#1: το μοντέλο που θα γυρίσει σελίδα στην ιστορία της Smart
Αυτό είναι το πρώτο ολοκαίνουριο πλήρως ηλεκτρικό μοντέλο της Smart που παρουσιάστηκε από τότε που η Geely αγόρασε το 50% της μάρκας από την Daimler. Είναι επίσης το πρώτο προϊόν Smart που βασίζεται στην πλήρως ηλεκτρική πλατφόρμα SEA της Geely. Έτσι, ενώ μέχρι τώρα τα ηλεκτρικά Smart είχαν αυτονομία που δεν ξεπερνούσε τα 150 χιλιόμετρα στην καλύτερη περίπτωση, στο #1 η μπαταρία των 66 kWh προσδίδει αυτονομία 440 χιλιομέτρων.
Στο λανσάρισμα, το #1 θα διαθέτει έναν μόνο πίσω ηλεκτροκινητήρα με απόδοση 264 ίππους και 343 Nm ροπής. Είναι πιθανό να ακολουθήσουν κι άλλες επιλογές μπαταριών, ενώ η πλατφόρμα SEA μπορεί να εξοπλιστεί με έως και τρεις κινητήρες, αν και δεν υπάρχει καμία πληροφορία για το αν ο #1 θα αξιοποιήσει αυτή τη δυνατότητα στο μέλλον.
Ως άλλος τρόπος επανεκκίνησης της Smart, το #1 είναι επίσης μεγαλύτερο από οποιονδήποτε από τους προκατόχους του. Η Geely δηλώνει ότι έχει περίπου το ίδιο μέγεθος με ένα Kia Niro EV, ένα Mini Countryman ή ένα Renault Megane E-Tech, αλλά είναι πιο ευρύχωρο στο εσωτερικό του, ενώ συγκρίνουν τον χώρο στο εσωτερικό με αυτόν της Mercedes-Benz E-Class.
Ρίξτε μια γρήγορη ματιά στο #1 κι είναι εύκολο να δείτε πώς το κατάφεραν αυτό. Κάνοντας το πίσω μέρος και τα πλαϊνά του οχήματος περισσότερο κάθετα παρά κεκλιμένα, το Smart εξοικονομεί χώρο στην καμπίνα ενώ διατηρεί μικρό συνολικό αποτύπωμα.
Στο εσωτερικό, οι αγοραστές θα βρουν σύστημα infotainment 12.8 ιντσών κι οθόνη πληροφοριών οδηγού 9.2 ιντσών, καθώς και heads-up οθόνη 10 ιντσών. Διατίθενται επίσης προηγμένες τεχνολογίες ασφάλειας, όπως adaptive cruise control , παρακολούθηση τυφλού σημείου και high-beam προβολείς.
Η τιμολόγηση δεν έχει ανακοινωθεί ακόμη, αν κι η παραγωγή θα ξεκινήσει αργότερα φέτος με τις παραδόσεις να ξεκινούν κάπου στις αρχές του 2023. Μένει να δούμε πώς θα τα πάει σε μια κατηγορία που αναμένεται να είναι η πιο δύσκολη για τα ηλεκτρικά, αυτή των μικρών SUV, εκεί όπου τώρα δεν υπάρχουν ακόμα πολλοί ανταγωνιστές.