EV γροθιά: Rimac κ’ McMurtry διαλύουν το μονοθέσιο της Red Bull

Ναι, έχουμε φτάσει στο σημείο που δύο αυτοκίνητα παραγωγής (αμφότερα ηλεκτρικά) κάνουν πλάκα σε ένα μονοθέσιο της πρωταθλήτριας ομάδας στην Formula 1. Εντάξει, όχι φετινό και προφανώς σε δοκιμασίες για τις οποίες δε σχεδιάστηκε. Αν η κόντρα ήταν ο ταχύτερος γύρος στην πίστα, κανείς δεν αμφιβάλλει ότι η Red Bull θα ήταν νικήτρια με διαφορά.

Κι όμως, το McMurtry Speirling ίσως να μην ήταν τόσο πίσω, άλλωστε έχει πολλά κοινά με ένα μονοθέσιο. Αφενός χωράει μόνο τον οδηγό του, αφετέρου έχει αντίστοιχη αναλογία κιλών ανά ίππο (κοντά στη μονάδα). Για την ακρίβεια, λίγο κάτω από αυτή: η RB8 F1 που χάρισε στον Sebastian Vettel το τρίτο του Παγκόσμιο Πρωτάθλημα το 2012, ζυγίζει μόλις 700 κιλά ενώ ο ατμοσφαιρικός V8 των 2.4 λίτρων αποδίδει 800 ίππους στις (ηλεκτρονικά περιορισμένες) αστρονομικές 18.000 σαλ.

Αφού διέλυσε το ρεκόρ στην ανάβαση του Goodwood, το McMurtry Speirling έρχεται να αποδείξει την αξία του και στο νέο βίντεο του CarWow. Το έχουμε απολαύσει ξανά στα χέρια του Mat Watson, όπου σημείωσε επίδοση ρεκόρ για το CarWow στα 7.97 δευτερόλεπτα για το 400άρι και μόλις 1.4″ στα 0-60 μίλια/ώρα (0-96 χλμ/ώρα). Με 1.000 ηλεκτρικούς ίππους σε 1.000 κιλά, το μεγάλο του όπλο είναι δύο τεράστιες φτερωτές που ρουφάνε τον αέρα κάτω από το αμάξωμα κι αναπτύσσουν downforce ακόμα κι όταν είναι σταματημένο. Να κάτι που ζηλεύει το μονοθέσιο…

Με βάρος 2.300 κιλών εξαιτίας της μπαταρίας των 120 kWh, κανείς δεν υπολογίζει το Rimac Nevera ως σοβαρό αντίπαλο. Η αναλογία κιλών ανά ίππο δεν τρομάζει κανέναν σε αυτή τη συντροφιά, κι ας αποδίδει 1.914 ίππους και 2.360 Nm ροπής. Λογικό, αφού ζυγίζει όσο τα δύο αντίπαλα οχήματα, συν ένα Citroen Ami ακόμα. Κι όμως, με την άριστη τετρακίνηση και κυρίως εξαιτίας του κοντού γραναζώματος του McMurtry (φορούσε ακόμα το κιβώτιο που είχε στο Goodwood) που κόφτιαζε στα 240 χλμ/ώρα, το κροάτικο hypercar αποδεικνύεται ο ταχύτερος αντίπαλος στις επιταχύνσεις, αλλά κι ο χειρότερος στη δοκιμή επιβράδυνσης. Η Red Bull ήταν ξεκάθαρα πιο αργή από τον ηλεκτρικό ανταγωνισμό, αλλά μας αποζημίωνε ακουστικά σε κάθε πέρασμα. Εν τω μεταξύ, το οξύμωρο είναι ότι με 120κάτι χιλιάρικα, ένα Tesla Model S Plaid θα κάνει το τετρακοσάρι σε 9.25″, δηλαδή ταχύτερα από το μονοθέσιο…

Περισσότερα Άρθρα