Caterham EV Seven: το κλασικό πιστάδικο Seven μπαίνει στη πρίζα
Οι φήμες για ένα Caterham με μπαταρίες κυκλοφορούν στο Διαδίκτυο εδώ και χρόνια, αλλά πλέον υπάρχει επίσημη επιβεβαίωση: η βρετανική αυτοκινητοβιομηχανία όντως εργάζεται πάνω σε ένα τέτοιο προϊόν. Η εταιρία λοιπόν παρουσιάζει το πρωτότυπο EV Seven, που ακολουθεί την ίδια βασική συνταγή με τα υπόλοιπα μοντέλα της σειράς Seven, αλλά αντικαθιστά τον κινητήρα εσωτερικής καύσης με ένα αμιγώς ηλεκτρικό σύστημα μετάδοσης κίνησης. Ο ηλεκτροκινητήρας και τα βοηθητικά εξαρτήματά του παρέχονται από τη Swindon Powertrain. Η μέγιστη ισχύς του συστήματος είναι 240 ίπποι κι η ροπή 250 Nm. Η επιτάχυνση 0-60 μίλια ανά ώρα (0-96 χλμ/ώρα) διαρκεί 4.0 δευτερόλεπτα, αλλά δεν υπάρχει ανακοίνωση περί τελικής ταχύτητας.
Η Caterham οραματίζεται το ηλεκτρικό Seven ως παιχνίδι για την πίστα, για αυτό το έχει σχεδιάσει ώστε να μπορεί να οδηγηθεί τέζα για 20 λεπτά οδήγησης, να κουμπώνει στον φορτιστή για 15 λεπτά και ξανά από την αρχή. Πιθανότατα θα μπείτε στον πειρασμό να παρατηρήσετε ότι ένα BEV δεν είναι ιδανικό για χρήση στην πίστα, αλλά η Caterham υποστηρίζει ότι το πρωτότυπο ζυγίζει μόλις 70 κιλά περισσότερο από το Seven 485 και το συνολικό βάρος του οχήματος λίγο λιγότερο από 700 κιλά.
Την ηλεκτρική ενέργεια παρέχει μια μπαταρία 51 kWh με ωφέλιμη χωρητικότητα περί τις 40 kWh. Η εταιρία λέει ότι η μπαταρία έχει μεγαλύτερο buffer από ό,τι σε ένα τυπικό EV, προκειμένου να αντέχει με ασφάλεια την απαιτητική χρήση της πίστας που θα ακολουθείται από ταχυφόρτιση. Μιλώντας για φόρτιση, η μέγιστη ισχύς DC που μπορεί να υποστηρίξει το EV Seven είναι έως και 152 kW. To ηλεκτρικό Caterham επωφελείται επίσης από αναβαθμίσεις δανεισμένες από τα αγωνιστικά του Seven 420 Cup. Αυτές περιλαμβάνουν διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης και ρυθμιζόμενα αμορτισέρ της Bilstein. Άλλες σημαντικές καινοτομίες για ένα Seven είναι η ανάκτηση πέδησης κι οι τετραπίστονες δαγκάνες φρένων.
Δυστυχώς, η Caterham δηλώνει ότι δεν έχει σκοπό να κυκλοφορήσει το συγκεκριμένο μοντέλο, προς ώρας τουλάχιστον. Αντίθετα, θα το χρησιμοποιήσει ως όχημα δοκιμών για να δει «πόσο καλά λειτουργεί ένα σύστημα μετάδοσης κίνησης EV για συγκεκριμένες περιπτώσεις χρήσης των πελατών μας». Δηλαδή με απλά λόγια, για να ελέγξει αν το αγαπημένο μας Seven μπορεί να χρησιμοποιηθεί ως track day όχημα παρ’ ότι ηλεκτρικό. Το EV Seven θα κάνει το δημόσιο ντεμπούτο του κατά τη διάρκεια του φετινού Goodwood Festival of Speed τον Ιούλιο. Ένα ακόμα ηλεκτρικό πρωτότυπο της Caterham θα αποκαλυφθεί αργότερα μες στη χρονιά.