Renault Alpine: με τι αντικαθιστάς μια Porsche 911 – μέρος πρώτο
Καλός φίλος τής σελίδας τυραννήθηκε σε ένα πολύ ευχάριστο δίλημμα: με τι αντικαθιστάς μια 911 997 S PDK; Ας του δώσουμε τον λόγο (το κείμενο πρωτοδημοσιεύτηκε στο φόρουμ των petrolheads):
“H 911 μπήκε αγγελία, αφού δεν τη μετακινούσα ιδιαίτερα και δόθηκε με σχετικά κρύα καρδιά, χωρίς να έχω αποφασίσει με τι θα αντικατασταθεί. Πέρασε κάποιο διάστημα κ άρχισα να τρώγομαι με τα ρούχα μου. Να πάρω κάτι, αλλά τι; Μετά την 911, δύσκολη η επιλογή. Τα αυτοκίνητα που πέρασαν από το μυαλό αμέτρητα και μη συγκρίσιμα καν μεταξύ τους. Να πάρω κάτι φτηνό αφού δε θα το μετακινώ πολύ, ίσα να έχω κάτι σπορ κι ιδιαίτερο (s2000); Να πάρω κάτι ειδικό (Caterham); Να πάρω κάτι που απλά έχω ονειρευτεί κι ας το χαζεύω; (F430);
Ανάμεσα στις παραπάνω σκέψεις, πέρασαν από το μυαλό, το car.gr, το mobile, αλλά κι από όνειρα κλπ τα παρακάτω: Aston Martin, R8, MR2, Westfield, Nissan GTR, F-type, Alfa Romeo Giulia
Quadrifoglio, GT86, Supra, Honda Integra, C63 AMG, C6 Z06, AMG GTS , M3 E46 CSL, Clio V6 και πολλά άλλα.
Κάποια απορρίφθηκαν σαν πολύ ακριβά, κάποια άλλα επιλέχθηκαν ως συλλεκτικά αλλά απορρίφθηκαν γιατί δε θα τα οδηγούσα αλλά θα τα κοιτούσα … και για το καθένα από τα παραπάνω, ενώ τα ποθούσα, δεν κατέληγα να κάνω την επιλογή. Μετά την 911, δυσκολευόμουν πολύ να επιλέξω την Boxster ή την Cayman 2.0 (718). Ήταν η πιο λογική επιλογή. Γλυκοκοίταζα την 2.5 GTS και σίγουρα θα μου έκανε πολλά γούστα, αλλά ονειρευόμουν την ατμοσφαιρική 4.0, που όμως ξέφευγε αρκετά. Η 911 επίσης ξέφευγε πολύ!
Κατέληξα στην M2 competition λοιπόν κι έψαχνα κάποια από τη Γερμανία. Είχα δει διάφορες. Να την πάρω manual που όλοι λένε ότι είναι πιο ανόθευτη; Ή αυτόματη, καθώς είμαι και κουλάδι κι ίσως πωλείται πιο εύκολα. Τα χειροκίνητα κάνουν όμως come back!!! Έχω επιλέξει λοιπόν κάποιο και χαλάει η δουλειά καθώς αλλάζει την τιμή τη τελευταία στιγμή την τιμή.
Και πάμε ξανά από το μηδέν. Κάπου ενδιάμεσα, έχω δει την Alpine! Δε με έχει ενθουσιάσει στις φωτογραφίες αλλά όλο διαβάζω καλά σχόλια για την συμπεριφορά της στο δρόμο… Το μικρόβιο μεγάλωσε… βρήκα και κάποιον να την φέρει και να την εκτελωνίσουμε. Και σε μια τρελή στιγμή, το αποφάσισα! Εντάξει, να πω εδώ ότι δεν ήτανε εύκολη απόφαση κι είχα πολλές σκέψεις να με κρατούν πίσω. Ένα μικρό αυτοκίνητο, γαλλικό, όχι χάρμα οφθαλμών στα μάτια μου, που δεν έχω δει από κοντά, ούτε έχω οδηγήσει εννοείται… το λες και θαρραλέα επιλογή!
Είχα δει αρχικά την πλούσια έκδοση, με κάποια όμορφα καθίσματα, ηλεκτρικά κι αρκετά τουριστικά που θα βόλευαν τα παραπανίσια κιλά μου. Όμως διάβαζα για αυτά τα υπέροχα Sabelt καθίσματα που ζύγιζαν 13.1 κιλά και που όλοι έλεγαν τα καλύτερα, οπότε και κατέληξα στην έκδοση pure. Βρέθηκε το αυτοκίνητο κι ήρθε οδικώς από τη Γερμανία! Εγώ στο κρεβάτι με 39 πυρετό και covid και το αυτοκίνητο να ταξιδεύει! Να βλέπω φωτογραφίες, να ακούω τον φίλο που το φέρνει να παραληρεί στο τηλέφωνο κι εγώ εξασθενημένος να βλέπω όλη μέρα video στο YouTube και να ονειρεύομαι!
Πρώτες εντυπώσεις, ανάμεικτες. Είναι μικρό το άτιμο. Και δεν είναι φτηνό. Θα μπορούσα να έχω τουλάχιστο μια 360 με αυτά τα χρήματα. Μπήκαν διάολια στο κεφάλι μου. Κάθισα στο μπάκετ! Χώρεσα! Θετικό! Κούμπωσα θα έλεγα. Μικρή διαδρομή την πρώτη μέρα και φαίνεται ότι είναι ελαφρύ σχετικά, καλό τιμόνι, καλές αλλαγές ταχυτήτων, στο sport πρόγραμμα κάνει κάποια σκασίματα η εξάτμιση, λίγο καγκούρικο αλλά σε φτιάχνει και κάπως. Χαμογελουσα με τη βόλτα. Επόμενη βόλτα λίγο πιο γρήγορη. Γέρνει αλλά συμμετέχει όλο το αυτοκίνητο στις στροφές! Περίεργα όμορφο! Το συνηθίζω και στο μάτι και γίνεται όλο και πιο θελτικό.
Βόλτα στις Σέρρες με φίλους! Καλό στο ταξίδι! Στο απλό πρόγραμμα, αλλάζει νωρίς ταχύτητες, σε χαμηλές στροφές και δεν καίει κάτι ιδιαίτερο. Μοιάζει κι είναι πολύ φιλικό, σαν οικογενειακό.
Στο sport πρόγραμμα κρατάει πιο πολύ τις στροφές, μπορείς και να αλλάζεις εσύ. Αν πατήσεις το D στην κονσόλα, μένει αναμμένο μπλε το πλήκτρο κι οι αλλαγές γίνονται μόνο χειροκίνητα. Στον κόφτη όμως αλλάζει μόνο του. Στο track mode δεν αλλάζει μόνο του, ούτε στον κόφτη. Αλλαγές μόνο χειροκίνητα, δηλαδή με τα αυτάκια πίσω από το τιμόνι. Τα διάφορα driving modes αλλάζουν με ένα κουμπί επάνω στο τιμόνι.
Κάναμε και την επίσκεψη στην πίστα. Στο track mode, βγαίνει και κάποιο ηλεκτρονικό βοήθημα αλλά όχι ολοκληρωτικά. Έχεις αυτή την επιλογή αλλά πρέπει να πατήσεις άλλο πλήκτρο ξεχωριστά. Δεν το γνώριζα, όποτε γύρισα την πίστα στο track mode αλλά με κάποιο ηλεκτρονικό ενεργοποιημένο. Η συμπεριφορά ήταν πολύ φιλική, δεν καταλάβαινες ότι κάπου κόβει, πιο πολύ ότι ισορροπεί καλά. Ο χρόνος δε διεκδικεί περγαμηνές (1.37). Φίλος με πιο πολλή εμπειρία στην πίστα και χωρίς να πιέσει πολύ, κατέβασε ένα δευτερόλεπτο αλλά έμεινε ενθουσιασμένος με το ζύγισμα! Κι εμένα μου άρεσε! Διαφορετικό από την 911, πιο κοντά στην Elise αλλά πιο φιλικό.
Η επόμενη εξόρμηση ήταν στον Χολομώντα. Εκεί το ερωτεύτηκα! Έχει κατασκευαστεί για αυτούς τους δρόμους! Πολλές εναλλαγές στις στροφές, κάτω φύλλα, όμορφο τοπίο και το αυτοκίνητο να κρατάει βιδωμενη τη μούρη και να περνάει όμορφα τη δύναμη στο δρόμο, αν και δεν εχει μπλοκέ. Ανηφορικές, κατηφορικές, φρένο πολύ δυνατό αν και θέλει πάτημα αρκετό, δεν μπήκε κάπου το ABS, πατούσα αρκετά νωρίς φοβούμενος ότι θα γλιστράει λόγω υγρασίας και φύλλων όμως ήταν ακλόνητο. Χόρευε!
Ίσως δεν είναι το πιο γρήγορο αυτοκίνητο από σημείο σε σημείο ή στην πίστα, όμως το μέγεθος βοηθάει να χωράει στις στροφές εύκολα και το ανάλαφρο πάτημά του, το ενδιαφέρον τιμόνι του, η εξάτμιση, ο συνδυασμός με το γρήγορο κιβώτιο, τα φρένα του, η όλη παιχνιδιάρικη συμπεριφορά του, κάνουν την Alpine ένα αυτοκίνητο που χαίρεσαι να οδηγείς! Μετά από τόσα χρόνια και διάφορα αυτοκίνητα, ήξερα ότι ήθελα κεντρομήχανο ξανά μετά από χρόνια, δεν ήξερα ότι η Alpine θα μου προσφέρει τόσο όμορφες οδηγικές εμπειρίες.
Συνεχίζεται…
(Αν θέλετε κι εσείς να παρουσιάσετε το καμάρι σας, στείλτε μας στην παρακάτω διεύθυνση: dimitrios.sampaziotis@cartalk.gr.)