Suzuki Vitara 1.4 Hybrid 48V 2WD GLX

"Το Vitara δείχνει πλέον την ηλικία του και η αγορά του έχει νόημα αν θες να εγκαταλείπεις συχνά-πυκνά την άσφαλτο. Οπότε σαφώς προτιμότερη η τετρακίνητη έκδοση."

60%
Awesome
  • ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ CarTalk.gr

Vitara, κλείνει δεκαετία και συνεχίζει να πωλείται όπως τότε, με ελάχιστες αλλαγές. Αν αναμοχλεύσεις το μνημονικό σου, μόνο ένα ακόμα σύγχρονο μοντέλο θα σου έρθει στο μυαλό, που έμεινε ανταγωνιστικό με μικρές τροποποιήσεις για πάρα πολλά χρόνια: είναι το Nissan GT-R R35, που έκλεισε 18ετία.

Δε λέω ότι το Vitara είναι τόσο ικανό όσο το ιαπωνικό supercar, ούτε ότι έχει ακόμα οκτώ χρόνια μπροστά του. Άλλωστε έχει ήδη παρουσιαστεί το e VITARA, το πρώτο ηλεκτρικό μοντέλο της Suzuki στην Ευρώπη. Χρειαζόμασταν ένα εκτός δρόμου EV, δε νομίζεις; Αλλά δεν ευαγγελίζονται όλοι τις μπαλαντέζες, ούτε ξέρουμε σε τι τιμή θα έρθει. Δε γνωρίζουμε καν αν θα στείλει στο ταμείο ανεργίας το θερμικό Vitara. Ή αν θα συνεχίσουν να πωλούνται ταυτόχρονα, κάτι που βρίσκω το πιο λογικό από όλα. 

Προκειμένου να το διατηρήσει φρέσκο, η Suzuki προχώρησε σε ένα ακόμα facelift στο ένδοξο μοντέλο της. Εδώ και τρεις δεκαετίες τιμά την περήφανη ελληνική ύπαιθρο της πατρίδας μας, λατρεύοντας την κακοπέραση και τις κροκάλες. Αλλά η μανία των SUV δε θα μπορούσε να το αφήσει ανεπηρέαστο. Με τον καιρό απώλεσε τις κοντές σχέσεις, ενώ το μεγαλύτερο ποσοστό των Vit δεν πωλούνται πια ως τετρακίνητα, αλλά με κίνηση μόνο στον μπροστινό άξονα. Έτσι, σοφά σκεπτόμενη, η ελληνική αντιπροσωπεία διαθέτει πλέον και προσθιοκίνητο δημοσιογραφικό μοντέλο. Πρέπει να είναι η πρώτη φορά που συμβαίνει κάτι τέτοιο, ίσως πάλι να με προδίδει η μνήμη μου. Σε κάθε περίπτωση, το σημερινό δοκίμιο αφορά την πιο καλοεξοπλισμένη έκδοση GLX.

Οι διαφορές ουσίας είναι ελάχιστες σε σχέση με το μοντέλο που δοκιμάσαμε πριν τρία χρόνια. To επίσημο Δελτίο Τύπου αναγράφει πέντε κύρια χαρακτηριστικά που έχουν αναβαθμιστεί στο μοντέλο του 2024:

  1. Dual Sensor Brake Support II (DSBS II) 

Το νέο Dual Sensor Brake Support II (DSBSII) έχει επεκτείνει την περιοχή ανίχνευσης από το προπορευόμενο όχημα, επιτρέποντας τον γρηγορότερο εντοπισμό αντικειμένων. Το σύστημα εντοπίζει οχήματα, μοτοσικλέτες και πεζούς, ακριβώς ή διαγώνια μπροστά από το όχημα.

(Υπάρχει όριο στην ικανότητα των καμερών, των αισθητήρων, της κάμερας DMS και των κοντά-στο-υπέρυθρο LED να ανιχνεύουν εμπόδια, λωρίδες κυκλοφορίας, σήματα κυκλοφορίας και οδηγούς. Μην βασίζεστε μόνο σε αυτά τα συστήματα. Οδηγείτε πάντα με ασφάλεια. Η συνιστώμενη απόσταση από όχημα σε όχημα ποικίλλει ανάλογα με την ταχύτητα του οχήματος.)

  1. Σύστημα παρακολούθησης οδηγού (Driver Monitoring System – DMS)

Στο νέο VITARA (ναι, οι άνθρωποι της αντιπροσωπείας γράφουν όλα τα γράμματα με κεφαλαία) είναι επίσης εγκατεστημένο το Σύστημα Παρακολούθησης  Οδηγού (DMS). Το DMS παρακολουθεί τα μάτια και το πρόσωπο του οδηγού με μια κάμερα που βρίσκεται τοποθετημένη στον πίνακα οργάνων και αν το σύστημα εντοπίσει ότι ο οδηγός νυστάζει, κλείνουν τα μάτια του ή κοιτάζει μακριά από το δρόμο, εκπέμπει προειδοποιητικό ηχητικό σήμα και εμφανίζει ένα μήνυμα προειδοποίησης στην οθόνη πληροφοριών.

  1. Προσαρμοζόμενο Cruise Control (Adaptive Cruise Control – ACC)

Το ACC βοηθά στη μείωση της κούρασης του οδηγού σε μεγάλα ταξίδια. Κατά την κίνηση, το σύστημα χρησιμοποιεί ραντάρ και μια κάμερα για να υπολογίσει την απόσταση από το προπορευόμενο όχημα και θα επιταχύνει ή θα επιβραδύνει το VITARA, όσο απαιτείται για να διατηρήσει μια καθορισμένη απόσταση. Αν ο δρόμος μπροστά είναι χωρίς κυκλοφορία, θα διατηρήσει την προεπιλεγμένη ταχύτητα που κινούταν το όχημα.

Το ACC είναι επίσης συνδεδεμένο με το σύστημα αναγνώρισης σημάτων κυκλοφορίας για να βοηθά τους οδηγούς να συμμορφώνονται με τα αναγραφόμενα όρια ταχύτητας.

  1. Βοήθεια παραμονής στη λωρίδα (Lane Keep Assist – LKA) 

Όταν ενεργοποιείται το προσαρμοζόμενο Cruise Control, το LKA βοηθά τον οδηγό να διατηρήσει τη θέση του οχήματος στο κέντρο της λωρίδας. Όταν οι σημάνσεις λωρίδας δεν είναι σαφείς, το σύστημα χρησιμοποιεί πληροφορίες που ανιχνεύονται από την πορεία του προπορευόμενου οχήματος.

  1. Αναγνώριση σημάτων κυκλοφορίας (Traffic Sign Recognition – TSR) / Περιοριστής ταχύτητας (Speed Limiter)

Η λειτουργία αναγνώρισης σημάτων κυκλοφορίας εμφανίζει τα σήματα κυκλοφορίας που καταγράφονται από την κάμερα, στην οθόνη του πίνακα οργάνων. Αν ξεπεραστεί το όριο ταχύτητας που εμφανίζεται στο σήμα κυκλοφορίας, ένα εικονίδιο ορίου ταχύτητας αναβοσβήνει και στη συνέχεια ακούγεται μια ηχητική ειδοποίηση.

Η λειτουργία περιοριστή ταχύτητας περιορίζει την ταχύτητα του οχήματος σε αυτήν που έχει ορίσει ο οδηγός. Μπορεί επίσης να χρησιμοποιηθεί σε συνδυασμό με τη λειτουργία αναγνώρισης σημάτων κυκλοφορίας για περιορισμό της ταχύτητας στο αναγραφόμενο όριο ταχύτητας.”

ACC και Lane Assist υπάρχουν εδώ και κάμποσα χρόνια στον βασικό εξοπλισμό των Vitara, όπως και των Swift άλλωστε. Αλλά καθώς από την 1η Ιουλίου του 2024 είναι υποχρεωτικό να υπάρχει ηχητική ειδοποίηση αν ξεπεράσεις το όριο ταχύτητας, αξίζει να ασχοληθούμε με αυτό. Είναι λόγος να απορρίψεις ένα μοντέλο ή να επιλέξεις κάποιο άλλο. Τα πιο εύκολα στην απενεργοποίηση είναι τα Tesla. Απλώς πατάς πάνω στο σηματάκι του ορίου ταχύτητας στην κεντρική οθονή και μουγγαίνεται μέσα σε μισό δευτερόλεπτο. Υπάρχουν και άλλα όπως τα Nissan, που είναι και δύσκολα στην απενεργοποίηση, αλλά και με πολύ σπαστική ηχητική ειδοποίηση. Το Vitara είναι κάπου στη μέση. H απενεργοποίηση μεν είναι ολόκληρη σπαζοκεφαλιά και μπορείς να την κάνεις μόνο όταν είσαι ακίνητος. Αλλά το ηχητικό σήμα δεν είναι έντονο. Οπότε καταλήγεις να το ανέχεσαι όταν πηγαίνεις στα κοντινά καθημερινά κι ασχολείσαι μαζί του μόνο στις μακρινές διαδρομές.

Κατά τα άλλα, το SUV της Suzuki είναι ακριβώς όπως το θυμόμαστε. Αλλά πλέον ο ανταγωνισμός έχει προχωρήσει, 10 χρόνια είναι μπόλικα για την πιο απαιτητική κατηγορία της ελληνικής αγοράς. Η αίσθηση ποιότητας που σου αφήνουν τα υλικά της καμπίνας, ο θόρυβος που έρχεται από τα ελαστικά στα αυτιά σου, το κιβώτιο που σκαλώνει σε κάποιες αλλαγές, όλα αυτά ήταν πιο αποδεκτά το 2015 παρά το 2025. Πλέον τo Suzuki βρίσκεται πίσω από νεότερες αφίξεις της κλάσης, όπως το Juke και το Mokka, αμφότερα με εισαγωγικές εκδόσεις που ξεκινούν κάτω από τα 20 χιλιάρικα.

Κανένα από τα δύο πάντως δεν μπορεί να καυχηθεί ότι έχει τόσο αξιόλογο κινητήρα. Παραμένει αστέρι, με ροπή από χαμηλά ένεκα του σιγονταρίσματος που κάνει η μπαταρία. Και πιο ψηλά είναι ψυχωμένος. Παρά το θεόμακρο γρανάζωμα (3η που σκάει στα 160 χλμ/ώρα, 6η που δίνει 50 χλμ/ώρα στις 1.000 σαλ.), το μοτέρ γεμίζει ωραία, δε θα σου λείψουν οι ρεπρίζ. Και με 60 κιλά και λιγότερες τριβές από το τετρακίνητο, η κατανάλωση είναι ακόμα πιο χαμηλά. Σε ήρεμες περιαστικές μετακινήσεις, θα είσαι στα χαμηλά 4άρια. Ενώ η μέση τιμή της δοκιμής μας ήταν 5.6 λίτρα, πρέπει να καταφύγεις σε full hybrid για να κατέβεις πιο χαμηλά.

Και βέβαια, με εξαίρεση το Yaris Cross και ίσως το T-Roc, κανένα άλλο μοντέλο της κατηγορίας δεν μπορεί να πλησιάσει την υψηλή μεταπώληση που έχουν τα Vit. Στα θετικά συγκαταλέγεται και το γεγονός ότι ο εξοπλισμός ενεργητικής ασφάλειας είναι πλήρης από τη βασική έκδοση. Φώτα LED, ACC, διατήρηση στη λωρίδα, ασύρματη σύνδεση, όλα τα έχει η GL των 20.580 €. Αλλά άβαφες χειρολαβές και πίσω παράθυρα μανιβέλες το 2025; Πιο ισορροπημένη φαντάζει η GL+ των 22.480 €, με πίσω ηλεκτρικά παράθυρα, εσωτερικό καθρέπτη που σκουραίνει αυτόματα και θερμαινόμενα καθίσματα. Η GLX των 25.380 €, όπως το μοντέλο που δοκιμάζουμε, εισβάλλει τιμολογιακά σε άλλα χωράφια.

Οι παραπάνω τιμές αφορούν το προσθιοκίνητο. Το οποίο θα φτάσει πιο μακριά στο χώμα από το μέσο B-SUV. Αλλά τέτοια υπάρχουν πολλά και με πιο μοντέρνες υλοποιήσεις. Η νέα οθόνη της Suzuki δεν αρκεί για να φρεσκάρει ολιστικά το Vitara. Το μεγάλο του όπλο είναι η τετρακίνηση, όπου θα βρει μόνο δύο ανταγωνιστές: το Dacia Duster και το KGM Tivoli. Σε κάθε περίπτωση, αναμένουμε με αγωνία το ηλεκτρικό Vitara κι απορούμε αν θα υπάρξει και υβριδική έκδοση. Προς το παρόν, δεν έχει ακουστεί κάτι τέτοιο.

Η παθητική ασφάλεια που προσφέρει παραμένει ένα ερωτηματικό. Δοκιμάστηκε από τον οργανισμό Euro NCAP πριν 10 χρόνια, το 2015. Και ναι μεν τότε αρίστευσε, αλλά τα κριτήρια έχουν γίνει πολύ πιο αυστηρά. Η τότε βαθμολογία έχει λήξει από τον Ιανουάριο του 2022. Με δεδομένο ότι η Suzuki δεν έχει καμία σπουδαία παρακαταθήκη ως εταιρία στην παθητική ασφάλεια και το πολύ χαμηλό βάρος (μόλις 1.227 κιλά), εικάζω ότι δε θα είναι αντίστοιχο των νεότερων αφίξεων.

ΜοντέλοSuzuki Vitara
Έκδοση1.4 Hybrid 48V 2WD GLX
Τιμή από20.580€
Τύπος αμαξώματοςSUV
ΚαύσιμοΉπια υβριδικό βενζίνης
Κινητήραςτούρμπο, ένας ηλεκτροκινητήρας
Κύλινδροι4
Κυβικά1.373 κ.εκ.
Επιτάχυνση 0 - 100 χλμ/ώρα10.2"
Μέγιστη ταχύτητα200 χλμ/ω
Κατανάλωση δοκιμής5.8 λίτρα/100 χλμ
Αυτονομία810 χλμ
Κατανάλωση καυσίμου - Μικτός κύκλος5.3 λίτρα/100 χλμ
Εκπομπές CO2 (WLTP)120 γρ/χλμ
Συνολική ισχύς129 ίπποι στις 5.500 σ.α.λ.
Συνολική ροπή235 Nm στις 2.000 σ.α.λ.
Μέγιστη ταχύτητα περιστροφής6.100 σ.α.λ.
Θέση του κινητήραΕμπρός και Εγκάρσια
Ισχύς ηλεκτροκινητήρα14 ίπποι
Ροπή ηλεκτροκινητήρα50 Nm
Κίνησημπροστά
Κιβώτιοχειροκίνητο
Σχέσεις6
Εμπρός ανάρτησηΓόνατα McPherson
Πίσω ανάρτησηΗμιάκαμπτος άξονας
Εμπρός φρένααεριζόμενα δισκόφρενα
Πίσω φρέναδισκόφρενα
Ελαστικά215 / 55 / 17
Διάμετρος στροφής10.4 μέτρα
Μήκος4.175 χιλιοστά
Πλάτος1.775 χιλιοστά
Ύψος1.610 χιλιοστά
Μεταξόνιο2.500 χιλιοστά
Εμπρός μετατρόχιο1.535 χιλιοστά
Πίσω μετατρόχιο1.505 χιλιοστά
Απόσταση από το έδαφος185 χιλιοστά
Χώρος αποσκευών375 λίτρα
Ντεπόζιτο47 λίτρα
Περισσότερα Άρθρα