Τι είδα (και θα δεις κι εσύ) στην Αυτοκίνηση & Electromobility 2023
Η έκθεση ΑΥΤΟΚΙΝΗΣΗ & ELECTROMOBILITY 2023 ανοίγει αύριο 23 Σεπτεμβρίου τις πύλες της, έως και την 1η Οκτωβρίου 2023, στο Εκθεσιακό Κέντρο – Κλειστό Παλαιού Φαλήρου (πρώην TAΕ KWON DO στο Δέλτα Π. Φαλήρου). Μόλις επέστρεψα από τη δημοσιογραφική πρεμιέρα που πραγματοποιήθηκε το απόγευμα της Παρασκευής κι ευπειθώς αναφέρω τι μου τράβηξε την προσοχή και τι θα δεις κι εσύ από αύριο το πρωί. Τα ωράρια είναι 10 το πρωί ως 9 το βράδυ τα Σαββατοκύριακα και 3 το μεσημέρι ως 9 το βράδυ τις καθημερινές. Θα υπάρχουν παράλληλες εκδηλώσεις και test drive επιλεγμένων μοντέλων, περισσότερα στην επίσημη σελίδα.
Καταρχάς, τα αστέρια της Έκθεσης για όσους βράζει το αίμα τους είναι οι τρεις Maserati που έφερε ο κύριος Λυμπεράκης. Μία Levante, μία Grecale και μια Ghibli (ή μήπως Quattroporte…). Ζητώ συγγνώμη αλλά όταν πλησίασα προς τη sedan Ιταλίδα, διασταυρώθηκα με τη Δώρα Παντέλη (ναι, την πρώην μπασκετμπολίστρια και νυν αθλητικογράφο) και σάστισα προς στιγμήν. Να με συμπαθάς.
Από εκεί και πέρα, ξεχωρίζω τις πολλές ηλεκτρικές πρωτιές. Αξίζει να σημειωθεί ότι η Έκθεση ποδηγετείται από EV ή PHEV μοντέλα. Ξεχωρίζω το ολοκαίνουριο Volvo EX30, που με την ελκυστική εμφάνιση και τιμή, θα γίνει αγαπημένο premium ηλεκτρικό B-SUV. Θα βαρεθούμε να το βλέπουμε στο Κολωνάκι και στη Γλυφάδα. Από κοντά και το Avenger (αμφότερα κλειδωμένα, ακόμα και για τους δημοσιογράφους), ενώ στη μεγαλύτερη κατηγορία επισκέφθηκα το νέο Megane. Μου έκανε εντύπωση πόσο χαμηλή είναι η οροφή του εξωτερικά, απόρροια της προσπάθειας των κατασκευαστών για καλύτερη αεροδυναμική. Κι όμως, μέσα είχε επαρκή αέρα για το κεφάλι. Μακάρι να μπορούσα να πω το ίδιο και για το Ford Explorer, αλλά ήταν κλειδωμένο.
Λίγο παραδίπλα επισκέπτηκα το περίπτερο της Hyundai. Προσπέρασα το ανανεωμένο i10 (τραβάει τη ματιά σου πάντως, παρά τα χρόνια του) και πήγα καρφί στο Ioniq 6. Πώς να αντισταθείς στο Αυτοκίνητο της Χρονιάς για το 2023; Πολύ εντυπωσιακή σχεδίαση, όχι απαύγασμα κομψότητας ή αρμονίας αλλά σίγουρα δείχνει πιο όμορφο απ’ ό,τι στις φωτογραφίες. Το πίσω μέρος έχει μια δυσαρμονία, σα να ήθελε λίγο επιπλέον μήκος ο πίσω πρόβολος αλλά από μια ορισμένη γωνία, φέρνει σε 911! Η καμπίνα του έχει προσεγμένα υλικά αλλά δίπλα στου νέου Ariya, φαίνονταν κοινότυπα. Μου έκανε ιδιαίτερη εντύπωση η διαφορά σε εσωτερικό ύψος και σε εσωτερικό μήκος. Εξηγώ: όσο και να έπαιξα με τις ρυθμίσεις, δεν κατάφερα να βολευτώ καθ’ ύψος. Αντίθετα, ο χώρος για τα γόνατα (καθισμένος πίσω μου) ήταν αδιανόητος: 1.93 άνθρωπος και καθόμουν σταυροπόδι. Αυτό είναι ένα ψεγάδι των ηλεκτρικών: ανεβάζουν το πάτωμα επειδή πρέπει να φωλιάσουν τις μπαταρίες, χαμηλώνουν την οροφή για να ταξιδέψουν μακρύτερα και τελικά καταλήγεις με άπειρο χώρο για τα γόνατα, αλλά αυχενικό από το συνεχές σκύψιμο.
Ακριβώς απέναντι στέκει αγέρωχο το νέο Nissan Ariya. Είχα διαβάσει ότι είναι εξαιρετικό, αλλά δεν περίμενα κάτι τέτοιο. Η προσοχή στη λεπτομέρεια, ο διάκοσμος, η premium αίσθηση είναι το κάτι άλλο. Ξεχωρίζω τους διακόπτες αφής στην κεντρική κονσόλα, η οποία σύρεται εμπρός-πίσω ηλεκτρικά, τις ακριβές επενδύσεις στις πόρτες και το περιορισμένο εσωτερικό ύψος. Ναι, απ’ έξω φαίνεται χορταστικό SUV αλλά εγώ ΔΕ χωρούσα καθ’ ύψος!
Ακριβώς στην είσοδο έχει πιάσει στασίδι η MG. Όταν περιεργάζεσαι τα μοντέλα της, καταλαβαίνεις ότι οι Κινέζοι έχουν έρθει για να μείνουν. Το MG4 είναι αξιοπρεπέστατο κι η έκδοση που τιμάται κάτω από 25 χιλιάρικα (μετά την αμφιλεγόμενη επιδότηση) θα σπάσει ταμεία και πολύ καλά θα κάνει. Με 350 χιλιόμετρα αυτονομίας και 7.7″ για το 0-100, πρέπει να δυσκολευτείς πολύ για να δικαιολογήσεις τα επιπλέον χρήματα που κοστίζει το ID.3. Εντάξει, δεν το έχω οδηγήσει, οπότε ας μη λέω μεγάλες κουβέντες αλλά οι κριτικές από το εξωτερικό είναι πολύ ενθαρρυντικές. Δεν μπορώ να μη δηλώσω εντυπωσιασμένος κι από το MG ZS. Ηλεκτρικό SUV στα 4.3 μέτρα με λιγότερα από 28 χιλιάρικα δεν είναι καθόλου άσχημα. Με καμπίνα μάλιστα που δεν καταλαβαίνεις από πουθενά ότι είναι κινέζικη.
Ποιο ήταν όμως το κλου της βραδιάς; Άραγε το Tesla Model X Plaid με τις ιδιαίτερες πίσω πόρτες του; To Citroën “My Ami Buggy” που μοιάζει κομμένο και ραμμένο για όχημα ενοικίασης στα ελληνικά νησιά;
Όχι, η ευχάριστη έκπληξη ήταν το BYD Atto 3! H BYD βέβαια δεν είναι καθόλου άγνωστη σε όποιον γνωρίζει πέντε πράγματα για την ηλεκτροκίνηση κι αν περιεργαστείς το μοντέλο που ποζάρει στο περίπτερο της Sixt, θα μείνεις με το στόμα ανοιχτό. Ιδιαίτερο εσωτερικό, με εξαιρετική ποιότητα υλικών που βάζει τα γυαλιά ακόμα και στο Ioniq 6 (μόνο το Ariya ήταν πιο προσεγμένο), σχεδιαστική φαντασία (ίσως μάλιστα να το παράκαναν λίγο), σωστούς (αλλά όχι κορυφαίους) χώροι σε ένα πακέτο που μαγνητίζει το βλέμμα. Δεν υπάρχει ακόμα επίσημος αντιπρόσωπος, η Sixt έχει φέρει τρία αυτοκίνητα για να συγκεντρώσει τα φώτα της δημοσιότητας (παραδίπλα πάρκαρε η Cayenne του 2024 αλλά περισσότεροι συναθροίζονταν στο κινέζικο ηλεκτρικό) και ξαφνικά κατάλαβα γιατί γκρινιάζει συνέχεια κι ασφυκτιά ο Carlos Tavares από την κινέζικη αυτοκινητοβιομηχανία. Αν έχει περιεργαστεί κι αυτός το Atto 3, δεν μπορεί να μη νιώθει άβολα με τα προϊόντα της Stellantis και γενικότερα, όλων των παραδοσιακών κατασκευαστών. Αν οι Κινέζοι αφεθούν να αλωνίσουν στις ευρωπαϊκές αγορές, θα κάνουν πάταγο. Με το χέρι στην καρδιά, το μοντέλο που με εντυπωσίασε περισσότερο στην Έκθεση ήταν το BYD.