Ταξί Tesla φτάνει τα 500.000 χλμ με μόλις 12% πτώση μπαταρίας !
Μία από τις μεγαλύτερες ανησυχίες όσων σκέφτονται να αγοράσουν ηλεκτρικό αυτοκίνητο είναι ο υποτιθέμενος μικρός κύκλος ζωής των μπαταριών. Όλοι έχουμε χρησιμοποιήσει μπαταρίες σε smartphone και φορητούς υπολογιστές κι έχουμε βιώσει το degradation των μπαταριών τους, οπότε αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο ορισμένοι άνθρωποι αναμένουν ότι μια μπαταρία EV θα διαρκέσει πολύ λιγότερο από την τυπική διάρκεια ζωής ενός αυτοκινήτου.
Αυτό όμως δεν έχει εφαρμογή στα αυτοκίνητα, όπου υπάρχει έλεγχος των θερμοκρασιών και του ρυθμού φόρτισης. Έχουμε αναφέρει πάμπολλα παραδείγματα που η μπαταρία συνεχίζει αγέρωχη μετά από αρκετές εκατοντάδες χιλιόμετρα και σχεδόν όλα ανήκουν σε μοντέλα της Tesla. Τώρα, η περίπτωση ενός Model S που υπηρετεί ως ταξί στον Καναδά έρχεται να επιβεβαιώσει τα γραφόμενά μας. Πρόκειται για ένα Model S 90D του 2016 που ανήκει στην Current Taxi κι έχει διανύσει 500.000 χιλιόμετρα χωρίς σημαντικές επισκευές. Η μπαταρία κι οι ηλεκτροκινητήρες είναι οι αρχικοί, ενώ είναι εντυπωσιακό ότι δεν έχει παρουσιάσει βλάβη ούτε στα πίσω ψαλίδια, στα ρουλεμάν, στα ημιαξόνια και την κρεμαγιέρα.
And now another @CurrentTaxi @Tesla Model S has hit 500,000km (310,685 miles).
This 2016 Model S 90D still has the original:
-Battery (~12% degradation, full charge shows 412km compared to 455km new – mostly Supercharged – has free lifetime Supercharging)
-Motors
-AC System… https://t.co/JUy5zYx5ax pic.twitter.com/0cUOc95gqk— Drive Tesla 🇨🇦 (@DriveTeslaca) September 25, 2023
Η Current Taxi αποκάλυψε ότι το βετεράνο Model S χρειάστηκε νέα φρένα, αμορτισέρ, μπροστινά ψαλίδια κι αντικατάσταση του AC στα 420.000 χιλιόμετρα. Επιπλέον, αλλάχθηκαν κι άλλα εξαρτήματα που δεν είναι αναλώσιμα, όπως οι χειρολαβές (παλιά αμαρτία των Model S), ο μηχανισμός soft-close του πορτ-μπαγκάζ κι εξαρτήματα της εμπρός και πίσω ανάρτησης που δεν κατονομάζονται.
Το πιο εντυπωσιακό είναι ότι η μπαταρία έχει χάσει μόνο το 12% της χωρητικότητάς της μετά από εννέα χρόνια και 500.000 χιλιόμετρα, τη στιγμή μάλιστα που σχεδόν όλες οι φορτίσεις ήταν σε ταχυφορτιστές. Δεδομένου ότι το συγκεκριμένο Model S καρπώνεται δωρεάν χρήσης των superchargers του δικτύου της Tesla, είναι απόλυτα λογικό ότι σχεδόν πάντα φορτίζει έτσι. Μπορεί να υπάρχει η πεποίθηση ότι η ταχυφόρτιστη καταστρέφει την μπαταρία, αλλά έχουμε δημοσιεύσει έρευνα με βάση 10.500+ μοντέλα του Elon Musk που καταρρίπτουν τον παραπάνω μύθο.
Αξίζει να σημειωθεί ότι αυτό δεν είναι καν το S με τα υψηλότερα χιλιόμετρα στον στόλο της Current Taxi. Πέρσι, το πρώτο Model S που αγόρασαν ξεπέρασε τα 700.000 χιλιόμετρα. Όντας ένα παλαιότερο μοντέλο (δυστυχώς, δεν γνωρίζουμε το ακριβές έτος), αντιμετώπισε περισσότερα προβλήματα, συμπεριλαμβανομένης μιας ελαττωματικής μπαταρίας η οποία αντικαταστάθηκε στα 360.000 χιλιόμετρα κι από τότε συνεχίζει αγόγγυστα τα αγώγια.