Elon Musk: θυσιάζουμε κέρδη για να κυριαρχήσουμε στην αγορά
Η Tesla έχει ήδη μειώσει τις τιμές της δύο φορές φέτος, μία τον Ιανουάριο και μία τη Μεγάλη Παρασκευή αλλά αν κρίνουμε από τα σχόλια του Διευθύνοντος Συμβούλου της εταιρίας, αναμένονται κι άλλες μειώσεις. Ο Elon Musk δήλωσε σε αναλυτές της αγοράς ότι προτιμά να κερδίζει λιγότερα χρήματα από κάθε αυτοκίνητο που πωλείται, αν αυτό θα βοηθούσε την Tesla να αυξήσει το μερίδιο αγοράς της.
«Έχουμε την άποψη ότι η πίεση για υψηλότερους όγκους πωλήσεων και μεγαλύτερο στόλο είναι πιο σωστή επιλογή έναντι του χαμηλότερου όγκου και του υψηλότερου περιθώριου κέρδους», είπε ο Musk την Τετάρτη κατά τη διάρκεια της καθιερωμένης τριμηνιαίας επιθεώρησης των κερδών και προσπάθησε να καθησυχάσει τους επενδυτές που αγωνιούσαν ότι μια τέτοια στρατηγική δεν είναι επικερδής. «Αναμένουμε ότι τα οχήματά μας με την πάροδο του χρόνου θα μπορούν να αποφέρουν σημαντικά κέρδη μέσω της αυτόνομης οδήγησης», υπαινίσσοντας το σύστημα Full Self Driving της εταιρίας, το οποίο είναι πλέον διαθέσιμο και με συνδρομή, καθώς και με εφάπαξ αγορά.
Το πρώτο τρίμηνο του 2023, το λειτουργικό περιθώριο της Tesla έφτασε στο χαμηλότερο σημείο των τελευταίων δύο ετών, αφού συρρικνώθηκε στο 11.4% από 16% την περίοδο που η αυτοκινητοβιομηχανία προέβη σε σημαντικές μειώσεις τιμών στα οχήματά της. Ωστόσο, ο Chief Financial Officer της εταιρίας, Zachary Kirkhorn, ξεκαθάρισε ότι η μείωση του περιθωρίου θα αποτελούσε πρόβλημα μόνο εάν επηρέαζε την ικανότητα της Tesla να επενδύει σε μελλοντικά προϊόντα και φαίνεται ότι δεν υφίσταται τέτοια πιθανότητα για την ώρα, επισημαίνει το Carscoops.
Η γεωμετρική ανάπτυξη της αυτοκινητοβιομηχανίας επιβραδύνθηκε πρόσφατα ενόψει του αυξανόμενου κόστους δανεισμού και του ισχυρότερου ανταγωνισμού από τις αντίπαλες εταιρίες, οι οποίες άργησαν αλλά μπήκαν πλέον στον χορό της ηλεκτροκίνησης και τώρα προσπαθούν να αναπληρώσουν τον χαμένο χρόνο. Αλλά η Tesla φαίνεται να έχει μερικούς άσσους στο μανίκι της, συμπεριλαμβανομένου του αργοπορημένου Cybertruck, το οποίο έχει προγραμματιστεί να κυκλοφορήσει αυτό το φθινόπωρο, και της ολοκαίνουριας μικρής πλατφόρμας που βρίσκεται αυτή τη στιγμή σε εξέλιξη. Ο Musk είχε προηγουμένως πει ότι η νέα πλατφόρμα θα μπορούσε να επιτρέψει στην Tesla να παράγει EV που θα της κόστιζαν τα μισά χρήματα σε σχέση με τα τρέχοντα μοντέλα κι αυτό θα μπορούσε να είναι ένα σημαντικό πρόβλημα για τους ανταγωνιστές, ορισμένοι από τους οποίους αναγκάστηκαν να μειώσουν τις δικές τους τιμές λιανικής για να παραμείνουν ανταγωνιστικοί προς την Tesla.