Η Eletre σώζει τη Lotus, ακριβώς όπως η Cayenne την Porsche !
Η Lotus, ο κατασκευής σπορ αυτοκινήτων με έδρα το Norfolk που ιδρύθηκε πριν από 75 χρόνια από τον Colin Chapman, είναι γνωστή για πολλά πράγματα, αλλά ο μεγάλος αριθμός παραγωγής δεν είναι ένα από αυτά. Μέχρι τώρα δηλαδή. Το πρώτο εξάμηνο του έτους, η βρετανική μάρκα που ανήκει στην Geely είδε το βιβλίο παραγγελιών της να γεμίζει με 17.000 οχήματα παγκοσμίως, σπάζοντας όλα τα προηγούμενα ρεκόρ πωλήσεων και ξεπερνώντας με μεγάλη ευκολία τις 576 μονάδες που πούλησε όλο το περασμένο έτος.
Lotus: πούλησε μόνο 576 αυτοκίνητα όλο το 2022, κόβει 200 θέσεις εργασίας
Ο μεγαλύτερος συντελεστής σε αυτή την τρομακτική αύξηση είναι το πλήρως ηλεκτρικό SUV Eletre το οποίο έκανε το ντεμπούτο του την άνοιξη του 2022, με τις παραδόσεις στην κινέζικη αγορά να ξεκινούν στα τέλη Μαρτίου του τρέχοντος έτους, ενώ δεν έχει καταφτάσει ακόμα στην Ευρώπη.
Κατασκευασμένο στο εργοστάσιο της Geely στη Wuhan (τη θυμάστε;) της Κίνας, η Eletre τροφοδοτείται από μια μπαταρία 112 κιλοβατώρων που στέλνει ενέργεια σε ένα ζευγάρι ηλεκτροκινητήρων που είναι ικανοί να παράγουν 603 ίππους και 710 Nm ροπής στη βασική έκδοση και 905 ίππους και 985 Nm στην έκδοση R, επιτρέποντας 0-100 σε μόλις 2.95 δευτερόλεπτα και ρεπρίζ-σοκ: 80-120 σε λιγότερο από 1.9″!
Lotus Eletre: πολύ πιο γρήγορη από την Urus, κοστίζοντας τα μισά
Αλλά κι η κεντρομήχανη Emira κάνει πάταγο, καθώς παρήχθησαν περισσότερες από 2.200 μονάδες στο Ηνωμένο Βασίλειο τους πρώτους έξι μήνες του έτους, που είναι μια αύξηση 381% σε σύγκριση με το οικονομικό έτος 2022, λέει η Lotus.
Ιστορικά, η μάρκα που είναι γνωστή για τα ελαφριά σπορ μοντέλα της, όπως η Elise κι η Exige, σπάνια κατάφερνε να πουλήσει περισσότερα από 1.500 αυτοκίνητα. Το 2020 ταξινόμησε 1.378 οχήματα και το 2021 σημείωσε αύξηση 24% στις 1.710 μονάδες, καθιστώντας την την καλύτερη χρονιά της δεκαετίας από πλευράς πωλήσεων. Τώρα, αυτό το ρεκόρ ανήκει στο παρελθόν, καθώς μόνο η Emira πούλησε το πρώτο εξάμηνο του έτους περίπου τον ίδιο αριθμό με το σύνολο της παραγωγής για το 2022 και το 2021 μαζί!
Όσον αφορά το SUV μηδενικών εκπομπών ρύπων, μπορεί να συνδυάζει τρία στοιχεία που εκνευρίζουν τους φανατικούς της μάρκας (και SUV και ηλεκτρικό και βάρος 2.5 τόνων), αλλά τα νούμερα είναι αμίλεικτα: τα SUV πουλάνε, τα ηλεκτρικά επίσης κι αυτό βοηθά τη Lotus να παραμείνει ζωντανή και να συνεχίσει να εξελίσσει ελκυστικά, χαμηλά σπορ μοντέλα όπως η Emira. Βλέπουμε να επαναλαμβάνεται η ίδια ιστορία με την Porsche δηλαδή, η οποία παρουσίασε την Cayenne το 2002, άκουσε τα εξ αμάξης από τους λάτρεις της φίρμας αλλά κέρδισε αρκετά χρήματα από την πώλησή της για να συνεχίσει να βγάζει την 911. Win-win δηλαδή!