Η διαφήμιση του Mobil 1 είναι ότι πιο αντι-ηλεκτρικό έχετε δει (vid)

Δεν χρειάζεστε διδακτορικό στα Οικονομικά για να συνειδητοποιήσετε ότι η βιομηχανία των ηλεκτρικών οχημάτων κι αυτή των ορυκτών καυσίμων δεν είναι οι καλύτεροι φίλοι, αν κι οι εταιρίες πετρελαίου δεν έδειχναν ότι ενοχλούνται από τα EV μέχρι τώρα. Ίσως επειδή θεωρούσαν ότι τα ηλεκτρικά οχήματα δε θα έπιαναν ποτέ ή ίσως επειδή πίστευαν ότι το να κρύβεις το πρόβλημα κάτω από το χαλάκι είναι η καλύτερη στρατηγική, οι εταιρίες πετρελαίου απέφευγαν να προβαίνουν σε σχόλια για τα ηλεκτρικά μοντέλα. Αλλά με τα EV να κερδίζουν συνεχώς δημοτικότητα τα τελευταία χρόνια, η Big Oil αναλαμβάνει πλέον δράση.

Η ExxonMobil, μια από τις μεγαλύτερες πολυεθνικές εταιρίες πετρελαίου στον κόσμο, έχει ξεκινήσει μια νέα καμπάνια για τα συνθετικά λιπαντικά Mobil 1 με τίτλο “Breaking Free”. Η καμπάνια προσκαλεί τους καταναλωτές να απομακρυνθούν από τις συσκευές τους και να γιορτάσουν την αγάπη της οδήγησης. Αν και πουθενά δεν κατονομάζει απευθείας τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, αυτά είναι ακριβώς το πρώτο πράγμα που σκέφτεστε ως θεατής βλέποντας τα άπειρα καλώδια να απλώνονται παντού. Στη διαφήμιση που έχει μια δυστοπική, εφιαλτική ατμόσφαιρα, βλέπουμε ανθρώπους να προσπαθούν να κάνουν τις δουλειές τους ενώ κουβαλούν μαζί τους μια τεράστια ποσότητα καλωδίων, ομαδοποιημένα σε μια ουρά που τους ακολουθεί παντού και τους καταδυναστεύει τη ζωή.

Η λύση είναι απλή: απεγκλωβισμός από το πλήθος των καλωδίων που αντιπροσωπεύουν τις συσκευές που χρησιμοποιούμε καθημερινά βγαίνοντας για μια βόλτα με ένα αυτοκίνητο που κινείται με ορυκτό καύσιμο. Αυτό οδηγεί στο σύνθημα που εμφανίζεται στο τέλος της διαφήμισης: “Αποσύνδεση. Μοιάζει πολύ με απόδραση. Για την αγάπη της οδήγησης.”

Το Mobil 1 υποστηρίζει ότι «περισσότεροι από τους μισούς Αμερικανούς αναγνωρίζουν ότι μερικές από τις πιο αγαπημένες στιγμές της ζωής τους συμβαίνουν μέσα στο αυτοκίνητο – από τον ενθουσιασμό τού να πάρεις το δίπλωμα οδήγησης, τα οικογενειακά οδικά ταξίδια μέχρι το αγαπημένο σου τραγούδι καθώς ταξιδεύεις». Ωστόσο, οποιοδήποτε από αυτά τα αξιομνημόνευτα γεγονότα μπορεί εύκολα να λάβει χώρα και με ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο – από όσο γνωρίζουμε, τα EV δεν κυκλοφορούν με καλώδια φόρτισης συνδεδεμένα πίσω τους– αλλά η διαφήμιση της ExxonMobil δείχνει ένα μάτσο καλώδια να γίνεται βραχνάς για τους ανθρώπους του μέλλοντος. Είμαστε μάρτυρες της έναρξης ενός πολέμου μεταξύ της βιομηχανίας πετρελαίου και της βιομηχανίας EV; 

Περισσότερα Άρθρα