Mercedes: αναλαμβάνει τη νομική ευθύνη για ατυχήματα που αφορούν τον πιλότο αυτόνομης οδήγησης
Αυτή είναι μια διάκριση που η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία ελπίζει ότι θα τη βοηθήσει να αποκτήσει πλεονέκτημα στον τομέα της αυτόνομης κινητικότητας, όπου μεγάλος της ανταγωνιστής είναι η Tesla.
«Μέχρι το τέλος του περασμένου έτους, ήμασταν η πρώτη [αυτοκινητοβιομηχανία] που λάβαμε διεθνή πιστοποίηση για ένα σύστημα Επιπέδου 3», είπε πρόσφατα ο Gregor Kugelmann, ανώτερος διευθυντής ανάπτυξης Drive Pilot, στο Road & Track. «Σκοπεύουμε να το πετύχουμε για την Καλιφόρνια και τη Νεβάδα μέχρι το τέλος αυτού του έτους κι ελέγχουμε και πολλές άλλες πολιτείες».
Η αυτοκινητοβιομηχανία αναμένει από τη Νεβάδα να είναι ηγέτης της αυτόνομης τεχνολογίας στις ΗΠΑ, επομένως ελπίζει ότι ακολουθώντας τους νόμους της και στη συνέχεια συνεργαζόμενη με άλλες πολιτείες, μπορεί να αναπτύξει το Drive Pilot σε όλο και περισσότερες δικαιοδοσίες. Η ανάληψη ευθύνης για τα προηγμένα συστήματα υποβοήθησης οδηγού θα βοηθήσει επίσης να πειστούν οι νομοθέτες να εγκρίνουν το Drive Pilot. Το θέμα της νομικής ευθύνης είναι μεγάλο και τον Ιανουάριο ένας οδηγός της Tesla κατηγορήθηκε για ανθρωποκτονία από αμέλεια, αφού το όχημά του πέρασε στο κόκκινο φανάρι και συγκρούστηκε με άλλο όχημα, ενώ είχε εμπλακεί ο Αυτόματος πιλότος, σκοτώνοντας δύο άτομα.
Η ανάπτυξη προηγμένων συστημάτων υποστήριξης οδηγού από την Tesla, τα οποία είναι επίσημα συστήματα επιπέδου 2 ή επιπέδου 2+ , έχουν επικριθεί επειδή φέρουν το επίθετο αυτόνομη, που ενθαρρύνει τους χρήστες να πιστεύουν ότι μπορούν να κάνουν περισσότερα από όσα μπορούν στην πράξη. Άλλοι ειδικοί στον τομέα έχουν κατηγορήσει την Tesla ότι εξαπάτησε τις ρυθμιστικές αρχές και προσπάθησε να δοκιμάσει αυτόνομη τεχνολογία υψηλότερου επιπέδου σε δημόσιους δρόμους χωρίς ρυθμιστική έγκριση. Αυτό επέτρεψε στην εταιρία να προωθήσει περισσότερη τεχνολογία, αλλά έχει προκαλέσει επίσης κριτική από νομοθέτες και ρυθμιστικές αρχές.
Η δέσμευση της Mercedes, από την άλλη πλευρά, σημαίνει ότι είναι πολύ πιο προσεκτική και επιβάλλει πολλούς περισσότερους περιορισμούς στο Drive Pilot. Το σύστημα μπορεί να ενεργοποιηθεί μόνο σε ταχύτητες μικρότερες από 60 χλμ/ώρα στη Γερμανία σε αυτοκινητόδρομους χωρίς φανάρια, κυκλικούς κόμβους ή άλλα συστήματα ελέγχου κυκλοφορίας. Θα λειτουργεί επίσης μόνο σε αυτοκινητόδρομους που έχει χαρτογραφήσει η Mercedes και μόνο κατά τη διάρκεια της ημέρας που ο καιρός είναι καλός.
Ωστόσο, όλα αυτά σημαίνουν ότι το σύστημα μπορεί να είναι βέβαιο ότι θα δώσει στους χρήστες αρκετή προειδοποίηση (10″) πριν τους παραδώσει τα χειριστήρια κι υπόσχεται να λειτουργεί αρκετά ασφαλώς ώστε οι οδηγοί να απομακρύνουν τα χέρια τους και την εστίασή τους από το δρόμο.
Το σύστημα δεν θα επιτρέπει στον οδηγό να κοιμάται, αλλά σημαίνει ότι στη Γερμανία (για την ώρα) οι χρήστες θα μπορούν να χρησιμοποιούν νόμιμα το smartphone τους πίσω από το τιμόνι όταν είναι ενεργοποιημένο το Drive Pilot.