Spartan: ένας λιτός Σπαρτιάτης 400 ίππων από την Αυστραλία
Γνωστό απλά ως Spartan, η ελαφρότητα κι η απλότητα χαρακτηρίζουν το νέο μοντέλο που έχει κατασκευαστεί ειδικά για track-days. Το αμάξωμα από ανθρακονήματα ζυγίζει λιγότερο από 20 κιλά και καλύπτει ένα σωληνωτό ατσάλινο πλαίσιο που η εταιρία υποστηρίζει ότι υπερκαλύπτει τους ισχύοντες κανονισμούς ασφαλείας της FIA. Ανάρτηση από διπλά ψαλίδια συνεργάζεται με semi-active αμορτισέρ της TracTive σε κάθε γωνία κι ανάλογα με την έκδοση, ένα Spartan μπορεί να ζυγίζει ακόμα και μόλις 670 κιλά.
Το ενδιαφέρον είναι ότι βγάζει κανονικά πινακίδες, αναφέρει το βρετανικό Autocar, οπότε μπορείτε να το οδηγήσετε προς κι από την πίστα, αλλά και σε μια ενδιαφέρουσα ορεινή διαδρομή. Ο τετρακύλινδρος κινητήρας K24 της Honda είναι εγκάρσια τοποθετημένος στο κέντρο κι αποδίδει 275 ίππους σε ατμοσφαιρική μορφή, αλλά μπορεί να εξοπλιστεί με έναν κομπρέσορα της Rotrex ώστε η απόδοση να φτάσει τους 400 ίππους.
Συνδυάζεται με ένα εξατάχυτο μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων που προέρχεται επίσης από τη Honda, αν κι ένα εξατάχυτο σειριακό κιβώτιο ταχυτήτων της Quaife μπορεί να επιλεχθεί για μια πιο πλήρη εμπειρία μηχανοκίνητου αθλητισμού. Με το αζημίωτο φυσικά… Ανεξάρτητα από τις επιλογές σας στα μηχανικά μέρη, όλα τα μοντέλα θα είναι εξοπλισμένα με bucket καθίσματα της Tillett από ανθρακονήματα και ζώνες έξι σημείων.
Εφοδιασμένο με ημισλίκ ελαστικά, το Spartan φτάνει τα 100 χλμ/ώρα σε μόλις 2.5 δευτερόλεπτα στην κομπρεσοράτη έκδοση των 700 κιλών, ενώ το ατμοσφαιρικό μοντέλο χρειάζεται 3.3 δευτερόλεπτα. Η τελική ταχύτητα υπερβαίνει τα 250 χλμ/ώρα, όπου το αυτοκίνητο λέγεται ότι έχει σχεδόν 470 κιλά κάθετη δύναμη χάρη στο μπροστινό σπόιλερ, τον πίσω διαχύτη και τη μεγάλη αεροτομή.
Επιπλέον, με ρυθμιζόμενο ύψος μπροστινής διαδρομής, πέντε ρυθμίσεις για την κλίση της πίσω πτέρυγας, ο οδηγός μπορεί να παρέμβει στην αεροδυναμική ισορροπία του αυτοκινήτου, ανάλογα με τη χάραξη της πίστας και των προτιμήσεών του. Σε μια πίστα όπως τα Μέγαρα, που δεν έχει γρήγορες στροφές, η πίσω αεροτομή θα είναι όσο πιο παράλληλη με το έδαφος, ώστε να επιτύχει υψηλότερη τελική στο τέλος της μεγάλης ευθείας. Αντίθετα, σε μια πίστα με περισσότερες στροφές των πολλών χλμ/ώρα, θα επιλέξει ρυθμίσεις για υψηλότερη κάθετη δύναμη.
Κατά τα άλλα, η θέση οδήγησης είναι εναλλάξιμη, το πεντάλ κι η κολόνα του τιμονιού μπορούν να μετατοπιστούν σε κάθε πλευρά του αυτοκινήτου σε 30 λεπτά. Οι τιμές στη Μεγάλη Βρετανία ξεκινούν από τις 126.000 £ (143.000 €) στο Ηνωμένο Βασίλειο κι είναι σίγουρα πολλά χρήματα για ένα αυτοκίνητο που προορίζεται για την πίστα. Προβλέπεται όγκος παραγωγής 300 αυτοκινήτων.