Αφρόκρεμα: Ruf CTR Yellowbird απέναντι σε F40, Viper, NSX (vid)

Οι θρυλικές Ruf CTR Yellowbird και Porsche 930 turbo έρχονται αντιμέτωπες με μερικά από τα πιο εμβληματικά supercars από τις δεκαετίες του 1980 και του 1990. Ο πολύς Doug Demuro μάς ξεναγεί στα αυτοκίνητα που μεγαλώσαμε κι είχαμε σε αφίσα στο παιδικό μας δωμάτιο σε ένα πραγματικά νοσταλγικό βίντεο. Σε έναν ιδιωτικό αεροδιάδρομο, θα κοντραριστούν ενάντια στη Ferrari F40, το Honda NSX, το θηριώδες Dodge Viper ACR (μια ετεροχρονισμένη συμμετοχή)!

Η CTR παρουσιάστηκε το 1987 και χαιρετίστηκε ως το ταχύτερο αυτοκίνητο παραγωγής στον κόσμο. Λιγότερα από 60 παραδείγματα παρήχθησαν μεταξύ του 1987 και του 1996 από την εταιρία που εδρεύει στο Pfaffenhausen. Ο Ruf υποτίμησε την ισχύ του μοτέρ των 3.4 λίτρων της CTR, ανακοινώνοντας 469 ίππους ενώ το 500 ήταν πιο ρεαλιστικό νούμερο. Ο κινητήρας βασιζόταν στον αντίστοιχο flat six 3.2 λίτρων της Porsche, αλλά με υπερκυβισμό και twin-turbo έβγαζε τρομακτική ισχύ για την εποχή. Σε συνδυασμό με το roll cage, τις αναβαθμισμένες αναρτήσεις και το σύστημα πέδησης, το διαφορετικό κιβώτιο ταχυτήτων πέντε σχέσεων και πολλά μοναδικά μέρη και πάνελ αμαξώματος, έκανε σίγουρα αίσθηση. Ειδικά στο κίτρινο χρώμα που έβγαζε μάτι. CTR σημαίνει Group C Turbo Run, βασίζεται σε μια 911 Carrera 3.2 του 1987, με χαμηλότερο βάρος και καλύτερο συντελεστή οπισθέλκουσας, σε αντίθεση με την 930 που ήταν η εργοστασιακή Turbo της Porsche. Η χρήση αλουμινίου επέτρεψε στην Ruf να ρίξει το βάρος της CTR κατά 191 κιλά. Μεταξύ των διάφορων βελτιώσεων του κινητήρα, το σύστημα ψεκασμού καυσίμου είναι δανεισμένο από την Porsche 962. Η Ruf παρήγαγε επίσημα μόνο 29 μονάδες που κατασκευάστηκαν σε σασί που αγοράστηκε απευθείας από την Porsche κι άλλες τόσες από ιδιώτες που έφεραν τις Carrera τους και ις μετέτρεψαν. Με αναλογία κιλών ανά ίππο κάτω από 2.5, έπιανε τα 60 μίλια από στάση (0-96 χλμ/ώρα) σε 3.6 δευτερόλεπτα και με τελική του ταχύτητα 342 χλμ/ώρα, ήταν ταχύτερη ακόμα κι από την 959! Απολαύστε το τρομακτικό βίντεο στο Nürburgring που την έκανε διάσημη.

H 930 Turbo απέδιδε 260 ίππους και 329 Nm ροπής και προφανώς δεν έχει καμία ελπίδα απέναντι στην CTR. H ασημί 930 στο εμφανιζόμενο κλιπ είναι το πρώτο αυτοκίνητο που πουλήθηκε ποτέ στις Ηνωμένες Πολιτείες, αλλά αυτό δεν την καθιστά ταχύτερη από την πιο διάσημη αδελφή της. Ήταν όμως αρκετό για να επικρατήσει του Honda NSX, ένα μοντέλο που αγαπήθηκε για το υπέροχο ζύγισμά του (είχε βάλει το χέρι του κι ο Ayrton Senna) και λιγότερο για τις επιδόσεις του στην ευθεία.

Παραδίπλα ποζάρει ένα όχημα που παρ’ ότι δεν είχε τόσο υψηλή τελική, έχει ακόμα μεγαλύτερη φήμη από τη Yellowbird: η θρυλική Ferrari F40! Χάρη στον V8 των 2.9 λίτρων με τα δύο turbo της ΙΗΙ, η F40 ήταν πιο δυνατή και πιο ελαφριά από την 930 Turbo, αποδίδοντας 478 ίππους και 569 Nm. Το 0-100 δεν εντυπωσιάζει (4″) γιατί δεν έβρισκε πρόσφυση, αλλά το 100-200 (7″) είναι αξιοσημείωτο για τα δεδομένα της εποχής.

Αντίστοιχα θηριώδη εμφάνιση έχει και το Dodge Viper ACR. Με V10 8.4 λίτρων και 600 ίππους, δεν μπορείς να υποεκτιμήσεις τις επιδόσεις του αμερικάνικου supercar. Αλλά καλύτερα να απολαύσετε τον Doug Demuro, που πάντα έχει τον δικό του ιδιαίτερο τρόπο να παρουσιάζει τα καθέκαστα.

Περισσότερα Άρθρα