H Lotus Elise S1 επιστρέφει ως ηλεκτρικό που φορτίζει σε 6 λεπτά
Οι χρόνοι φόρτισης είναι από τις πιο επικρινόμενες πτυχές της ηλεκτροκίνησης. Ακόμη και τα πιο προηγμένα EV δεν μπορούν να ανταγωνιστούν την ταχύτητα ανεφοδιασμού ενός οχήματος που κινείται με κινητήρα εσωτερικής καύσης. Η Nyobolt, μια εταιρία εξέλιξης μπαταριών εξαιρετικά γρήγορης φόρτισης με έδρα το Ηνωμένο Βασίλειο, ισχυρίζεται ότι διαθέτει μια πρωτοποριακή τεχνολογία που θα επιλύσει το πρόβλημα. Παρουσίασε μάλιστα ένα πρωτότυπο ηλεκτρικό σπορ μοντέλο εξοπλισμένο με μια μπαταρία που μπορεί να επαναφορτιστεί πλήρως σε έξι λεπτά.
Χωρίς να υπεισέρχεται σε ακριβείς αριθμούς, η Nyobolt υποστηρίζει ότι η μπαταρία της μπορεί να επαναφορτιστεί με υπερδιπλάσια ταχύτητα φόρτισης ακόμη και των ταχύτερα φορτιζόμενων αυτοκινήτων που παράγονται αυτή τη στιγμή (Porsche Taycan, Kia EV6). Ακόμη πιο εντυπωσιακό: η Nyobolt ισχυρίζεται ότι η νέα της μπαταρία έχει δοκιμαστεί για περισσότερους από 2.000 κύκλους γρήγορης φόρτισης, χωρίς να δείχνει σημαντικό degradation (μείωση της χωρητικότητας της μπαταρίας). Επίσης, η τεχνολογία δεν περιορίζεται μόνο σε μικρές μπαταρίες, καθώς θα μπορούσαν να τη χρησιμοποιήσουν και μεγαλύτερες συσκευασίες. Ωστόσο, μια σημαντική παρατήρηση της εταιρίας είναι ότι τέτοιες ταχύτητες φόρτισης θα είναι δυνατές μόλις γίνουν διαθέσιμοι οι ταχυφορτιστές 1 MW.
Η νέα τεχνολογία της Nyobolt δε θα προσέλκυε το ίδιο ενδιαφέρον αν δεν είχε φορεθεί στο κατάλληλο όχημα. Και τι πιο αρμόζον από την αναβίωση της πρώτης Elise. Ενδιαφέρουσα λεπτομέρεια το γεγονός ότι το ηλεκτρικό πρωτότυπο σχεδίασε ο Julian Thomson, ο οποίος ήταν υπεύθυνος για τη σχεδίαση και της αρχικής Elise. Στη δημιουργία συνέπραξε κι η Callum, μια βρετανική εταιρία σχεδιασμού και μηχανικής που ιδρύθηκε το 2019 από τον πρώην σχεδιαστή της Jaguar, Ian Callum.
Είσαι νονά της Lotus; Πάρε δώρο την τελευταία Elise!
«Προηγουμένως, ήταν αδύνατον να υπάρξει ένα ελαφρύ σπορ EV μοντέλο αφού η γρήγορη φόρτιση δεν ήταν δυνατή χωρίς να διακυβευτεί η διάρκεια ζωής της μπαταρίας. Έτσι, χρησιμοποιούνταν μεγάλες, βαριές κι ακριβές μπαταρίες, που ταίριαζαν καλύτερα σε SUV αμαξώματα. Με τη μοναδική μας τεχνολογία πετύχαμε φόρτιση έξι λεπτών, οπότε ανοίγει ο δρόμος για ελαφριά κι απολαυστικά σπορ EV», σχολιάζει ο Sai Shivareddy, Διευθύνων Σύμβουλος της Nyobolt.
Ανεξάρτητα από το αν αποδώσει καρπούς η προσπάθεια της Nyobolt, η ηλεκτρική Elise είναι τόσο όμορφη που ελπίζουμε να μπει στην παραγωγή.