Ford και Tesla: βίοι αντίθετοι, o ένας ακριβαίνει, ο άλλος φθηναίνει
Σε πρόσφατες δηλώσεις της, η Ford ανακοίνωσε ότι το 2023 θα ζημιωθεί 3 δισεκατομμύρια δολάρια από την ηλεκτροκίνηση. Καθησύχασε βέβαια τους μετόχους ότι αναμένει 10 δις κερδοφορία εντός της χρονιάς κι ότι οι απώλειες υπερκαλύπτονται από τα δύο άλλα τμήματα της, τα Ford Blue και Ford Pro, τα οποία διαχειρίζονται τα οχήματα εσωτερικής καύσης και τα επαγγελματικά οχήματα αντίστοιχα. Εμμένει τόσο έντονα στην EV μετάβαση, γιατί πιστεύει ότι εκεί είναι το μέλλον και θεωρεί ότι στα επόμενα χρόνια, η ηλεκτροκίνηση θα αποδειχθει κερδοφόρα.
Άρα αφού έχει πάρει απόφαση ότι η τωρινή κατάσταση είναι ζημιογόνα, θα περίμενε κανείς ότι αυτό αντανακλά και στις τιμές των προϊόντων της. Και πράγματι, μόλις πριν από λίγους μήνες η Ford δήλωνε περήφανη που μπορούσε να πουλήσει ένα ηλεκτρικό pick-up για λιγότερα από 40.000 δολάρια. Τώρα, λιγότερο από ένα χρόνο μετά την παράδοση του πρώτου F-150 EV, η τιμή του έχει αυξηθεί κατά ένα συγκλονιστικό 50%! Μια ματιά στη σελίδα πωλήσεων της Ford στην Αμερική αποκαλύπτει ότι το F-150 Lightning Pro ξεκινά τώρα από 59.974 $, το οποίο είναι ακριβώς 20.000 δολάρια ακριβότερο από ό,τι αρχικά κόστιζε το ίδιο μοντέλο όταν κυκλοφόρησε πέρσι, σχολιάζει το Carscoops.
Είναι επίσης 4.000 $ περισσότερο από την τιμή του F-150 Lightning Pro μετά την τελευταία του αύξηση τον Δεκέμβριο, όταν η τιμή είχε διαμορφωθεί στα 55.974 $. Ποιος όμως ευθύνεται για αυτό; Σαν άλλη Toyota, η Ford κατηγόρησε το κόστος των υλικών, τους αστάθμητους παράγοντες της αγοράς και τους περιορισμούς στην εφοδιαστική αλυσίδα.
Παράξενο όμως που αυτοί οι περιορισμοί δεν αγγίζουν την Tesla, η οποία απλώς χαμηλώνει τις τιμές. Σύμφωνα με δημοσίευμα του InsideEvs, το πιο γρήγορο SUV του πλανήτη, το Model X Plaid τιμάται 29.000 δολάρια φθηνότερα σε σχέση με ακριβώς έναν χρόνο πριν! Αν τα ελληνικά 146.990 € μάς φαίνονται ευκαιρία για το θηρίο των 1.020 ίππων και 2.6″ για το 0-100, τα 110.000 $ που καλείται να πληρώσει ένας Αμερικάνος αντιστοιχούν σε μόλις 101.000 €! Σε συνάρτηση με το βιοτικό τους επίπεδο, καταλαβαίνετε πόσο προσιτό είναι για τον μέσο Joe. Σα να μην έφτανε η μείωση της τιμής, η Tesla επανέφερε πρόσφατα ένα δωρεάν πακέτο Supercharging (10.000 μίλια=16.000 χιλιόμετρα), ενώ πρόσθεσε και την επιλογή στρογγυλού τιμονιού (μαζί με το yoke) στα Plaid μοντέλα.
Tesla Model X Plaid: πώς είναι στην οδήγηση;
Τι μας δείχνουν όλα τα παραπάνω; Όποιος πιάστηκε στον ύπνο και βλέπει να χάνει το τρένο της ηλεκτροκίνησης, αρχίζει τις γκρίνιες και τις μεγαλόστομες δηλώσεις. Η Toyota ήταν εριστική στα σχόλιά της και μετά το στραπάτσο που ακούει στο όνομα bZ4x (ναι, εκείνο που χρειάστηκαν τόσοι μήνες για να βρουν πώς θα μείνουν τα μπουλόνια στη θέση τους), τώρα άλλαξε CEO, σταμάτησε τις κορόνες κι επικεντρώθηκε στη σκληρή δουλειά για να σώσει τα ασυμμάζευτα. Τους αξίζουν συγχαρητήρια για την υπεύθυνη στάση τους. Αντίθετα, ο Carlos Tavares της Stellantis βάλλει γενικώς, άλλοτε κρούοντας δικαίως τον κώδωνα του κινδύνου για το πώς η ηλεκτροκίνηση θα αποδειχθεί Κερκόπορτα για τους Κινέζους που θα κυριεύσουν την ευρωπαϊκή ήπειρο κι άλλοτε σχολιάζοντας ότι δε θα φτάσει το λίθιο για όλα τα ηλεκτρικά του πλανήτη.