Τέλος για το Fiesta μετά από 47 χρόνια,το τίμησαν Έλληνες κάτοχοι

Μετά από 47 χρόνια κι οκτώ γενιές, το μικρό Ford που αγαπήθηκε όσο κανένα άλλο σταμάτησε να παράγεται την Παρασκευή που μας πέρασε. Τα δύο τελευταία Fiesta θα παραμείνουν στη Ford, το ένα θα ενταχθεί στον διεθνή στόλο κληρονομιάς της εταιρίας, που εδρεύει στο εργοστάσιο της Κολωνίας της Γερμανίας, όπου κατασκευάστηκε το μοντέλο, και το άλλο θα σταλεί στον στόλο πολιτιστικής κληρονομιάς του Ηνωμένου Βασιλείου. Το θρυλικό μοντέλο καρατομήθηκε επειδή η Ford «χρειαζόταν τη γραμμή παραγωγής στο εργοστάσιο» για την κατασκευή του ηλεκτρικού SUV Ford Explorer, δήλωσε τον Δεκέμβριο του 2022 ο Martin Sander, Γενικός Διευθυντής της Ford Model E Europe.

«Αποφασίσαμε να κατασκευάσουμε το πρώτο μας ηλεκτρικό όχημα μαζικών πωλήσεων εδώ στην Κολωνία», συμπλήρωσε ο Sander. «Χρειαζόμαστε τον χώρο για τη γραμμή παραγωγής, γιατί μετατρέπουμε το εργοστάσιο του Fiesta σε εργοστάσιο για αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα. Αυτός είναι ο λόγος που έπρεπε να πάρουμε την απόφαση ότι πρέπει να σταματήσουμε την παραγωγή του Fiesta.» Το κέντρο EV της Κολωνίας – το πρώτο εργοστάσιο της Ford ουδέτερου άνθρακα – άνοιξε επίσημα στις 12 Ιουνίου.

Σε πρώτη ανάγνωση, κάποιος θα κατηγορήσει το νέο Explorer και την επέλαση των ηλεκτρικών, αλλά η πραγματική αιτία πρέπει να αναζητηθεί στους νέους κανονισμούς ρύπων Euro 7. Πολλοί κατασκευαστές έχουν διαμαρτυρηθεί ότι η συμμόρφωση των θερμικών κινητήρων με τα νέα όρια θα τους καταστήσει σημαντικά ακριβότερους, κόστος που απλώς καθιστά απαγορευτικά τα φθηνά και προσιτά αυτοκίνητα. Κάποιοι αναφέρουν χρηματική επιβάρυνση ακόμα και 2.000 ευρώ ανά αυτοκίνητο, οπότε σε συνδυασμό με τις ήδη αυξημένες τιμές, καταλαβαίνετε ότι μοντέλα όπως το Fiesta θα πωλούνται τόσο ακριβά που δε θα είναι πια καθόλου ανταγωνιστικά. Ως εκ τούτου, οι κατασκευαστές προτιμούν να τραβήξουν την πρίζα και να αφοσιωθούν πλήρως… σε μια άλλη πρίζα, αυτή των αμιγώς ηλεκτρικών.

Το Fiesta εμφανιζόταν τακτικά στην ετήσια λίστα του Ηνωμένου Βασιλείου με τα 10 αυτοκίνητα με τις μεγαλύτερες πωλήσεις από το λανσάρισμά του το 1976 και κατείχε την πρώτη θέση μεταξύ του 2009 και του 2020 – το μεγαλύτερο σε διάρκεια σερί διαδοχικών ετών στην κορυφή στην Αγγλία, αναφέρει το Autocar. Το 2021, ωστόσο, το Fiesta έπεσε από τα κορυφαία 10 καθώς η πανδημία Covid-19 έπληξε τις αλυσίδες εφοδιασμού. Πολλοί κατασκευαστές αναγκάστηκαν να διαθέσουν το λιγοστό απόθεμα ανταλλακτικών τους μακριά από λιγότερο κερδοφόρα μικρά αυτοκίνητα και προς πιο ακριβά crossover και SUV. Όταν η Ford διέκοψε τις παραγγελίες του Fiesta τον Ιούνιο του 2022, ανέφερε ότι η έλλειψη ημιαγωγών δημιούργησε μία αναμονή έξι μηνών για το supermini. Η συνολική παραγωγή προσδιορίζεται στα 20 εκατομμύρια αυτοκίνητα.

Το crossover Puma έχει ουσιαστικά αντικαταστήσει το Fiesta στη γκάμα της Blue Oval και σημειώνει επιτυχίες: ήταν το best-seller της μάρκας στο Ηνωμένο Βασίλειο το 2021 και το τέταρτο πιο καλοπουλημένο μοντέλο της χώρας το 2022. Εντός μάλιστα της επόμενης χρονιάς, αναμένεται κι η αμιγώς ηλεκτρική του εκδοχή. Το Fiesta είναι ένα από τα πολλά ιστορικά μοντέλα της Ford που έχουν αποσυρθεί καθώς η μάρκα ετοιμάζεται για την πλήρη μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση: τα τελευταία S-Max και Galaxy MPV σταμάτησαν να παράγονται τον Απρίλιο του 2023, ενώ έχει ανακοινωθεί ότι η παραγωγή του Focus hatchback θα σταματήσει το 2025 .

Η εταιρία αναμένει να πουλάει 600.000 EV ετησίως μέχρι το 2026 υπό το τμήμα Ford Model E, το οποίο λειτουργεί ξεχωριστά από τα τμήματα των θερμικών μοντέλων κι επαγγελματικών οχημάτων (Ford Blue και Ford Pro, αντίστοιχα). Η Ford έχει ήδη δηλώσει ότι θα πουλάει μόνο ηλεκτρικά αυτοκίνητα στην Ευρώπη από το 2030.

Ποιο είναι το καλύτερο Ford Puma; ST 1.5 vs αυτόματο 1.0 155 mhev;

Οι Έλληνες κάτοχοι του Fiesta, γνωστοί ως Fiestamaniacs, συγκεντρώθηκαν το απόγευμα της Κυριακής στο Escape Center στο Ίλιον σε μια συμβολική μάζωξη, ως τελευταίο αποχαιρετισμό στο αγαπημένο τους μοντέλο. 56 Fiesta και συνολικά 100 Ford από διάφορες περιοχές της πατρίδας μας συναυλίστηκαν στο υπαίθριο πάρκιγνκ, με ανταλλαγή πειραγμάτων κι απόψεων για το πιο οδηγοκεντρικό μικρό. Αν μάλιστα βοηθούσε ο καιρός με λιγότερη ζέστη, θα ήταν ακόμα περισσότερα. Ακόμα κι αν η Ford σταματά το Fiesta, το μεράκι τους θα το κρατήσει ζωντανό κι αξιόμαχο για πολλές δεκαετίες ακόμα.
Περισσότερα Άρθρα