εκατομμύριο στις μέρες μας (η Ferrari περίπου τα τριπλά), επομένως η Lancia έχει λογική ως επένδυση, αφού η αξία της αναμένεται να ανέβει. Ειδικά από τη στιγμή που η Lancia στοχεύει σε ένα πολυτελές premium ηλεκτρικό μέλλον.
Εάν ο προϋπολογισμός σας δεν μπορεί να φτάσει στα 700.000 δολάρια, μπορείτε επίσης να περιμένετε για το Kiska APG-1, το οποίο μοιάζει με ένα εκσυγχρονισμένο Stratos, αλλά διαθέτει μονοκόκ πλαίσιο από ανθρακονήματα από το KTM X-Bow GTX, με το οποίο μοιράζεται και τον (τοποθετημένο στο κέντρο) κινητήρα των 2.5 λίτρων του Audi RS3, ο οποίος έχει δεχτεί τις περιποιήσεις της ABT.