Nissan Micra 1.0T N-sport

«Το κύκνειο άσμα των θερμικών Micra είναι μια μεγάλη χαμένη ευκαιρία»

60%
Awesome
  • ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ CarTalk.gr

Το Nissan Micra μετράει 40 χρόνια στην πιάτσα, όλα πετυχημένα. Όμως, ο διάδοχος της σημερινής (πέμπτης) γενιάς θα είναι ένα αμιγώς ηλεκτρικό αυτοκίνητο. Όταν λοιπόν επίκειται μια τόσο ριζοσπαστική μεταβολή στην γκάμα ενός μοντέλου, ειδικά όταν μιλάμε για ένα νεανικό κι ευχάριστο μικρό (κι όχι κάνα γεροντίστικο σεντάν), είθισται να υπάρχει ένας ένδοξος αποχαιρετισμός. Ένα κατευόδιο φόρος τιμής στις τέσσερις δεκαετίες. Ήδη κάποιοι κάνουν πλάνα για αγορά του τελευταίου τους ζόρικου θερμικού στα τέλη του 2029, λίγο πριν απαγορευθούν οι πωλήσεις ΜΕΚ.

Να πώς προέκυψε η έκδοση N-sport. Άλλωστε, η ιαπωνική εταιρία έχει κάνει κάτι αντίστοιχο, δηλαδή ένα μικρό πυραλαύκι τσέπης (ε, όχι και τόσο τσέπης πλέον στα 4 μέτρα), πίσω στο 1988 με το March Super Turbo. Με τούρμπο ΚΑΙ κομπρέσορα, απέδιδε 110 ίππους από 930 κ.εκ. και χρειαζόταν μόλις 7.7” για το 0-100, ένεκα των 740 μόλις κιλών βάρους. Το σημερινό έχει παχύνει 350 κιλά και θέλει 11.8″.

δυστυχώς απευθυνόταν αποκλειστικά στην ιαπωνική αγορά, εξ ου και το τιμόνι στη λάθος μεριά

 

Καταλαβαίνετε λοιπόν με τι λαχτάρα παρέλαβα την έκδοση N-sport. Να το κατάλληλο κλείσιμο σε μια λαμπρή καριέρα! Και πράγματι, όπως το πλησιάζω και το περιεργάζομαι οπτικά, διαπιστώνω ότι είναι όμορφο το άτιμο. Τόσα χρόνια στην αγορά (πέντε κλεισμένα παρακαλώ) και το σουλούπι του συνεχίζει να θέλγει. Ειδικά με τις περιποιήσεις που έχει υποστεί η συγκεκριμένη έκδοση: μαύρες 17άρες ζάντες, μαύροι καθρέπτες, μαύρες πινελιές εδώ κι εκεί στο αμάξωμα, φιμέ πίσω τζάμια, σου βγάζει μία αλητεία της προηγούμενης δεκαετίας, τότε που η επιλεκτική μαυρίλα ήταν της μόδας. Όπως και να έχει, σε προϊδεάζει θετικά.

το φαντάζεσαι να ζει και να αναπνέει για πιστο-στριφτο-διαδρομές

 

Ανοίγεις την πόρτα και τα πράγματα γίνονται ακόμα καλύτερα. Ποιοτική επένδυση αλκαντάρας στο ταμπλό, όμορφες ραφές εκατέρωθεν του επιλογέα, αλκαντάρα στα καθίσματα και ημιμπάκετ πλαϊνά, διπλή ρίγα στην πλάτη του καθίσματος. Τούτο δω το μικρό φωνάζει ότι είναι αγριμάκι. Εντάξει, τα πλαστικά παραμένουν ολωσδιόλου σκληρά όπου κι αν αγγίξεις, αλλά αυτό είναι συμβατό με την κατηγορία.

προσεγμένο εσωτερικό, ημιμπάκετ καθίσματα, αλκαντάρα, flat bottom τιμόνι, φτιάξε με!

 

Η εκκίνηση γίνεται από start-button, οι βελόνες στον πίνακα οργάνων τερματίζουν τη διαδρομή τους πριν πάρει μπροστά κι εσύ απορείς: βρε λες να μας κάνει την έκπληξη η Nissan και να έχει βγάλει ένα μικρό διαμαντάκι;

λες να μας κάνει να αναπολούμε τα θερμικά μοντέλα με νοσταλγία;

 

Ε όχι, δεν έχουμε διαμαντάκι εδώ! Για τον απλούστατο λόγο ότι η έκδοση N-sport είναι πακέτο εξοπλισμού και μόνο, χωρίς καμία μηχανολογική αλλαγή. Σε αντίθεση με τις παλιές εκδόσεις Challenge, αν θυμάστε προ εικοσαετίας σε Almera και Micra, όπου αρκούσε ένα φασαριόζικο μπουρί, επαναπρογραμματισμός του εγκεφάλου για να βγουν καμιά δεκαριά ίπποι ακόμα, μερικά αυτοκόλλητα στην περίμετρο και κάνα ελατήριο χαμηλώματος στο τσακίρ κέφι, η έκδοση N-sport δεν περιλαμβάνει καμία βελτίωση στα μηχανικά μέρη. Και σε αντίθεση με τα Challenge, που ήταν προϊόν της ελληνικής αντιπροσωπείας, τούτη δω έρχεται κατευθείαν από τα κεντρικά. Περιορίζεται σε αισθητικές επεμβάσεις και σε πλουσιότερο εξοπλισμό (Hill assist, Led φώτα, θερμαινόμενα καθίσματα).

καλός ο επιπλέον εξοπλισμός αλλά δεν αρκεί για να λάμψεις με αυτοκινητιστικά κριτήρια

 

Η πρώτη απογοήτευση έρχεται τη στιγμή που θα πρωτοστείλεις την 1η στο κόφτη. Αργεί να γεμίσει, το κιβώτιο είναι θεόμακρο, ο ήχος είναι άκρως ανέραστος, θυμίζει ηλεκτρική σκούπα. Γενικώς ο συνδυασμός κινητήρα και κιβωτίου είναι αυτός που υποβαθμίζει όλη την προσπάθεια, το στήσιμο είναι μια χαρά, θα αναφερθούμε εκτενέστερα παρακάτω.

Καταρχάς, ο κινητήρας έχασε 8 ίππους κατά την εναρμόνισή του με τα πρότυπα ρύπων Euro 6d. Αποδίδει πλέον 92 ίππους (από 100) από τον τρικύλινδρο τουρμπάτο του ενός λίτρου, τη στιγμή που η Nissan έχει στην γκάμα της τον ίδιο κινητήρα με 114 ίππους. Με βάρος στα 1.100 κιλά, η αναλογία κιλών ανά ίππο εκτοξεύεται στο 12, τι συγκινήσεις να περιμένεις με 12 κιλά στον ίππο; Ίσως κάτι θα μπορούσε να γίνει, αν δεν ήταν τόσο μακρύ το κιβώτιο: ήδη η 4η του είναι overdrive (0.935) κι η 5η 0.689! Πώς αποτυπώνεται αυτό στο δρόμο; Η 1η σκάει στα 55 χιλιόμετρα στο κοντέρ (χωρίς να έχει ιδιαίτερα ψηλό κόφτη), η 5η βγάζει 45 χιλιόμετρα στις 1.000 σαλ! Βάζεις 3η σε μια ήπια κατηφόρα για να φρενάρει, 2α σε μια πιο ζόρικη και δεν κόβει καθόλου!

Κάποιος μπορεί να παραπονεθεί που το κιβώτιο είναι μόλις 5 σχέσεων. Καθόλου δε με ενόχλησε, τόσο μακρύ που είναι… Ακόμα και με 92 ίππους και 5 ταχύτητες, αν είχε επιλεχθεί μια σημαντικά κοντύτερη τελική σχέση μετάδοσης, τότε οι σχέσεις θα γέμιζαν πιο ορεξάτα και θα έδειχνε μια πιο φιλότιμη διάθεση.

δεν είναι οι 5 σχέσεις το πρόβλημα, αν και πολλοί έχουν καλομάθει στα εξάρια κιβώτια, αλλά η τελική σχέση μετάδοσης

 

Επιπλέον, δεν υπάρχει καμία μέριμνα για ποιοτικότερο ήχο, τίποτα που να ξεσηκώνει στο ελάχιστο. Δε νιώθεις την παραμικρή λαχτάρα να πιέσεις αυτό το μοτέρ κι είναι κρίμα, γιατί παρ’ ότι το αδύναμο της γκάμας, είναι αρκούντως συμπαθητικό (πέρα από το ηχητικό κομμάτι). Είναι ξύπνιο από τις 1.500 σαλ., αποδίδει τη μέγιστη ροπή του στις 2.000 σαλ., έχει τη ροπούλα του στις μεσαίες (160 Nm). Καίει βέβαια, γιατί είναι ένα μοτέρ παλαιάς κοπής κι εξέλιξης, ενώ στερείται παντελώς κάθε ίχνος υβριδικότητας. Η μέση τιμή στη δοκιμή μας ήταν τα 8.4 λίτρα/100 χιλιόμετρα και μη φανταστείτε ότι αφενός είμαι κάνας σιδεροφάγος, αφετέρου δεν ενέπνεε και για κυνήγι.

χάθηκε να είχες λίγο πιο προσεγμένη εξαγωγή;

 

Τελευταίο μεμπτό στοιχείο που σχετίζεται με τα δυναμικά χαρακτηριστικά είναι ο επιλογέας. Τι φαντάζεστε όταν ακούτε για ιαπωνικό κιβώτιο; Ξυράφι; Ότι ανεβοκατεβάζεις σχέσεις χωρίς λόγο; Εδώ ισχύει το ανάποδο: σκαλώνει στις γρήγορες αλλαγές, ενώ και στην καθημερινή χρήση δεν είναι ακριβώς απροβλημάτιστος. Γενικώς φαίνεται ότι όλα τα κακά του N-sport σχετίζονται με το ρημάδι το κιβώτιο.

ΕΣΥ φταις για όλα!

 

Κρίμα, γιατί είναι στριφτερό το άτιμο. Εκπλήσσεσαι όταν μαθαίνεις ότι η ανάρτηση είναι ακριβώς η ίδια με των υπόλοιπων εκδόσεων. Σφιχτή, με μαζεμένες κλίσεις, με χαμηλό κέντρο βάρους έτσι χαμηλό και φαρδύ που είναι, το Micra έχει πλούσια πρόσφυση με το 205/45/17 πατούμενό του και κουβαλάει πολλά χιλιόμετρα μες στη στροφή. Το πίσω μέρος είναι ακλόνητο, δεν προσφέρεται για παιχνίδια. Κι αν επιδιώξεις έντονα να το αποσταθεροποιήσεις, παρεμβαίνει το μη απενεργοποιούμενο ESP και το πάρτι τελειώνει άδοξα.

στρίβει γρήγορα χωρίς να γέρνει, αλλά δε σε εξιτάρει

 

Γενικώς πρόκειται για μια περισσότερο αποτελεσματική παρά διασκεδαστική υλοποίηση. Το τιμόνι είναι άμεσο αλλά χωρίς πλούσια αίσθηση. Οι εντυπώσεις στην πίστα (πάλι στην πάντα φιλόξενη πίστα καρτ Speed Force στο Κορωπί) δείχνουν αυτό που διαπιστώσαμε και στον δρόμο: γρήγορο και με μπόλικη πρόσφυση, το ρεπερτόριο περιλαμβάνει μόνο υποστροφή, το τιμόνι δεν ενθουσιάζει, το ESP είναι πανταχού παρόν. Οι φωτογραφίες είναι παραπλανητικές, χρειάστηκε να καταφύγουμε σε άνομες δραστηριότητες (το ρημάδι το χειρόφρενο είναι τοποθετημένο προς τα αριστερά και κοπανάει στο μπούτι μου. Εμ, ο κόσμος θέλει ποτηροθήκες, όχι να τραβάει χειρόφρενα!)

δεν το βάζετε στη μέση; Έχουμε και κάτι χειρόφρενα να τραβήξουμε…

 

Κατά τα άλλα, το Micra παραμένει όπως το ξέρετε και δεν υπάρχει λόγος να επεκταθούμε περισσότερο για χώρους, εργονομία και ποιότητα υλικών. Εδώ κρίνουμε την αποχαιρετιστήρια σπορτίφ έκδοση κι η αλήθεια είναι ότι αφήνει μια στυφή γεύση. Σου μένει η αίσθηση της χαμένης ευκαιρίας, ότι με ένα πιο ευχάριστο επιλογέα, ένα πιο κοντό κορωνοπήνιο και μια πιο εύηχη εισαγωγή ή/και εξάτμιση, θα απολαμβάναμε ένα τελείως διαφορετικό αυτοκίνητο. Ακόμα και με τους 92 ίππους, αφού το να γίνουν αλλαγές στη γραμμή παραγωγής ώστε το Micra να προσφέρεται με το δυνατότερο μοτέρ που μπαίνει στο Juke (114 ίπποι), μπορεί να ήταν λογιστικά κι οικονομοτεχνικά ασύμφορο. Κρίμα γιατί πρόκειται για ένα καλοστημένο supermini, όχι στα όρια του μεγαλείου βέβαια, με εμφάνιση που συνεχίζει να γυρίζει κεφάλια.

ΜοντέλοMicra
Έκδοση1.0T N-sport
Τιμή από18.490€
Τιμή μοντέλου δοκιμής18.490€
Τύπος αμαξώματοςHatchback
ΚαύσιμοΒενζίνη
Κινητήραςτούρμπο
Κύλινδροι3
Κυβικά999 κ.εκ.
Επιτάχυνση 0 - 100 χλμ/ώρα11.8"
Μέγιστη ταχύτητα178 χλμ/ω
Κατανάλωση δοκιμής8.4 λίτρα/100 χλμ
Αυτονομία488 χλμ
Κατανάλωση καυσίμου - Μικτός κύκλος5.7 λίτρα/100 χλμ
Κατανάλωση καυσίμου – Κύκλος εντός πόλης7.1 λίτρα/100 χλμ
Κατανάλωση καυσίμου - Κύκλος εκτός πόλης5.5 λίτρα/100 χλμ
Εκπομπές CO2 (WLTP)127 γρ/χλμ
Προδιαγραφές ΡύπωνEuro6d-TEMP
Συνολική ισχύς92 ίπποι στις 5.000 σ.α.λ.
Συνολική ροπή160 Nm στις 2.000 σ.α.λ.
Μέγιστη ταχύτητα περιστροφής6.300 σ.α.λ.
Θέση του κινητήραΕμπρός και Εγκάρσια
Κίνησημπροστά
Κιβώτιοχειροκίνητο
Σχέσεις5
Εμπρός ανάρτησηΓόνατα McPherson
Πίσω ανάρτησηΗμιάκαμπτος άξονας
Εμπρός φρένααεριζόμενα δισκόφρενα
Πίσω φρέναταμπούρα
Ελαστικά205 / 45 / 17
Διάμετρος στροφής10.3 μέτρα
Στροφές τιμονιού από άκρη σε άκρη2.9
Μήκος3.999 χιλιοστά
Πλάτος1.743 χιλιοστά
Ύψος1.455 χιλιοστά
Μεταξόνιο2.525 χιλιοστά
Εμπρός μετατρόχιο1.520 χιλιοστά
Πίσω μετατρόχιο1.510 χιλιοστά
Απόσταση από το έδαφος154 χιλιοστά
Βάρος1.102 κιλά
Χώρος αποσκευών300 λίτρα
Ντεπόζιτο41 λίτρα
Βαθμολογία EuroNCAP
Περισσότερα Άρθρα