E30 M3 Touring:αποκτήστε αυτό που δε τόλμησε να φτιάξει η BMW
Μπορεί σήμερα να μπορούμε να αγοράσουμε μια Μ3 Touring, αλλά δεν ήταν πάντα έτσι. Στη γενιά που ξεκίνησε τον θρύλο της Μ3, την Ε30, δεν υπήρχε station έκδοση για τους πιο ανήσυχους οικογενειάρχες που ήθελαν να συνδυάσουν σπορ οδήγηση κι αυξημένη πρακτικότητα σε ένα μοντέλο. Έτσι λοιπόν, ο αμέσως επόμενος καλύτερος συνδυασμός (μια σχεδόν Μ3) είναι τούτος εδώ: αυτή η άριστη E30 325i Touring σε Henna Red χρώμα.
BMW M5 Touring με χειροκίνητο κιβώτιο, το τέλειο οικογενειακό!
Αλλά δεν είναι ακριβώς όπως βγήκε από το εργοστάσιο. Ενώ οι γνήσιες E30 M3 τροφοδοτούνταν από έναν ισχυρό τετρακύλινδρο κινητήρα 2.5 λίτρων S14, η E30 325i είχε έναν εξακύλινδρο κινητήρα 2.5 λίτρων M20. Καθώς υστερούσε σε ισχύ (170 ίπποι έναντι 235 για την 2.5 Μ3), τοποθετήθηκε ο εξαιρετικός M54 straight-six των 3.0 από μια E46 330i, με απόδοση 231 ίππους κι ανώτερη ροπή από τον τετρακύλινδρο της Μ3 (300 αντί για 222 Nm). Καθώς μάλιστα έχει δεχτεί επιπλέον επεμβάσεις, η ισχύς του είναι ακόμα υψηλότερη.
Έχουν τοποθετηθεί άκρα από Ε36, οπότε φοράει πενταμπούλονες ζάντες 17 ιντσών, coilover ανάρτηση της MTS Technik, μπροστινά φρένα από E46, καθίσματα από E30 M3 και CD player της Pioneer. Το αυτοκίνητο εισήχθη στις ΗΠΑ από την Πολωνία τον περασμένο Οκτώβριο κι αυτή τη στιγμή δείχνει σχεδόν 175.000 χιλιόμετρα στο οδόμετρο. Κάποιος θα μπορούσε να πει ότι από τη στιγμή που δεν είναι εργοστασιακό μοντέλο, το 33 ετών όχημα υστερεί σε γοητεία ως κλασικό όχημα κι ως επένδυση. Συμφωνούμε απόλυτα, αλλά από την άλλη υπερτερεί οδηγικά. Οπότε είναι θέμα επιλογών: όποιος θέλει να κάνει μία βόλτα στο τόσο και βλέπει το κλασικό όχημα ως επένδυση, καλύτερα να προτιμήσει μια γνήσια Μ3. Όποιος θα ήθελε να κυκλοφορεί με κάτι πραγματικά συναρπαστικό στην οδήγηση, αλλά και με μπόλικη πρακτικότητα στην καθημερινή χρήση, μάλλον θα επιλέξει την ψευτο-Μ3 Touring.
Σε κάθε περίπτωση, είναι δύσκολο να πιστέψεις την απίστευτη κατάσταση για όχημα τέτοιας ηλικίας. Οφείλουμε βέβαια να σας πληροφορήσουμε ότι τα πίσω παράθυρα, η ηλιοροφή και το κεντρικό κλείδωμα χρειάζονται επισκευή. Εάν ενδιαφέρεστε, η υποβολή προσφορών λήγει απόψε. Τη στιγμή της σύνταξης του άρθρου, η υψηλότερη προσφορά ήταν στα 35.000 $, προλαβαίνετε! Αν πάλι σας φαίνονται μπόλικα και δε θέλετε να μπλέξετε με τη γραφειοκρατία που συνεπάγεται η εισαγωγή ενός παλιού οχήματος από τις ΗΠΑ, υπάρχει λύση: αποκτάτε με 10 χιλιάρικα μια εργοστασιακή 318i Touring κι αρχίζετε τις βελτιώσεις. Λογικά θα σας βγει φθηνότερα και θα απολαύσετε και τη διαδικασία.