Lotus: πούλησε μόνο 576 αυτοκίνητα, κόβει 200 θέσεις εργασίας
Έχοντας τερματίσει την παραγωγή των Elise, Exige κι Evora το 2021, το μόνο μοντέλο που παρήγαγε η Lotus το 2022 ήταν η Emira. Όσο για την Eletre, το ηλεκτρικό SUV του Norfolk δεν μπήκε στη γραμμή συναρμολόγησης μέχρι τις αρχές του έτους, ενώ το EV sedan που θα ανταγωνίζεται την Porsche Taycan δε θα φτάσει στα χέρια των πρώτων πελατών πριν το 2024. Τα πράγματα χειροτέρεψαν κι από προβλήματα στην αλυσίδα εφοδιασμού το δεύτερο εξάμηνο του 2022, που έβαλαν περαιτέρω φρένο στις παραδόσεις.
Κατά συνέπεια, η Lotus κατάφερε να παραδώσει μόνο 576 αυτοκίνητα πέρσι, μια τεράστια πτώση σε σύγκριση με το 2021, όταν ταξινόμησε 1.566 οχήματα. Εξίσου ανησυχητική είναι η ζημία των 145.1 εκατομμυρίων λιρών που σημειώθηκε το 2022, η οποία ακολούθησε μια άλλη απώλεια 86.6 εκατομμυρίων λιρών το προηγούμενο έτος. Για να μειώσει το κόστος, η Lotus αδυνατίζει την οργανωτική της δομή επιδιώκοντας να καταργήσει έως και 200 θέσεις εργασίας.
Οι δραστηριότητες της αυτοκινητοβιομηχανίας στο Ηνωμένο Βασίλειο θα επηρεαστούν από αυτήν την απόφαση, καθώς η Lotus δήλωσε στο Top Gear τις προθέσεις της για την κατάργηση έως και 200 θέσεων εργασίας που θα αφορούν τις μονάδες στο Hethel και στο Warwickshire. Στοχεύει κυρίως σε μηχανικούς και διοικητικούς υπαλλήλους, καθώς οι περικοπές θέσεων εργασίας δε γίνεται να επηρεάσουν τους τεχνικούς που εργάζονται στις γραμμές παραγωγής. Στην πραγματικότητα, η εταιρία αναμένει να συναρμολογήσει έναν αριθμό ρεκόρ οχημάτων το 2023 αυξάνοντας την παραγωγή της Emira – του τελευταίου μοντέλου της με θερμικό κινητήρα – και του κινεζικού ηλεκτρικού SUV Eletre.
Η από καιρό υποσχεμένη Evija δεν έχει ακόμη αρχίσει να παραδίδεται στους πελάτες και παραδόξως για μοντέλο του είδους, δεν έχει ξεπουλήσει όλη η προγραμματισμένη παραγωγή των 130 αυτοκινήτων. Οι πρώτες αποστολές ηλεκτρικών υπεραυτοκίνητων σε πελάτες έχουν προγραμματιστεί για τον Αύγουστο. Θυμίζουμε ότι το επίσημο ντεμπούτο πραγματοποιήθηκε πριν από τέσσερα χρόνια, τον Ιούλιο του 2019.
Η Lotus εργάζεται επίσης πάνω σε ένα ηλεκτρικό σπορ αυτοκίνητο που λεγόταν ότι θα εξελιχθεί από κοινού με την Alpine. Ωστόσο, οι δύο εταιρίες αποφάσισαν απροσδόκητα να χωρίσουν τα τσανάκια τους πριν από μερικούς μήνες. Εάν όλα πάνε σύμφωνα με το σχέδιο, θα πρέπει να φτάσει κάποια στιγμή το 2026 ως μια all-Lotus προσπάθεια. Θα έχει να αντιμετωπίσει έναν άξιο αντίπαλο από την πρώτη μέρα, δεδομένου ότι η Porsche έχει υποσχεθεί να κυκλοφορήσει το 2025 μια ηλεκτρική αντικαταστάτρια για τη σειρά 718.