Νέα μπαταρία της CATL υπόσχεται φόρτιση 400 χλμ. σε 10 λεπτά
Έχουμε συνηθίσει να διαβάζουμε φανφαρώδεις βαρύγδουπες δηλώσεις σχετικά με την πρόοδο των μπαταριών, αλλά στις περισσότερες δε δίνουμε και τόση σημασία. Είτε γιατί προέρχονται από start-up εταιρίες που υπόσχονται φύκια για μεταξωτές κορδέλες μπας κι εξασφαλίσουν κάνα φράγκο, είτε από εταιρίες ουραγούς στην ηλεκτροκίνηση (ναι Toyota, για σένα το λέω) που λένε κάτι ουτοπικό, απλώς για να κόψουν πωλήσεις στους υπόλοιπους αφού κάποιοι θα τσιμπήσουν και θα περιμένουν το ανώτερο προϊόν που θα έρθει στο μέλλον.
Τώρα όμως είναι διαφορετικά, γιατί η CATL είναι ο απόλυτος άρχων, ο μεγαλύτερος παραγωγός μπαταριών στον κόσμο. Προμηθεύει αρκετούς κατασκευαστές όπως την Tesla, τη BMW, τη Mercedes, την Hyundai, τη Volkswagen, τη Volvo και πολλές άλλες. Τώρα παρουσιάζει μια εξέλιξη που υπόσχεται να αλλάξει το πώς στεκόμαστε απέναντι στην ηλεκτροκίνηση και μάλιστα της δίνει ένα πολύ φιλόδοξο όνομα: Shenxing. Πρόκειται για αρχαία κινέζικη λέξη που σημαίνει «θεϊκή ταχύτητα» και δείχνει την εμπιστοσύνη της CATL στο προϊόν της.
Πού χωλαίνει ένα ηλεκτρικό; Στην ταχύτητα ανεφοδιασμού. Μην ακούτε όσους λένε ότι χρειάζονται χαοτικές αυτονομίες. Δε βγάζουν όλα τα θερμικά μοντέλα 1.000 χιλιόμετρα με ένα ντεπόζιτο, παρά μόνο τα πετρελαιοκίνητα. Υπάρχουν κι άλλα που βγάζουν μόλις 300-400 (υγραέρια, φυσικά αέρια, υβριδικά με μικρό ρεζερβουάρ όταν τα πλακώνεις στον αυτοκινητόδρομο, σπορ μοντέλα με υψηλή κατανάλωση) κι αυτό δεν αποθαρρύνει κανέναν από την αγορά τους, ακριβώς επειδή μπορούν να ξαναγεμίσουν σε λίγα λεπτά.
Ακριβώς αυτό υπόσχεται τώρα η CATL. Πώς θα σας φαινόταν αν το ηλεκτρικό σας όχημα μπορούσε να φουλάρει 400 χιλιόμετρα αυτονομίας σε μόλις 10 λεπτά; Μια τέτοια δυνατότητα μειώνει το χάσμα μεταξύ των τύπων καυσίμου κι ανοίγει τον δρόμο όχι μόνο για πιο ξένοιαστα μακρινά ταξίδια, αλλά και για αγορά ηλεκτρικού αυτοκινήτου ακόμα κι από όποιον δεν έχει εξασφαλίσει την οικιακή φόρτιση κάθε βράδυ. Μια στάση των 10 λεπτών μία φορά την εβδομάδα για όλες τις εβδομαδιαίες μετακινήσεις είναι κάτι πολύ διαχειρίσιμο.
Για να έχετε μια εικόνα της τάξης μεγέθους, αυτό είναι χοντρικά ο μισός χρόνος φόρτισης σε σχέση με τα ταχύτερα σημερινά ηλεκτρικά, όπως το Kia EV6. Και δεν είναι φούμαρα, αφού η Shenxing μπαίνει στην παραγωγή το πρώτο τρίμηνο του 2024. Αυτό που δε γνωρίζουμε ακόμα είναι το κόστος της. Αν είναι πιο ακριβή από τις υπόλοιπες μπαταρίες, τότε θα μπει αρχικά σε ακριβότερα μοντέλα και σιγά-σιγά θα γίνει πιο προσιτή. Αν όμως είναι εξαρχής αντίστοιχη με τις σημερινές, τότε θα κάνει έντονη διαφορά ακόμα και σε όσους δεν μπορούν να αγοράσουν ένα ακριβό EV.
«Ελπίζουμε μέσω συνεχών προσπαθειών για τη βελτίωση της τεχνολογίας και τη μείωση του κόστους, η Shenxing να γίνει ένα προϊόν διαθέσιμο σε κάθε ηλεκτρικό όχημα», δήλωσε ο Gao Han, επικεφαλής τεχνολογίας της CATL’s E-Car Business στο Reuters. Η Tesla, ο ξεκάθαρος ηγέτης στα ηλεκτρικά οχήματα, είναι ο μεγαλύτερος πελάτης της CATL, οπότε αν η Shenxing βρει τον δρόμο της για το πολυπόθητο Model 2, τότε η ηλεκτροκίνηση θα κάνει μεγάλο άνοιγμα στις μάζες.