Τα supercars που (πιθανότατα) ξέχασες ότι υπήρξαν- μέρος 3/10
Nissan R390 (1997)
Το R390 προέκυψε επειδή η Nissan ήθελε απεγνωσμένα να κερδίσει τις 24 Ώρες του Le Mans. Μέχρι εκείνη την εποχή, μόνο ένα ιαπωνικό αυτοκίνητο είχε πρωτεύσει στον θρυλικό αγώνα (ναι, καλά θυμάστε, ήταν το Mazda 787B). Για να έχει δικαίωμα να πάρει μέρος, η Nissan θα έπρεπε να κατασκευάσει ένα μόνο αυτοκίνητο δρόμου. Δεν κέρδισε ποτέ το Le Mans και πράγματι παρήχθη μόνο ένα R390 για τον δρόμο. Χρησιμοποιούσε έναν twin-turbo V8 3.5 λίτρων που απέδιδε 650 ίππους και μπορούσε να ξεπεράσει τα 350 χλμ/ώρα. Το αυτοκίνητο δρόμου εξακολουθεί να ανήκει στην Nissan. Στη σχεδίασή του συμμετείχε ο διάσημος Ian Callum, αργότερα αρχισχεδιαστής της Jaguar.
Qvale Mangusta (1999)
Θυμάστε τα MG XPower SV και SVR; Ξεκίνησαν ως De Tomaso Bigua, πριν γίνουν Qvale Mangusta και μετά MG X80. Αν κι η επωνυμία αλλοίωνε ταυτόχρονα και την εξωτερική σχεδίαση, όλα τα αυτοκίνητα μοιράζονταν τον ίδιο V8 4.6 λίτρων 325 ίππων που προερχόταν από τη Ford και χάριζε τελική ταχύτητα 240+ χλμ/ώρα. Δεν χρειάστηκε πολύς χρόνος ώστε η Qvale να καταλάβει ότι το project δεν ήταν βιώσιμο οικονομικά, παραχωρώντας το μοντέλο στην MG Rover. Στη συνέχεια παρήχθησαν περίπου 82 XPower πριν η εταιρία σβήσει με τη μορφή που την αγαπήσαμε.
Argyll GT (1976)
Όταν ο Bob Henderson αποφάσισε να δημιουργήσει ένα σκωτσέζικο υπεραυτοκίνητο 320 χλμ/ώρα το 1976, δεν υπολόγιζε ότι η πετρελαϊκή κρίση θα του ακύρωνε τόσο γρήγορα τα σχέδια. Θα έπρεπε να φτάσουμε στο 1984 για να παραδοθούν τα πρώτα αυτοκίνητα πελατών, αλλά μέχρι τότε ο προγραμματισμένος twin-turbo V8 είχε υποβαθμιστεί σε έναν μονό υπερτροφοδοτούμενο V6 2.664 κ.εκ. κι οι πιθανοί πελάτες είχαν χάσει το ενδιαφέρον τους.
Isdera Commendatore 112i (1993)
Μετά από τέσσερα χρόνια εξέλιξης, η πρώτη Commendaore 112i παρουσιάστηκε στην έκθεση αυτοκινήτου της Φρανκφούρτης το 1993, αλλά το project χρεοκόπησε την Isdera (για δεύτερη φορά) κι η εταιρία εξαφανίστηκε, ξανά. Στη συνέχεια, το 1999 το αυτοκίνητο ξαναβγήκε στην επιφάνεια – για να εξαφανιστεί το ίδιο γρήγορα. Με τιμή 500.000 £, η 112i φορούσε έναν V12 6.0 λίτρων 420 ίππων της Mercedes και θεωρητικά έφτανε τα 330 χλμ/ώρα, ενώ επιτάχυνε από στάση στα 100 σε 4.3 δευτερόλεπτα. Είχε ρυθμιζόμενη καθ’ ύψος ανάρτηση κι υαλοκαθαριστήρες από τα γερμανικά inter-city που έτρεχαν με 350. Κατασκευάστηκε μόνο ένα αυτοκίνητο, αυτό που βλέπετε.
Ascari KZ-1 (2004)
Η πρώτη φορά που ο πλανήτης άκουσε για το Ascari KZ-1 ήταν το 2000, αλλά το αυτοκίνητο παραγωγής ξεκίνησε να πωλείται μόλις το 2004. Ο Ascari ισχυρίστηκε ότι δε θα κατασκευάζονταν ποτέ περισσότερα από 50 KZ-1, αλλά με τιμή 235.000 £ και χαμηλοβλεπούσα εμφάνιση, είναι αμφίβολο ότι κατάφεραν να πουληθούν τόσα πολλά κομμάτια. Το KZ-1 κινούσε ο V8 κινητήρας της BMW E39 M5, αλλά τοποθετημένος στο κέντρο. Αντί για 400 ίππους που απέδιδε στο γερμανικό sedan, εδώ είχε ρυθμιστεί να αποδίδει 500 και χάριζε εξαιρετικές επιδόσεις. Τελική ταχύτητα 324 χλμ/ώρα και 0-100 μίλια/ώρα (0-160) σε μόλις οκτώ δευτερόλεπτα.
Συνεχίζεται…